Végeredmény. Csepeli szavazás az atlétikai VB támogatásáról. Zölddel a támogatók, rózsaszínnel az ellenzők, sárgával a tartózkodók. az LMP-s Tóth Sándor sötéten maradt, mert nem volt jelen a gombnyomásnál
Csepel polgármestere saját facebook oldalán sajtóközleményben jelentette be tegnap este: a csepeli önkormányzat képviselő-testülete 11 igen, 5 nem és egy tartózkodás mellett megszavazta, hogy Csepel támogatja a 2023-as atlétikai világbajnokság megrendezését, a Csepelt érintő közpark megvalósítását, valamint a hozzájuk kapcsolódó fejlesztéseket. Borbély Lénárd a posztja mellett többek között ezeket a megjegyzéseket olvashatta:
"A képviselő-testület megszavazta,de a Csepeli lakosság véleményét nem kérdezték meg !!!! Hova ez a nagy sietség?" - "Egyszerű matek, a kèpviselő-testület megszavazta. A fene vigye el. Meg azt a sok pènzt is, amit ebből kaszàlni fog valaki." - "Talán elsőnek nem a kórházakat kéne rendbe tenni?? Bár igaz, arra nincs pénz" - Remélhetőleg túléljük biztos szép lesz, csak az út amíg elkészül hosszú. Nincs sok alternatíva és a közlekedés már így is elég kaotikus. De ne legyen igazam" - "Építsétek meg a Vizes VB nyereségéből, oszt jónapot. De ha kevés lenne, majd a csepeli képviselőtestület, meg a rászavazók kiegészítik a lóvét. Budapest pedig kösz, nem kéri."
A fenti bejegyzések beíróit nem bírták jobb belátásra a polgármester fedezet nélküli ígéretei sem, melyek szerint
"a tervezett atlétikai központ és közpark jelentős része Csepelen épülne meg, ami a kerület és az itt élők számára éppen olyan hosszútávú előnyöket jelentene, mint Budapest történelmében a Városliget vagy a Népliget létrehozása volt. A budapesti atlétikai központ és közpark Csepel számára komoly városfejlesztést és infrastruktúra fejlesztést is jelent. A beruházással együtt lendületet kap a HÉV felújítása és fejlesztése, új diákváros épülne Csepel határában, több mint 4000 fa ültetésével 72 hektáros új közpark épülne ki, legnagyobb része Csepelen. A városfejlesztési terv része az évtizedek óta várt új Duna híd, amellett 3 új gyalogos és biciklis híd megépítése, valamint a Kis-Duna rekultivációja és mederkotrása." És így tovább....
Mivel a polgármesterrel együtt a Fidesznek összesen 9, a Buckai Egyesületnek 1 képviselője van a testületben, az összesen 11 igen szavazathoz kellett legalább egy, a 8 fős baloldali tömbből is.
Paál Géza így foglalta össze személyes tapasztalatait a képviselő-testületi ülésről:
Ez a szép (egyébként tényleg szép) terv csak a 76.900 csepeli lakosról nem szól. Meg azokról az ezrekről, akik a közeljövőben Budapest elővárosává váló környékbeli településekről utaznak át Csepelen ....
Ez a terv csak arról szól, mivel tud villantani a kormány a világ felé. Csúnya a HÉV? Felújítják, mert nem nézne jól ki. De szó nincs a meghosszabbításáról, vagy a magasvasúttá alakításáról, ami érdeke lenne az errefelé lakóknak.
Nem szól arról, hogy az Ady Endre út vonalában hogyan hagyhatnák el gyorsabban új hídon és a felújított Gubacsi hídon a CSEPELI LAKOSOK a lakóhelyüket, csak arról, hogy jöhetnek mások (ha fideszes lennék, azt írtam volna, hogy idegenek) ... szóval mások ... gyorsabban az új stadionhoz új hídon.... A baj az, hogy ha az ebben a tervezetben szereplő híd megépül, vagy 30 évet kellene várni, hogy egy a csepeli lakosokon is segítő újabb híd is felépülhessen.
Szép terv, el kell ismerni. Szívesen támogatnám. Miután az ismert legfőbb problémákat már megoldottuk.
Ráadásul ...
... a vicc, hogy szinte az egyik létesítmény sem készülne el a VB idejére.
... a vicc, hogy nincs "B" terv.
... a vicc, hogy körülbelüli összeget sem tudtak mondani, mennyibe fog kerülni.
... a vicc, hogy a nagy részét EU-s pénzekből építenék.
De ha EU-s pénzből jóságoskodnak .... akkor miért nem olyat, ami az itt lakóknak jó?
Az már csak hab a tortán, hogy nem kaptam szót, hogy mindezeket elmondhassam, mert a polgármester lezárta a vitát ... Horváth Gyula javaslatát a vita újbóli megnyitására, pedig elutasította a fideszes többség.
anzágo
Forrás: Borbély Lénárd és Paál Géza közösségi oldala, valamint az MTI összefoglalója