Megszokott látvány a kerületi Corvin-csomópontnál. Csepelen is – mint most Debrecenben - az emberek azt szerették volna, ha a tervezett beruházás úgy valósulna meg, hogy a környezetében az emberek biztonságban és élhető körülmények közt élhetnék tovább az életüket.
Debrecenbe kéne menni…Na nem azért, hogy pulykakakast vegyünk, hanem hogy demokratikus érdekvédelmet tanuljunk!
A debreceni emberek vehemensen tiltakoznak a tervezett akkumulátorár megépítése ellen.
A jelek szerint még esélyük is lehet rá, hogy diadalmaskodnak.
Debrecen nem Csepel! Nálunk is volt elég jelentős tiltakozás annak idején az ide telepedő METRANS konténerlerakó ellen, de
esélye se volt a lakosságnak az érdekérvényesítésre.
Nagy különbséget mutat, hogy míg Debrecenben a helyi politikai vezetés bekapcsolódik a folyamatokba addig Csepelen a lakossági fórumon alakókat cserbenhagyta a vezetésük. A lakossági meghallgatásra ugyanis egyetlen választott önkormányzati vezető sem dugta oda az orrát. Az akkori Jobbik, és a DK állt csupán ki (igaz, hogy ők viszont annál nagyobb vehemenciával) az ide tervezett átgondolatlan beruházással szemben.
Debrecenben is - és annak idején Csepelen is - az emberek azt szerették volna, ha a tervezet beruházás úgy valósulna meg, hogy a környezetében az emberek biztonságban és élhető körülmények közt élhetnék tovább az életüket.
Nem a haladás, és nem az ipartelepítés ellen tiltakoztak!
Azt akarták, hogy észszerűen, a környezeti, emberi hatásokat mérlegelve, - a lakossági véleményeket is beépítve - az optimális állapothoz legközelebb álló döntést hozzák az érintettek. Míg Debrecenben erre esély mutatkozik, mert az önkormányzat jelen van a tárgyalásokon, addig Csepelen erre egy csepp esély se mutatkozott, mert a helyi hatalmasságok nem értek rá egy ilyen tanácskozásra eljönni!
Mindkét beruházásnak meg is lett az eredménye: Debrecenben a lakossági vélemények hatására/akár a tervezett ipartelep nagyságát, elhelyezkedését, kapcsolódó infrastrukturális fejlesztések követelményét, termelési volumenét stb/kedvező változások fognak bekövetkezni, addig Csepelen teljes mértékben a multinacionális cég érdekei szerint történt a beruházás, és semmilyen a terhelést könnyebben levezető fejlesztés nem történt. Azóta is minden áldott munkanapon, a sokszorosára növekedett kamionforgalom hatására bedugul, járhatatlanná válik az úthálózat.
Forrás: Horváth Gyula Facebook oldala