Lehetséges, hogy a legutóbbi képviselő-testületi ülésen a Borbély-párti képviselők úgy döntöttek több különösen fontos ügyről, hogy el sem olvasták az előterjesztéseket?
Miként korábban beszámoltunk róla, október 31-én ülésezett az önkormányzat képviselő-testülete. A beterjesztett 32 napirendi pont nem váltott ki nagy vitát képviselők körében. A Borbély csapat tagjai mindent megszavaztak, míg az ellenzék nemet mondott, többek között, a költségvetés módosítására, az önkormányzati vagyonnal való gazdálkodási javaslatra, a testület Szervezeti és Működési Szabályzatára és jövő évi adóemelés tervére. A csepeliek.blog.hu ezt követően a november 3-i heti összefoglalóban tárgyalta az ülésen történteket.
https://csepeliek.blog.hu/2024/11/03/egy_het_meg_sem_szolaltak_borbely_emberei_de_havi_szazezrekert_nyomjak_a_gombot_polgarmesteri_oblos_#more18722362
Ezért, a következőkben csak három, szomorú tanulságok levonására is alkalmas napirendre kívánok reagálni:
1) Lehet, hogy vakon megszavaztak egy előterjesztést a képviselők az október 31-i képviselő-testületi ülésen?! A 32 napirend sokszáz oldalas javaslatai között 8. napirendként szerepelt a Vermes Miklós utcai volt tüdőgondozó teljes felújítása, egészségházzá való átalakítása, benne a tüdőszűrés, tüdőgyógyászat és a tüdőgondozó korszerű feltételeinek megteremtése. A határozati javaslatban felkérték Borbély Lénárdot, kezdeményezze az állami tulajdonban lévő, kb. 202 milliós értéket képviselő ingatlan önkormányzati tulajdonba adását, illetve vállalja, a szerződés létrejötte után, a tervezett egészségügyi célok megvalósítását. A testület tagjai kérdések, hozzászólások nélkül, egyhangúan támogatták a javaslatot, a szerződés határidejére javasolt 2025. június 30-i dátummal együtt. Az előterjesztést egyébként október 17-én írta alá a polgármester.
Hogy miért írtam, hogy vakon szavaztak a javaslatról a képviselők? A két testületi ülés között végzett munkáról szóló, ugyancsak aznap tárgyalt 71 oldalas polgármesteri tájékoztató anyag 50. oldalán ez is olvasható a Vénusz u. 12. fejlesztés eddig megvalósult terveiről:
„A Vermes 12 (új egészségház kialakítása) projekt előkészítése a Beruházási Ügynökség …, az Építési és Közlekedési Minisztérium közreműködésével, … az engedélyezési tervek, majd a kiviteli tervek elkészültek…azonban az Építési és Közlekedési Minisztérium nem valósítja meg a projektet. Ezért helyettesítő beruházások megvalósítását tervezzük 2025-26-ban, amennyiben a Közreműködő Szervezet (Belügyminisztérium) hozzájárul, Megkereséseinkre április óta nem érkezett reakció.”
https://csepel.hu/uploads/55cb68c3524c4638af34d21ce55faa04/T_5%20t%C3%A1j_el%C5%91z%C5%91%20test%C3%BCleti%20%C3%B3ta%20v%C3%A9gzett%20munk%C3%A1r%C3%B3l_(1)1730162831.pdf
Meglehet, hogy a képviselők el sem olvasták a polgármesteri tájékoztatót? Nem tudom. Egy viszont biztos. A fentiekben idézettek elő sem kerültek a javaslat tárgyalásakor. Miért nem, miért hallgatott róla a polgármester? Tehát az egészségház tervének megvalósítására, ezzel a volt szülőotthon 2018-ban megígért teljes felújítása még sokáig csak ígéret marad. Milyen helyettesítő beruházás megvalósítását tervezik? Mi lesz, ha a Belügyminisztérium nem járul hozzá?
2) Újabb beruházás növelheti a II. Rákóczi Ferenc út amúgy is elfogadhatatlan forgalmát. A képviselő-testület ugyanis elfogadta a II. Rákóczi Ferenc út 175/d szám alatti telephely közterületi határán lévő csarnoképület kiskereskedelmi és szolgáltató célú átalakítását célzó telepítési tanulmánytervet. A javaslatot az ellenzék nem, a Borbély csapat tagjai viszont egyhangúan megszavazták.
Borbély úr szerint a városképre kedvező hatású, magánberuházásban megvalósuló terv megvalósítását támogatni kell. Szerintem, komoly hatással lehet a II. Rákóczi Ferenc út forgalmára, növelni fogja a teherautó, illetve a személyautó forgalmat, tovább nehezítve a Csepel számára kiemelten fontos közúton való közlekedést. Ezzel a testületi többség egyáltalán nem foglalkozott, csak nyomta a gombot, míg az ellenzék nem támogatta tanulmányterv elfogadását.
Az önkormányzati vezetés ezek szerint ismét nem a kerület közlekedési feszültségek hosszabb távú csökkentését, hanem a vállalkozói igények mindenáron való kielégítését, az adóbevételek növelési lehetőségét tartotta fontosabbnak.
3) Képviselői előterjesztésben került a testület asztalára, 29. napirendként az Agenor Civil Állatvédő Egyesület támogatásának ügye. A képviselő a határozati javaslatban azt kezdeményezte, hogy az önkormányzat csatlakozzon a Közösen Csepelért Polgári Egyesület által elindított Közösen a csepeli állatvédelemért elnevezésű támogatási akcióhoz. Sőt, ne csak támogassa a pénzgyűjtő akciót, de a csepeli állampolgárok adományaiból összegyűjtött pénzadományt ugyanakkora összeggel egészítse is ki. Néhány megjegyzés a határozati javaslatokhoz:
> A polgármester a Közösen Csepelért Polgári Egyesület elnöke is. A képviselővel együtt, az egyesület támogatásával, a Borbély Lénárd csapata jelöltjeiként kerültek megválasztásra. Ezek szerint nem nagyon bíztak pénzgyűjtő akciójuk sikerében, az Agenor egyesület működéséhez plusz önkormányzati anyagi támogatást is kívántak adni. Az egyesület elnökeként Borbély azonban még sem vállalhatta a javaslat előterjesztését, nagyon kilógott volna a lóláb.
> Az Agenor Civil Állatvédő Egyesület 2023. évi beszámolója szerint az egyesület pénzügyi helyzete:
PÉNZESZKÖZÖK LELTÁRA (Adatok forintban) 2023, december 31
Bankszámla 10 753 756
Pénztár 1 452 317
Átvezetési számla -6 300
Pénzeszközök összesen 12 199 773
https://iwk.hu/_userfiles_/agenor/AgenorEgyesueletbeszamolo%2Ckiegeszitomelleklet_2023.pdf
> Azonban nem csak működési támogatásról volt és van szó. Még a testület alakuló ülése előtt, szeptember 19-én, a Csepeli Városfejlesztési és Gazdaságfejlesztési Nonprofit Kft. szerződést kötött a Nyír-Progres Kft-vel az Agenor II. Rákóczi Ferenc út 436. sz. alatti telephelyének létesítéséhez szükséges építési engedélyezési tervdokumentáció elkészítésére. Az önkormányzat gazdasági társasága a tervekért bruttó 1.231. 900 forintot fog kifizetni. https://dokumentumtar.csepel.hu/letoltes.php?d_id=28419
vox