A fotó 21. századi, A Friss újság 20. századi sorai csaknem nyolc és fél évtizedesek: "A Csepel-szigetre vivő Gubacsi-híd útteste rossz és elhanyagolt. Ötezer kerékpáros munkás jár át rajta, de állandóan életveszedelemben forognak a gidres-gödrös úttesten."
Csepel községben panasznapot tartott a Friss Újság. Beszéltünk a 37 ezer . lakosú nagyközség minden rendű és rangú emberével,akik a következő sürgősen orvoslandó panaszokat adták elő: … Az autóbusz 20percenkint közlekedik, indítsanak járatokat legalább 10 percenként. A HÉV-villamosok háromnegyed-egyórás időközökben való indítása is tarthatatlan. Tessék a járatokat sűriteni. Amikor a BART-ot átvette a Beszkárt, azt remélték,hogy a menetirányt úgy változtatták meg. hogy a csepeli Csillagtelep is közlekedéshez jut végre.
A királyerdői települést is autóbuszhoz kell juttatni. Ma több mint egy óra hosszáig gyalogolnak a munkások és iskolás gyermekek, amíg elérik a HÉV-állomást. Csillagtelep útjai járhatatlanok.
A Királyerdőt parcelláztató vállalat ' Ígért közműveket. utakat stb.-t, de mindennek az ígéretnek a beváltása egyre késik, amit azzal indokolnak, hogy
itt vezetik majd keresztül a kispest—pestszenterzsébeti átemelőcsatornát. Ezt a kérdést végre dűlőre kell vinni. De Csepel lakossága máris tiltakozik az ellen,hogy a község 800 ezer pengővel járuljon hozzá a két és félmilliós költségekhez, mert a csatorna Kispest és Pestszenterzsébeti érdekeit szolgálja csupán.
Csepel-sziget déli részével egészen Szigetszentmiklósig meg kell teremteni azautóbusz-közlekedést. Közvetlen autóbuszjáratot kér a lakosság Pestszenterzsébetre és Kispestre.
A Csepel-szigetre vivő Gubacsi-híd útteste rossz és elhanyagolt. Ötezer kerékpáros munkás jár át rajta, de állandóan életveszedelemben forognak a gidres-gödrös úttesten.
Csepel és Budafok között motoros hajójáratot sürget a lakosság. mert a mai kompközlekedés nem megfelelő.
A közérdekű súlyos panaszokra ezúton hívjuk fel az illetékesek
figyelmét.
Forrás: Friss Újság 1937. április 8.