CSEPELIEK ÚJSÁGA

Hírek, tudósítások, tények, vélemények

Átverő átkelő Lázár Jánostól a csepelieknek és a pesterzsébetieknek?

2025. február 03. 00:05 - csú

lazar_janos_nyilatkozik-2023_8.jpgMeghökkentette a csepelieket Lázár János, aki a sajtótájékoztatóján többek közt arról beszélt, hogy 2026-ban elkezdődhet a Gubacsi híd kiváltását célzó új kis-dunai átkelő megépítése. Ez jó hír! A minisztert bizonyára figyelmeztették, hogy a nevéhez köthető sok ezer milliárdos beruházások törlése után itt lenne az ideje, hogy valami pozitívumokról is beszéljen! Mégpedig úgy, hogy az ígérgetés mézesmadzagján egy fővárisi nagyberuházás szerepeljen.

Nem lenne meglepő, ha kiderülne, a bejelentést ezek a szempontok is inspirálták! Lázárnak a pénztelenség miatt kiosztott „Budapest ellenességét” ugyanis sikerült olyan jól és hitelesen eljátszania, hogy az már az egész kormányra rátelepült.

Most meg, hogy - Orbán Viktor „eltapsikolt” egy éppen akkora EU-s támogatást, (400 milliárd Ft) amiből a HÉV hálózatok bővítését, járműbeszerzését, és állomás felújítását lehetett volna megoldani, kell valami látványosságot az Orbán-rendszer kirakatába rakni! Erre találták ki a Gubacsi hidat, aminek a megkezdését a választás évére, 2026-ra prognosztizálták.

Sok évtizedes tapasztalat, hogy a választási évre prognosztizált beruházások azok, amiket szemfényvesztésként, az emberek átverésére tesznek be a

programba. Ezeknek a törlése ugyanis a kurzus újraválasztása, és elbukása következtében is nagyon könnyem indokolható!

Tovább rontja a képet, ha a beruházásokat az EU-s pénzekre alapozza a miniszter. Az Eu-ban a magyar kormány büntetésben van! Hatalmas összeget kellene a bíróság ítélete alapján büntetésként befizetni. Nem teljesítés esetére pedig napi egymilliós büntető kamatot is megítélték. És nem fizetünk! Úgy, hogy az onnan számított pénzek beruházásokat támogató erejébe reménykedni bizonytalanabb, mint „a kutya vacsorája”.

Az új Gubacsi híd építésének Lázár általi indoklása - és a költségvetésből való finanszírozása - hazánk jelenlegi állapotában felettébb meghökkentő ötletnek látszik!

A miniszter azt mondta, hogy a magyar járműgyártás vasúti kiszolgálása érdekében szükséges a szállítási kapacitás bővítése. A Csepel szigeten, meg a környezetében lakók tudják, hogy itt nincsenek autógyárak! (Pedig lehetnének! Elhagyott iparterület is, felkészült munkaerő, és járműgyártási történelmi hagyomány is van.) A gyártás hiánya miatt itt nem nagyon fognak új gépkocsikat vagonokra rakni, és nem szállíttatják őket se Belgrádba, se a „haldokló nyugatra”. A Gubacsi híd beruházás pedig csak a kis dunai ág feletti kialakítással, „zsákutca"! Akkor lehetne igazi jelentősége, ha a nagy dunai átkötés vasúti hídját is megépítenék, és közvetlen kapcsolatot alakítanának az európai fő vasútvonalakkal. Ez tenné lehetővé ugyanis, hogy az amúgy is túlterhelt ferencvárosi rendező pályaudvart „kiiktassák”. Ezzel tehetnék sokkal gyorsabbá a nyugati szállítási lehetőségeket.

Azt se tudjuk, hogy az épülő új Gubacsi hídi projekt vajon a közúti és a villamoshálózat bővítését is magába foglalja-e? Arra sem tért ki a miniszteri tájékoztatóról közölt híradás, hogy a RSD kotrását, és az ide tervezett kajak kenu pálya megépítését is figyelembe vevő beruházást terveznek-e? Arról sincs ismeretünk, hogy mi lesz a sorsa a régi hídnak.

Az ember ennyi bizonytalanság láttán nem csoda, ha úgy véli: a téma felvetése sokkal inkább a ma szokásos PR fogások egyike semmint a fejlesztési elképzelés része!

Forrás: Horváth Gyula közösségi (fb) oldala

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://csepeliek.blog.hu/api/trackback/id/tr1418776496

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása