A kerületvezetők meghallják-e a dübörgő médiazajban a csepeliek aggodalmát? "Megérkezett a MAHART csepeli szabadkikötőjébe Kínából a 404 tonnás konténerrakodó daru, amely alapjaiban változtatja meg a magyar intermodális logisztika működését." Ezt írták az országos sajtóban. De ez a hatalmas fejlődés mennyi gondot fog okozni ősztől Csepelen? A kerületvezetőknek ehhez sincs egyetlen szavuk sem, miként a málladozó Gubacsi hídról is hallgatnak.
Folytatódik a csepeli Gubacsi híd felújításának másfélévtizedes kálváriája. Kedden a Népszava közölt hosszabb cikket, Gubacsi híd: se idő, se pénz címmel. Szalai Anna írásának a híddal kapcsolatos lényegét már az alcím is kifejezi: „A Csepelre átvezető átkelőn a korrózió összes formája fellelhető, legfeljebb néhány évig üzemeltethető újjáépítés nélkül. Addig buszok viszik át a gyalogosokat.”
A témáról a fővárosi klímavédelmi, közlekedési és városfejlesztési bizottság, hétfői ülésén tájékoztatót hallgatott meg, amiből kiderült, bár nagyon indokolt lenne, nincs pénz a 800 milliós felújításra, amit egyébként is csak a mellette lévő hídtól északra tervezett