2020-ig legalább négyszáz új munkahely létesül a Csepeli Szabadkikötő területén.
Végzett a Közgép konzorciuma Csepelen. Simicska Lajos cégének közreműködésével a MAHART-Szabadkikötő Zrt. és a Budapesti Szabadkikötő Logisztikai Zrt. (BSZL) kikötőfejlesztési programja valósult meg.
A szerdai projektzárón kiadott közleményből kiderült, , hogy a 3,5 milliárd forint összértéket meghaladó beruházást a Közlekedés Operatív Program (KÖZOP) keretében, immár bevált gyakorlat szerint döntő hányadában az Európai Unió kasszájából pénzelték.
Sztilkovics Szávó, a MAHART Szabadkikötő Zrt. vezérigazgatója elmondta:
a Budapesti Szabadkikötő területén megvalósult kapacitásnövelő beruházások jelentősen elősegítik az ország legnagyobb közforgalmú kikötőjének hatékony működését, amely így a 21. század kihívásainak megfelelni tudó modern logisztikai központtá vált. A fejlesztés egyúttal a főváros XXI. kerületének áruforgalmi terhelését is csökkenti.
Szalóki Flórián, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) Közlekedési Operatív Programokért felelős helyettes államtitkára hangsúlyozta: „A kormány által nemzetgazdasági szempontból kiemelt jelentőségű beruházássá nyilvánított fejlesztés közel száz új munkahelyet teremtett. A projekt eredményeként ma a Szabadkikötő minden szempontból megfelel a modern hajózási és szállítmányozási elvárásoknak, Közép-Európa egyik legkorszerűbb közforgalmú kikötőjévé és Budapest city-logisztikai bázisává téve a létesítményt."
A munkálatok zavartalanságát a Csepeli Önkormányzattal kötött együttműködési megállapodás segítette. A kerület elfogadta a szabályozási tervet és ezzel megvalósíthatóvá tette a kikötő hosszú távú fejlesztéseit. Új hajóállások létesültek, vasúti vágányrendszereket, rakodókat és parkolókat hoztak létre a kikötő területén, elkerülő utakat építettek, amelyek a Szabadkikötőbe irányuló teherforgalom nagy részét a belső úthálózatra terelik, csökkentve a Weiss Manfréd út terhelését.
A projektzáró ünnepségen átadták az Ekol Logistics Kft. új, egymilliárd forintból megépült 4000 négyzetméter alapterületű raktárcsarnokát. A török tulajdonban álló fuvarozó, szállítmányozó társaság hosszútávú megállapodást kötött a BSZL-lel, amelyben vállalta, hogy a jelenleg 5000 négyzetméteres bérelt területét egy éven belül megduplázza.
A beruházások, a kikötő szolgáltatásbővítése már rövid távon intenzívebb áruforgalmat eredményez, így a megnövekedett igények miatt több száz, 2020-ig összesen legalább négyszáz új munkahely létesül a Csepeli Szabadkikötő területén. (nol.hu)