Bukósisak nélkül ígérgetni veszélyes! Borbély Lénárdnak abban sem érdemes...
Akkor most ki mondott igazat, Tarlós vagy a Borbély? Vagy mindketten lódítottak egy nagyot? Az előbbi nemrégiben azt állította, hogy szilárd útburkolattal látják el a budapesti földutakat egy négyéves útépítési program keretében. Erre, az „első körben tizenhárom kerületet érintően 8,3 milliárd forintot fordítanak”. https://civilhetes.net/tarlos-leaszfaltozzak-a-fovarosi-foldutakat
Mivel a „225 kilométeres” fővárosi földúthálózat jelenlegi áron kb. 150 milliárdba fog kerülni, már csak 141,3 milliárdra lesz szükség, ami legalább 17 kört fog jelenteni. Nem tudom a fővárosiak kibírják-e a hátralévő több mint négy kört.
Borbély Lénárd tavaly már csak 2027-re ígérte a földutak teljes eltüntetését Csepelen. Pedig a csepeliek még mindig kb. 50 km-en dagasztják a sarat. Ebben valószínűleg az elsők között vagyunk a kerületek között, annak ellenére, hogy Borbély Lénárd 2014-ben, polgármesterré választása előtt, azt ígérte, hogy „kormányzati segítséggel minden utat leaszfaltoznak.”
Négy évvel az ígéret után, a 2018-as
„januári képviselő-testületi ülésen a képviselők többek között egy nagyszabású ötéves útfejlesztési koncepcióról döntöttek. Az újabb (az inflációval figyelmen kívül hagyó, szerzői megj.) négy és félmilliárdos projekttel 12 kilométernyi új úthálózat épül Csepelen.” A Csepeli Hírmondóban közölt fenti polgármesteri nyilatkozatot már tovább magyarázta az ugyanabban a lapszámban megjelent „Weiss Manfréd Terv: egy élhetőbb Csepelért” c. írásban: „még mindig 50 kilométernyi földút van…. a Weiss Manfréd Tervvel”, melyet Németh Szilárd szorgalmaz, „2027-re nemcsak földutak tűnhetnek el.” Ha négy év alatt csak 12 km földút lesz szilárd útburkolatú, akkor 2027 sem teljesíthető.
Mindez nem támasztja alá Tarlós ígéretét sem. A főpolgármester kijelentése után Borbély azonban újabb ígéretet tett: „Csepel most majdnem 1,5 milliárd forintot kap földutak leaszfaltozására, így idén kormányzati és önkormányzati forrásokkal együtt összesen 3,3 milliárd forintból látnak el földutakat szilárd burkolattal. Ez több mint 7,3 kilométernyi út teljes átalakítását jelenti”
A főpolgármester és a polgármester által közölt számok alapján Csepelen 42,7 kilométer maradna a következő évekre, amihez közel 20 milliárdot kell még előteremteni. Ez a tavalyi csepeli felhalmozási kiadások (beruházások, felújítások) ~ 206 %-a, az inflációval számolva, jóval több, miközben jelenleg nem látszanak a fejlesztéshez szükséges szakmai (műszaki, közigazgatási) és pénzügyi garanciák sem. Az csak hab a tortán, hogy a 2012-ben bejelentett Weiss Manfréd Terv még most sem létezik.
Mindez nem zavarta/zavarja az urakat. Mindig is a kampányharc lázában égtek/égnek. Ezért hazudnak éjjel, hazudnak nappal, hazudnak minden hullámhosszon. Felfogásuk szerint a lódítás, a hazugság, az emberek becsapása, lenézése a győzelemhez vezető út eszköze. Így lettünk/leszünk, mi, a többség, a Nemzeti Együttműködési Rendszert működtető és kiszolgáló kisebbség foglyai. A kérdés: akarunk, merünk és fogunk-e változtatni? A választ csak mi, a választópolgárok adhatjuk meg. Idén kétszer is válaszolnunk kell. Önmagunknak és az ország egészének.
vox