Közlekedési gondjaink érintik közvetlen szomszédainkat (Szigetszentmiklós, Halásztelek, Soroksár, Pesterzsébet), akikkel együttesen fellépve, biztosan hatékonyabban lehetne képviselni a csepeli, szigeti érdekeket. Lásd pl. a Szigetszentmiklóson épülő hatalmas országos TESCO raktárt. A mai kerületvezetőket ez hidegen hagyja
Szabó Szabolcs Csepel országgyűlési képviselője a II. Rákóczi F. út és a Tejút utca kereszteződésben végzett forgalomszámlálásról közölt adatokat. A Dukán András képviselővel és a helyi Momentum szervezet tagjaival reggel 7 és este 7 között rögzített 12 órás felmérésből az alábbi adatokat tette közzé:
összesen 18.161 jármű, ebből 14.070 személygépkocsi; 3.537 nagy nyergesvontató, platós, dobozos, ponyvás teherautó; 376 autóbusz; 178 motorkerékpár haladt át a kereszteződésen a fenti időszakban. Óránként 1.513 jármű. Ez a csomópont Csepel egyik legforgalmasabb útján található, de jelentős forgalom van a Kvassay híd, illetve a Gubacsi híd irányából is.
Érdemes lenne mérni, illetve megvizsgálni azt is, hogy a fentiekben jelzett elviselhetetlen közlekedési helyzet mennyiben járul hozzá az úttestek tönkretételéhez, illetve a
környezet szennyezéséhez, a kerület lakosok egészségügyi problémáihoz.
Blogunk többször foglalkozott ezekkel a témákkal, rendre szóvá tettük, hogy 2010-ben megígért fejlesztések érdekében – a HÉV-ről most nem is beszélve –, nem sokat tett a fideszes vezérkar. Javasoltuk, hogy az önkormányzati vezetés gondolja újra stratégiai fejlesztési terveit, s a meglévő milliárdokból sokkal többet fordítson a kerület közlekedési, környezetvédelmi feszültségeinek enyhítésére. Süket fülekre találtunk. Sajnos a rossz fejlesztési stratégia, az évek óta folyó fideszes hatalmi harc csökkentette a kerület politikai súlyát, kiállásának esélyeit a kormányzati törekvésekkel szemben. Ezért is érdemes lenne elgondolkodni, hogy közlekedési gondjaink érintik közvetlen szomszédainkat (Szigetszentmiklós, Halásztelek, Soroksár, Pesterzsébet), akikkel együttesen fellépve, biztosan hatékonyabban lehetne képviselni a csepeli, szigeti érdekeket. Lásd pl. a Szigetszentmiklóson épülő hatalmas országos TESCO raktár és az emiatt várható csepeli forgalomnövekedés ügyét.
Nincsenek illúzióink. Ma sem ezek az önkormányzati vezetés fő gondjai, Borbély ezekben a kérdésekben nem szokott megszólalni sem. Most is hallgat. Hónapok óta folyó kampányának egyébként is a cirkusz és a kenyér a fő kérdése, bár az utóbbi esetében csak „morzsákban” (krumpli, alma, ingyenes vendéglátások, dísznövény osztogatások stb) gondolkodik. Mindezek eredménye is, hogy csökken a kerületi lakosság száma, illetve Csepel évek óta a népszerűségi listák vége felé szerepel a fővárosi ingatlanpiacon. Kit érdekel?! Éljen a kampány!
E.-S.