A kerékpárosok hírportálán, a criticalmass.hu - n az egyik szenvedélyes biciklista, errorka videófelvétellel és blogolt megjegyzéseivel foglalta össze azokat a tapasztalatait, amelyeket a volt Szabadkikőtő, ma Weiss Manfréd úton, az épülő, még midnig bizonytalan sorsú kerékpárúton szerzett. Errorka egyben téved: a tavalyi ígéerttel ellentétben a gerincutat július 31-én sem fogjaák átadni. Az új - hivatalos határidő - október 31., de az átvételi határidő 2013. január 31. Szóval, ki tudja... Egyes szó szerint idézett részletek nálunk talán kissé érdesek, de tűrik a nyomdafestéket, és főként figyelemre méltók:
Csepelre kifele menet nem tűnt fel, mert nem egyedül mentem, és nem a táblákat keresgéltem, de kötelezővé tették a kitáblázással a csepeli "bejárós" kerékpárút használatát.
A csepeli vége természetesen még nincs kész (az Ady Endre kereszteződésénél még dolgoztak - 2012.06.29. -, ott táblázás sincs még), de pozitívum, hogy a beton elemeket elszállították, az átvezetések elég feltűnőek, néhol még vörös burkolatot is kaptak, illetve a csepeli végén az Ady Endre közelében korlátokkal védik majd a szabálytalanul parkolóktól. Ez utóbbiakat bütykölték éppm rá voltak borogatva az infrára. Gondolom azért nem volt táblázás, de ha végeztek, kiteszik oda is szerintem...
Tavaly amúgy ez volt a kiadott közleményben:
"Tovább csúszik a csepeli gerincút kiépítése is, amelyre még 2009-ben kötöttek támogatási szerződést. A 2011. szeptember 15-i véghatáridő azonban tarthatatlanná vált, mert a Corvin úton a Nemzeti Közlekedési Hatóság nem fogadta el a tervekben szereplő vasúti átjáró biztosítását, illetve a munkaterület egy részét csak késve adták át a kivitelezőnek a tulajdonjog rendezetlensége miatt. Ezek miatt a véghatáridő 2012. július 31-ére módosul. A képviselők 28 igen és 1 tartózkodással fogadták el ezt az előterjesztést."
Tehát még 1 hónap van a határidőig, addig kötelező a kínlódás annak, aki szeretne szabályosan közlekedni.
Kérdések:
1. Hogy lehet kötelezővé tenni annak a használatát, ami nincs kész? A slusszpoén, hogy Csepelről befele tökre késznek tűnik, tehát ha szépen felmegy az ember, és követi a nyomvonalat, akkor hátraviszik az autószalon mögé, aztán nem tudom. Én nem arra mentem, mert kifele menet láttam, hogy nincs kész. Akit megszivattak, majd számoljon be :F
2. Miért festettek fel zebrát az "eperföldre" járó, füvön átmászkáló gyalogosoknak?
3. A zebrákra közben rájöttem, uhh :)
http://youtu.be/WLhrcZw7WPw
http://youtu.be/rRuafmJWe-A (plusz jobbhorog esélyek, figyelni kell majd, főleg forgalomban, meg benzinár csökkentéskor, vagy emelés előtt :P)
4. Pedig lett volna olyan zebra, aminek értelme is lett volna, főleg ha újrafestik...
A videó végén rajtahagytam, hogy mi lesz az összeszűkített helyen. Értem én az összeszűkítés apropóját, csak nem úgy néz ki, mint ami működni fog.
5. Kitől kell kérni rámpákat?
Szétüt a 2 pukli, pedig ez csak 6 bar, városi gép.
6. Kitől kell kérni, hogy egy gyorsforgalmi mellett egy tükörsima, jó minőségű, és végre kellően széles kerékpárúton a maximális megengedett sebesség ne 30km/h legyen? Csak mert a kerékpárosokat (tizenpár év után végül) leterelték az úttestről, mert a gépjárműforgalmat nem akarták lassítani, valamit viszont lépni kellett, de aki eddig mehetett 40-el bringával, az most mehet majd 30-al. Fair play?
---
Ezúttal próbáljuk meg úgy, hogy nem cigányozunk. Legyen ez az egyetlen topic ebben a hónapban, ami nincs szétcigányozva, ok? Kösz. "Mindenki" mászkál bringafosokon, és "mindenki" járdázik, ésatöbbi, nemtől, fajtól, lófasztól függetlenül. Kussmár.
A bejegyzés eredetije ITT OLVASHATÓ