A következő hónapokban többször lezárják a Gubacsi híd vasúti részét. Erről a G7.hu portál számolt be.
A Gyomros a magyar gazdaságnak: fél hónapra teljesen leállhat Budapesten a konténerszállítás című írást a több csepeli fb-csoport is átvette. Azt is megtudhattuk a cikkből, hogy teljes felújítás nem lesz, mert nincs rá pénz, pedig 2017-es kormányhatározat van arról, hogy bruttó 10 milliárd forintért fel kell a hidat újítani.
Egy idei kormányhatározat bruttó 44 milliárd forintból, közvetlen uniós (CEF) forrásból valósítaná meg a fejlesztést, állítólag
ez a pénz még nincs felfüggesztve.
A hírtől először lehidaltunk, de miután újra olvastuk a tényeket, két megjegyzés mégis ide kívánkozik:
Először is, ez az intézkedés a Csepelen működő, a hidat igénybe vevő gazdasági vállalatokat is nehéz helyzetbe hozhatja, ami negatív hatással lehet a cégek működésére, s az általuk kerületnek is fizetendő iparűzési adók nagyságára, de a foglalkoztatottság alakulására is.
Másodszor pedig érdemes elgondolkodni, hogy a magyar állam elmúlt években követett gazdaságpolitikája, ma ott tart, hogy már a gazdaság jövője szempontjából fontos szállítási útvonalak felújítására sem telik, miközben a kínaiak kedvéért épülő Budapest-Belgrád vasútvonal hazai szakaszát kínai hitelből finanszírozza a magyar állam.
A beruházás, ha elkészül, bekerülési költségének megtérülési ideje egyéként ~ 980 év!
e.-s.