CSEPELIEK ÚJSÁGA

Hírek, tudósítások, tények, vélemények

Politikai rémálom lesz a HÉV-álomból? Ki nyeri a fideszes lódító-tódító versenyt?

2022. február 17. 00:02 - csú

csepeli_hev_karacsony_sandor_utcai_megallo_viztorony.png"Két föld alatti megállójuk lesz, egy a Boráros téren, egy a Kálvin téren. A közös szakaszon két és fél percenként járnak majd a 120 méteres vonatok...A lakott területen kívül a hévek sebességét az új kocsikkal meg szeretnék emelni 100 km/h-ra.” 

Bár már lakossági gyűjtést is rendez a Fidesz a saját választási kampányának a fedezéséhez, azért annyira nem szegény a kormányzópárt, hogy különféle vezetői, orgánumai ígérgetni ne tudnának. Most az sem zavarja őket, hogy a több mint egy évtizede beváltatlan ígéretek miatt politikai balhé lehet majd a számonkérésből. Nagyon bíznak a feledés homályában. Ennek reményében ígérgetnek a csepelieknek is, most éppen föld alá bújtatott csili-vili HÉV-et.

A Fidesz bulvárlapja, a Ripost írta meg, hogy „A csepeli hévet déli irányban meghosszabbítják az Erdősor utcáig, illetve a ráckevei HÉV-vel együtt felújítják – új, pálya, akadálymentes megállók, vadonatúj, alacsony padlós, klimatizált, egyterű járművek érkeznek –, és amikor összeágaznak a Közvágóhídnál, onnan a föld alatt mennek majd tovább a Kálvin térig.

Két föld alatti megállójuk lesz, egy a Boráros téren, egy a Kálvin téren. A közös szakaszon két és fél percenként járnak majd a 120 méteres vonatok.

Az építkezést

2023-ban akarják elkezdeni, teljesen azonban a mélyalagút miatt csak az évtized végére készülhet el….A Kálvin térre bejárnának Kunszentmiklós felől az elővárosi vonatok. Ez olyan S-Bahn (gyorsvasút) lenne, mint amiket Németországban vagy Ausztriában láthatunk. A lakott területen kívül a hévek sebességét az új kocsikkal meg szeretnék emelni 100 km/h-ra.” – írja a Ripost.

Az újszülötteknél idősebb csepeliek, persze tudják, ha a Kálvin térig haladó csepeli HÉV-ről vagy a vonal Erdősor útig tartó ‑ egyébként teljesen értelmetlen és elutasított – meghosszabbításáról olvasnak, akkor azonnal gyanakodni kell. Most is megalapozott az átverés gyanúja. A privátbankár.hu ugyanis nemcsak megkérdőjelezi a Ripostban közöltek hitelességét, hanem tényekkel is igazolja, fényévnyi távolság van a kormányzati ígéretek és a valóság között.

A gazdasági hírportál ugyanis lakonikus rövidséggel ezzel a címmel jelentette meg tényközlő cikkét: „Csak a választások után lesz HÉV-tender”. Ennyi! A részletekben ezt írják: „Egy december végén megjelent kormányhatározatban a „kelet-nyugati távolsági személyforgalom, illetve a Budapesten áthaladó teherforgalom szűk kapacitásainak megszüntetése” került előtérbe. A HÉV-ek a csaknem félszáz lépést tartalmazó intézkedési terv utolsó harmadába szorultak, ott is mindössze négy sort kaptak, a 36 pontba foglalt vasúti feladatok mögött…A portál utalt rá, hogy a HÉV-program előkészítésének befejezését 2023-ra ígéri a határozat, míg a kivitelezés tervezett időpontja 2030. Ám ehhez nagyon kellene sietni. De egyelőre az ígért tendereket sem írták ki.

A lap emlékeztet, hogy a 2020 novemberében elindított HÉV-járműtendert tavaly áprilisban eredménytelennek nyilvánították a fedezet hiánya miatt. A két induló közül a Stadler lengyel leányvállalata kért kevesebbet, de így is 200 milliárd fölé kerekedett volna a végszámla az első körben megrendelni kívánt 42 szerelvényre. Márpedig ez jócskán meghaladta az előzetesen kalkulált árat. Ráadásul az EU és a kormány elhúzódó vitája miatt nagyon csekély az esély arra, hogy a járműbeszerzés költségét az unió úgynevezett Helyreállítási Alapjából (RFF) fizessék ki, mint ahogy azt előzetesen tervezték. A pénz ugyanis csak 2026 végéig lezáruló projektekhez használható fel. Az új járművek azonban addigra bizonyosan nem érkeznek meg - fogalmazott az újság.”

Van még kérdés?

anzágo

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://csepeliek.blog.hu/api/trackback/id/tr7516804632

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása