A legendák ismerői szerint Mohu már az első szerződés aláírásakor ott állt Előd, Ond, Kond, Tas, Huba és Töhötöm mögött. Most róla kapta a nevét a modell, ami garantáltan termeli a profitot.Működési elve pofonegyszerű: minden, boltban eladott műanyag üveg után kap a Mohu előre (!) 50 forintot – amit a vásárlónak adna, ha a palackot visszaváltaná. De náluk marad, ha a kliens ezt nem tudja vagy nem akarja megtenni.
Mondjuk, ha az akadozó logisztika vagy az örökös újratervezés elveszi az ügyfél kedvét – máris munka nélkül zsebükben marad a pénz. Hogy az 50 forint bagatell? A vásárlónak lehet, de az ötlet kitalálója jól kalkulált: ha megvesznek 24 óra alatt 3 millió palackot (ennél több fogy egyébként), és abból 1 milliót nem váltanak vissza, az naponta 50 millió tiszta haszon. 365 nap alatt máris 15 milliárd felett járunk. Ez nem kamu, ez a
Mohu-modell garantált profitja.
Most jön a csavar: üzen a szerződés megalkotója a cégnek, hogy jó néven venné, ha az ajándékba kapott összeg egy méltányos részét átutalná Előd, Ond, Kond, Tas, Huba vagy Töhötöm alapítványa, sportklubja, producere, társasága támogatására, meglebegtetve még az adójóváírást is. Aki nem tudja, mi az úri becsület, az is fizetni fog, mint a katonatiszt.
A történet nem a fantázia szüleménye, Előd, Ond, Kond, Tas, Huba és Töhötöm nem kitalált személyek, ezért a valósághoz való hasonlóság nem a véletlen műve.
Forrás: Csabai (Élet és Irodalom)