Az üzembeállítástól számított 50 évig lehetne működnie a szerelvényeknek, azonban a vasúttársaság felmentést adott ez alól és további 10 év haladékot adott nekik, de lassan már azt is kitöltik.
Az economx.hu tette közzé a Lehet, hogy a HÉV-et is pótlóbuszokra cserélik című írást. https://www.economx.hu/magyar-gazdasag/mav-hev-fejlesztes-szerelvenyek-infrastruktura.778049.html
A Népszavának a vállalat úgy fogalmazott, hogy az üzembeállítástól számított 50 évig lehetne működnie a szerelvényeknek, azonban a vasúttársaság felmentést adott ez alól és további 10 év haladékot adott nekik, de lassan már azt is kitöltik.
Nemcsak azért foglalkozunk a témával, mert a MÁV-HÉV Zrt. szerint a legidősebb motorvonatok a csepeli H-7-es vonalon közlekednek és 2026-ig hét jármű éri el a 60 éves kort.
Azért is, mert
„Németh Szilárd három évvel ezelőtti ígérete szerint a csepeli HÉV 2024-2025-re teljesen megújul, a sínek és az infrastruktúra mellett az utastájékoztatási rendszert is cserélik, valamint a szerelvényeket, melyek 1964 óta üzemben vannak.”
A képviselő ígérete minden szakmai alapot nélkülözött.
Ezzel együtt Lázár miniszter úr idén leállíttatta a fővárosi, közte a csepeli közlekedésfejlesztési tervek nagy részét, ami a komoly csapás a Csepel egész közlekedési rendszerére, pláne, ha valamikor emiatt át kell térni a pótlóbuszos rendszerre.
A helyi fideszes vezetés 13 éve megígért HÉV fejlesztéséből ennyi lett. Borbély Lénárd meg, szokásához híven, hallgat.
h.-r.