CSEPELIEK ÚJSÁGA

Hírek, tudósítások, tények, vélemények

Amikor Németh Szilárd a füle botját sem mozdítja

2019. április 23. 05:07 - csú

nemeth_szilard_profilbol_dobbenetes.jpgA 444.hu szerint nyilvánvaló és szembeszökő, hogy Németh Szilárdnak, a Magyar Birkózó Szövetség Elnökének nincs karfiolfüle. A birkózóknak van. Legalábbis azoknak, akik elég sokat birkóznak, mert vagy edzésen vagy versenyen szinte biztosan eltörik a porc a fülkagylójukban. Messziről ki lehet szúrni. 

Németh Szilárd birkózómúltjáról keveset tudni. Amikor 2015-ben pályázott a birkózószövetség elnöki posztjára, a szavazást megelőző bemutatásban nem is hangzott el, hogy birkózott volna valaha. Ellenfele és elődje Hegedűs Csaba olimpiai bajnok volt, aki ekkor már 23 éve vezetette a szövetséget. A jelölőbizottság elnöke így mutatta be kettőjüket:

A birkózószövetség 2015 januári, elnökválasztó közgyűlésének jegyzőkönyvéből.Fotó:Magyar Birkózó Szövetség

Amikor ezután a személyes bemutatkozásra is lehetőséget kapott az elnökválasztó közgyűlésen, Németh Szilárd gyorsan azzal kezdte, hogy felidézte a felvezetőben kihagyott sportolói múltját:

Erre később még egyszer visszatért az elnökválasztási kampánybeszédében, amikor elmesélte, hogy pont a vetélytársa, az 1972-ben olimpiát nyerő Hegedűs Csaba, a Tuskirály miatt kezdett el birkózni. 

„Én 1972-ben kezdett el birkózni, pont az olimpia okán. Apám bunyózott, és megkérdezte, hogy a ring vagy a szőnyeg. Nekem nagyon tetszett, ami a szőnyegen zajlott, amit a Tuskirály művelt, ezért én elindultam birkózni. Én nem kerültem be az élvonalba, de azt hiszem, hogy az a 10-12 év, amit a szőnyegen töltöttem, az erőt bátorságot, tartást, kitartást, sportszerűséget adott.” 

Németh azt mondta, hogy ugyan csak utánpótlás korosztályban versenyzett, de később is figyelemmel követte a sportág eseményeit, és nem csupán az eredményeket, hanem a szövetség tevékenységét is. 

A Németh Szilárd után felszólaló Hegedűs Csaba finoman vissza is szólt: „Nekem nem kell időt pazarolnom arra, hogy elmondjam, mikor léptem be a birkózóterembe, de azt sem kell elmondanom, hogy az elmúlt közel 60 évben mit tettem, milyen eredményesen végeztem a munkámat.”

Nem mintha számított volna a sportmúlt, az elnökválasztást simán elvesztette az olimpiai bajnok Hegedűs a nagypolitika támogatását élvező Németh Szilárddal szemben 2015 január végén.   

Németh Szilárd 1964-ben született, ezek szerint 8 évesen kezdett el birkózni. Sokáig ennél többet nem lehetett tudni a sportmúltjáról. Mígnem Stumpf András interjút készített vele még a Mandinernek 2017 márciusban. Stumpf az interjú elején megjegyezi, hogy a nagy birkózók füle általában el van törve, de Némethé nincs,

Stumpf: „Ezek szerint nem vitte túl sokra a sportágban.”

Németh: „Magyar bajnok voltam és Budapest-bajnok, igaz, nem felnőtt: utánpótlás. Jól látható törés is azért nincs, mert viszonylag korán abbahagytam.”

Aztán kiderül még az interjúból, hogy elsőre nem tudja, mi a snüssz, ami pedig óriási divat volt a birkózók körében. Ebben az interjúban végre volt egy konkrétum. Hiába csak utánpótlás, azért az országos bajnokokról már legalább rövidhírek megjelennek. A Nemzeti Sport archívumát átnézve nem találtunk Németh Szilárd nevű országos serdülő birkózóbajnokot Csepelről.

Pénteken jött el végre az idő, hogy a budapesti világbajnokságról készült festménykiállítás megnyitóján Németh Szilárdot a birkózószövetség elnökeként kérdezhessük birkózásról. A saját eredményeiről. 

Két évvel a fülével indított interjú után derült ki, hogy Németh nem is volt országos bajnok. Szerinte „félreírták”. Ami meglepő, mert Magyarországon az az interjúkészítési szokás, hogy a leírt szöveget megjelenés előtt átküldik egyeztetésre az interjúalanynak, jó esetben csak azért, maradt-e benne tévedés. Itt ráadásul nem az újságíró mondta, hogy Németh országos bajnok volt, hanem a szövetség elnöke. Megkérdeztem az interjút készítő Stumpf Andrást, hogy ezt az interjút látta-e Németh Szilárd a megjelenés előtt. Stumpf azt válaszolta, hogy igen, és nem jelezte, hogy ez a rész félre lett volna írva. Azóta sem. 

Németh szerint azért budapesti bajnok volt, bár arra pontosan nem emlékezett, hogy 1976-ban, 77-ben vagy 78-ban. Átfutottam a Nemzeti Sportokat, ha nem is egyesével, de keresőszavakkal, nem adott ki ilyen eredményt. Lehet, felületes voltam, vagy a Nemzeti Sport a budapesti bajnokokat már nem írta meg, bár találtam junior és serdülő eredményeket, budapesti bajnokságokról is.  

Németh végül azt mondta, hogy azért nem lett élsportoló, mert inkább elkezdett bulizni.

haszanz

Forrás: 24.hu

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://csepeliek.blog.hu/api/trackback/id/tr6914759301

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása