CSEPELIEK ÚJSÁGA

Hírek, tudósítások, tények, vélemények

Dr. Szabó Szabolcs: Függesszék fel a csepeli HÉV villamossá alakítását!

2016. február 11. 04:35 - csú

Nem szabad átgondolatlanul szétverni a mostani rendszert

szabo_szabolcs_lampaval-777.pngSzabó Szabolcs, Csepel–Soroksár egyéni országgyűlési képviselője az alapvető fontosságú kérdések megválaszolásáig a csepeli hév villamossá alakításának felfüggesztését követeli. Az Együtt képviselője szerint konzultációba kell kezdeni, amiből a csepeli polgárokat nem szabad kihagyni.

Az elmúlt hetekben a csepeli hév villamossá alakításáról terjedő hírek felkorbácsolták az indulatokat a Csepelen, valamint a Csepeltől délre fekvő településeken élők körében. Mindez arra vezethető vissza, hogy a budapesti Olimpia kapcsán felvetett ötlet köszönőviszonyban sincs az érvényben lévő fővárosi és kerületi fejlesztési dokumentumokban megfogalmazott fejlesztési irányokkal, amelyekben nagy kapacitású, részben felszín alatt vetett gyorsvasútként határozták meg a csepeli hév jövőbeli fejlesztési irányát.

Csepel polgárai és a délre fekvő agglomerációs településeken élők nevében felszólítom a Nemzeti Fejlesztési Minisztériumot, a Fővárosi Önkormányzatot, valamint a csepeli városvezetést, hogy haladéktalanul adjanak válasz a következő kérdésekre, amelyeket hamarosan Tasó László közlekedési államtitkárnak személyesen is fölteszek:

  • Miért dobta kukába a főváros, valamint Csepel városvezetése az Észak-Déli Regionális Gyorsvasút tervét, amely gyakorlatilag metróként vezetné be a csepeli hévet a belvárosba?
  • A most hirtelen ötletként bedobott villamos közlekedés miként lesz képes a mostani kapacitás és a mostani menetidő tartása mellett biztosítani az érintett területen élők mindennapi közlekedését?
  • Mennyivel fog növekedni a menetidő a Csepel–Boráros tér szakaszon, ha villamosok közlekednek majd a vonalon?
  • A tervezett új nyomvonalnak szükségszerűen keresztezni kell a Csepelre vezető gyorsforgalmi utat. Tervezik-e a fejlesztés kapcsán, hogy szinteltolásos kereszteződést építenek, vagy csúcsidőben 1-2 percenként le fog állni a gépjármű forgalom a Weiss Manfréd úton?
  • Miként biztosítható az utazási komfort, ha régi Tátra szerelvényeket irányítanak át Csepelre? A főváros által tárgyalt anyag (Helyszínkiválasztási javaslat) ugyanis alapvetően Tátra villamosok Csepelre irányításáról értekezik. Ha mégis modern villamosokat akarnak Csepelre hozni, akkor azt miből fogják finanszírozni, ki vállal garanciát a fejlesztés költségeire?
  • Hogyan fognak elférni a csúcsidőben 2,5 percenként induló villamosok a Nagykörúton és a pesti Duna-parton található vágányokon? Nem lesz ott villamosdugó, mint a budai fonódó villamos estében, ahol egyébként jóval alacsonyabb a járatsűrűség, mint a tervezett csepeli járatok esetében?
  • Hogyan fognak átférni a Tátra villamosok a Lánchíd pesti hídfőjénél található alagúton?

Csepel és Soroksár országgyűlési képviselőjeként felszólítom a Budapest és Csepel vezetőit, valamint a Nemzeti Fejlesztési Minisztériumot, hogy az alapvető fontosságú kérdések megválaszolásáig, illetve az azokhoz elengedhetetlenül fontos szakértői anyagok elkészültéig függesszék fel a csepeli hév átalakítását. Ne veszélyeztessük átgondolatlanul a Csepel-szigeten elő embereket évtizedek óta hatékonyan kiszolgáló hév közlekedést. Nem szabad meggondolatlanul szétverni egy jól működő, nagy kapacitású rendszert! Követelem, hogy a hév átalakításának ügyében induljon meg a konzultáció minden érintettel, így a csepeli polgárokkal is!

Budapest, 2016. február 9.

Szabó Szabolcs (Együtt), Csepel–Soroksár egyéni országgyűlési képviselője

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://csepeliek.blog.hu/api/trackback/id/tr38380952

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása