A Kvassay híd felújítói: Mészáros János és Mészáros Lőrinc. Jogos a taps! Ők már a (felcsúti) páholyban vannak, de vajon kinek a háta mögül törtek fel?
A kommunikációs nehéztüzérség hetekig tartó információs előkészítése után megkezdődött a Kvassay híd felújítása. Az elsők között a csepeli HÉV lett a -reméljük ideiglenes - áldozat. A szerelvények helyett pótlóbuszok járnak. Nem ebben a világban, de egészen biztos, hogy nem Magyarországon él, aki arra számított, hogy a hadművelet zökkenőmentes lesz. A zökkenőkre számítók nem is csalódtak, mert azok jöttek menetrendszerűen, ellentétben a HÉV-pótló buszokkal, amelyek hol itt, hol ott álltak meg.
Az egyik közismert csepeli facebookozó így összegezte első tapasztalatait:
"Akik a Közvágóhíd megállónál szeretnének a pótló buszra szállni , jól figyeljenek ,mert össze vissza állnak meg a buszok. Nem mindig a kijelölt helyen állnak meg. Hiába van táblával jelölve. Még a vezetőknek is szokniuk kell. ( Aki ezt a pótlást így kitalálta,az biztos,hogy soha az életben nem utazott arra. ,csak szolgálati autóval)"
HÉV-pótló busszal bizonyára azok sem utaznak Csepel környékén, akikről a 21. kerületi kincstári (közpénzből fizetett fideszes média) mélyen hallgat. Amiről egy szót sem szólnak: a Kvassay hidat ~1,5 milliárdért Mészáros Lőrinc öccse újíthatja fel, akinek alvállalkozói is lesznek, többek között a Mészáros Lőrinc és felesége tulajdonában lévő V-Híd Zrt.
Íme néhány részlet arról, amiről a csepeli lakájmédia egy szót sem szól a pótlóbuszok utasainak:
Mészáros Lőrinc öccsének cége nyerte meg a Csepel és Ferencváros közötti Kvassay híd felújítására kiírt közbeszerzést . Mészáros János vállalkozása, a Híd-Tám Kft. nettó 1,498 milliárd forintért vállalta a felújítás tervezési és kivitelezési munkálatait.
Az ifjabbik Mészáros fivér cége viszont nem dolgozik majd egyedül, alvállalkozóként részt vesz a projektben többek között a Simicska Lajostól Szíjj Lászlóhoz került Közgép, a Mészáros Lőrinc és felesége tulajdonában lévő V-Híd Zrt. és a Budapest–Belgrád vasútvonal kivitelezésébe is bevont Kontúr Csoport Kft. is.
A Híd-Tám 2016 óta Mészáros János tulajdona, a cég pedig azóta sorra nyeri a közbeszerzéseket. Míg 2015-ben kicsit kevesebb, mint 97 millió forint bevétele volt a cégnek, egy évvel később már több mint hétszer ennyi, 712 millió, még egy évvel később pedig már 2,7 milliárd. Mészáros Lőrinc öccsének nem ez az egyetlen cége, amelyik remekül szerepel a közbeszerzéseken, a 24.hu korábbi számításai szerint
MÉSZÁROS JÁNOS CÉGEK 2019-BEN ÖSSZESEN 7,757 MILLIÁRD FORINT ÁLLAMI MEGRENDELÉST NYERHETTEK EL.
A Híd-Tám a Kvassay híd felújításán kívül még dolgozik a Királyréti Állami Erdei Vasút Kismaros–Királyrét és a Kemencei Erdei Múzeumvasút Kemence–Feketevölgyi panzió közötti szakaszainak felújításán 1,105 milliárd forintért, a székesfehérvári vasútállomás gyalogos felüljáróján 2,488 milliárdért, és a Magyar Közút kezelésében álló hidak karbantartására is elnyert egy 3 milliárd forintos pályázatot egy másik céggel közösen.
V.-A.