Lesznek új szerelvények, ígérik az Orbán-kormánytól, sőt már építési engedélyt is kapott a Csepeli HÉV új végállomása. Sokadszor ámították a csepelieket HÉV ügyben.
Ahogy a Népszava megírta az Idén is „kiemelkedő” lesz című írásában, a témával foglakozó összes illetékes szerint, idén is ugyanúgy közlekedik a HÉV, mint a tavalyi évben. Akkor ismét nehéz évünk lesz, hiszen tavaly már romlásnak indult, csökkent a forgalomba adott szerelvények száma, ritkításokat terveztek, amitől csak az önkormányzatok nyomására álltak el és a minisztérium központosítási döntése számos anomáliát hozott felszínre. Viszont egyértelművé vált, a HÉV-ek cseréje most már túljutott a kezelhetőség szintjén.
Azonban, írja a szerző, „Az Orbán-kormány frissen elfogadott 2035-ig szóló közlekedési stratégiájában…szó sem esik a napi 135-170 ezer embert szállító HÉV-vonalak fejlesztéséről.” Éppen ezért meglepő, hogy a
fővárosi kormányhivatal építési engedélyt adott – lehet, hogy nem olvasták a kormány anyagát –, a csepeli HÉV-vonal fejlesztése keretében tervezett új HÉV-végállomás, parkolóház, stb, építésére. Mindezt uniós forrásból fogják megépíteni, amihez 2019-ben állítólag 18 milliárd forint vissza nem térítendő támogatást is kaptunk. Csak egy baj van: beruházásnak 2023-ban kész kellett volna lenni. El sem kezdték! Kevés volt a négy év? Hova tűnt a 18 milliárd?
Fialt! További 52 milliárdot, így már 2022-ben „listán”, 2023-ban pedig a kormány határozata szerint, 70 milliárd állt a projekt rendelkezésére. Ámde Lázár úr közbeszólt, mindent felfüggesztett. Erre idén Orbán azt mondta az idei kiemelkedő év lesz, repülő rajtot vettek, 2025 az áttörés éve lesz. Nem lett, de ismét előkerült a 70 milliárd! Nagyszerű, ismerős fordulat. HÉV fejlesztés, parkolás meg sehol. De most lesz, ha kiírják majd valamikor a kivitelezési tendert, a tervezési szerződés lezárása után.
Hogy mikor lesznek új szerelvények, parkolóház, járműtároló, áramátalakító meg szolgálati épületek, az most sem derült ki.
E.-S.