A kérdés, ami mindaddig ott lóg a levegőben, amíg tisztességes, meggyőző választ nem kapnak az utasok. Talán majd most! "Tényleg nem a Boráros térig fog közlekedni a HÉV jövő januártól?" Mi is érdeklődéssel várjuk a választ
A csepeli HÉV sorsáról, jövőjéről szóló HIVATALOS hírek, információk nem nyugtatják meg a csepelieket. Lehet, hogy a hírek közlőinek a hitelessége, lehet, hogy a tervek átláthatatlansága körül van a baj. Annyi bizonyos: sokan úgy érzik, hogy a legfontosabb kérdésekre nem kapnak világos, egyértelmű választ.
Kovács Dávid Attila tavaly október óta független képviselője a fideszes vezetésű csepeli önkormányzatnak. Az új kerületi politikusnak elege lett a HÉV-et és a Kvassay híd felújítását övező homályból. Egyértelmű válaszokat vár nyílt levelének címzettjeitől. Kovács Dávid Attila a saját közösségi oldalán a következőket írta:
"Sokan kerestek ebben az ügyben mióta elkezdődött a Kvassay-híd felújítása, de még senki illetékes nem tudott megnyugtató választ adni. Polgármester urat múlt héten kérdeztem a HÉV-vel kapcsolatban, Ő annyit válaszolt, hogy a vonatkozó tervek biztatóak, illetve, hogy a felújítás után a menetidő csökkenni fog majd. Részletesebben itt: https://tinyurl.com/y7hscvyw
�Ezért most a MÁV-HÉV Zrt-hez és kerületünk jegyzőjéhez fordultam és az alábbi kérdéseket tettem fel nekik:
1️⃣ A Kvassay-híd felújításának tervezett befejezése, azaz 2020. december 31. után a csepeli HÉV újra a felújítás megkezdése előtti útvonalán fog közlekedni?
2️⃣ Ha igen, akkor
lesz-e az Önök információi szerint és az 5-ös metró 2020. február 24-én tervezési tenderének ismeretében olyan időszak az 5-ös metró építése, kialakítása során, amikor a csepeli H7-es HÉV, illetve az esetlegesen egyes szakaszain vagy a vonal teljes egészén közlekedő pótlóbuszok vagy más pótlójárművek nem Csepel végállomás HÉV-megálló és a Boráros tér HÉV-megálló között közlekednek majd? Ha igen, akkor várhatóan mikor kell majd erre számítani?
3️⃣ A Kvassay-híd felújításán kívül tudnak-e olyan időszakról az elkövetkező években, amikor a csepeli lakosok nem fognak tudni átszállás nélkül közlekedni Csepel végállomás HÉV-megálló és a Boráros tér HÉV-megálló között?
4️⃣ Ha igen, hogyan készülnek erre vagy ezekre az időszak(ok)ra és pontosan mely végpontok között fog majd ekkor közlekedni a H7-es HÉV?
Tavaly ősszel, csapatommal több ezer, a választókerületemben, az ÁMK környékén élő polgárral sikerült beszéljek, akik mind joggal követelték a HÉV felújítását, modernizálását, gyorsítását. Önkormányzati képviselőként ezért az egyik legfontosabb feladatomnak tekintem, hogy mindent megtegyek ennek érdekében. Ugyanakkor úgy gondolom, hogy a projekttel kapcsolatban minden csepeli megérdemli, hogy tisztán lásson.
Különösen annak fényében, hogy az eddig elérhető információk szerint a leendő 5-ös metró tervezésére kiírt tenderben a Közvágóhídnál összefonódó H6-os és a H7-es HÉV-ről van szó, ami a föld alatt közlekedik majd tovább a Kálvin tér irányába. Ezzel párhuzamosan pedig felszedésre kerülnek majd a sínek a Duna-parton, hisz ott sétány kerül majd kialakításra.
Kérdés, hogy a sínek felszedése majd csak akkor következik-e, amikor már kialakították az összefonódást a Közvágóhídnál vagy hamarabb? Ezzel kapcsolatban egyébként rövidesen a Budapest Fejlesztési Központhoz fogok fordulni és mindennek aprólékosan utána fogok járni."
A levél teljes szövege itt látható és itt olvasható el
Forrás: Kovács Dávid Attia Facebook oldala