CSEPELIEK ÚJSÁGA

Hírek, tudósítások, tények, vélemények

Elsikkasztott párbeszéd Csepelen, határtalanul növekvő arrogancia

2016. február 29. 05:55 - csú

szajzarolt.jpgA csepeli önkormányzati vezetők képtelenek a párbeszédre. Ezt bizonyították a legutóbbi, a február 25-i képviselő-testületi ülésen is, amikor sem a Metrans Duna-partra tervezett méregátrakójáról, sem a csepeli HÉV jövőjéről nem voltak hajlandók tárgyalni.

Alkalmatlanok a párbeszédre már ezért is és azért, mert zsigerből elutasítanak mindenfajta együttműködést, együttgondolkodást. Teljesen eluralkodott rajtuk a hatalmi mámor, már képtelenek bármilyen kooperációra, a kerület fejlődése, fejlesztése szempontjából szükséges

összefogás megteremtésére. 

Emlékeztetőül: az egyik ilyen bizonyíték a Borbély Lénárd által korábban összehívott közmeghallgatás ügye. Mint ismeretes, a Metrans Konténer Kft. logisztikai és raktározási terminált akar Csepelen építeni.

A beruházás kora tavaszi beharangozását követő időszakban tartottak sajtótájékoztatókat, a polgármester nyilatkozgatott a Csepeli Hírmondóban, október 22-én megvolt az alapkőletétel. Borbély úr azonban az eltelt 10 hónap alatt nem volt képes a beruházás egészéről a képviselő-testületi ülésen tárgyalni, s végül a január közepére meghirdetett közmeghallgatásra sem ment el.         

Mindez azért is érdekes, mert e fórumon derült ki, hogy a vezetés nyolc hónapon keresztül elhallgatta: a beruházás során veszélyes anyagok átrakását és tárolását is tervezi a német beruházó magyar leányvállalata. Ezzel az önkormányzat vezetése tudatosan támogatta, a volt Csepel Művek területén, egyébként is szennyezett a területen, a Duna part mellett, a csepeli ivóvíz bázistól nem messze felvásárolt részen, egy újabb lehetséges veszélyforrás betelepítését Csepelre. Minderről nem tájékoztatták sem a környék lakosságát, sem a képviselő-testületet.

Erre nincs mentség. Ezt a 200 fős foglalkoztatási ígéret sem teheti meg nem történtté. Arról nem is beszélve, hogy közben elhallgatták a beruházás miatt megnövekedő vasúti és kamionforgalom negatív hatásait a csepeli közlekedésre.

A csepeli HÉV tervezett megszüntetésének, illetve villamossá való átfestésének története is alátámasztja a vezetés tárgyalóképtelenségére vonatkozó véleményemet. Tavaly szeptember közepén a Magyar Olimpiai Bizottság közzétette a tervezett budapesti olimpia megvalósíthatósági tanulmányát. Már akkor is nyilvánvaló volt, hogy a kerület érintett lesz a fejlesztésben. A Csepel északi, fővároshoz tartozó részére tervezett olimpiai beruházások komoly változásokat hozhatnak a kerületben, azon belül javíthatják vagy ronthatják, például a csepeli közlekedés helyzetét.

Volt négy hónapja tehát Borbély úrnak és csapatának, hogy megvitassák az ügyet a képviselő-testülettel, tartsanak – szakmai alapon –, közmeghallgatást, lakossági fórumot, önmagukat és a lakosságot is felkészítsék a várható döntésekre, az esetleges negatív hatásokra, kimunkálják a lakosság által is elfogadható kompromisszumos megoldásokat. Nem csináltak semmit. Az ellenzéki jelzések, figyelmeztetések ellenére, a testület, a politikai pártok, a civil szervezetek véleményének kikérése, a lakosság álláspontjának megismerése nélkül, Borbély úr simán megszavazott mindent, így például a csepeli HÉV tervezett megszüntetését is. Megbocsáthatatlan.

Az urak bebizonyították: nem tudják, s véleményem szerint nem is akarják a fejlődéshez szükséges összefogást megteremteni. Nemcsak a lakosság, saját testületük véleménye sem érdekli őket. Vezetői, politikai szűklátókörűségük határtalan. 

V O X

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://csepeliek.blog.hu/api/trackback/id/tr1008424576

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása