CSEPELIEK ÚJSÁGA

Hírek, tudósítások, tények, vélemények

Gerincút: na, most akkor mi van?

2012. július 23. 00:03 - csú

Csigatempóban.PNGA csepeli gerincúton már rég meg kellett volna indulnia a közlekedésnek. Az építkezésa 2,5 kilométeres szakaszon már 2010 nyarán elkezdődött, de az átadás határideje havonta változik.   A fővárosi fideszes vezetői   tavaly még azt közölték, ha már 2011-ben neism , de 2012 első félévében átadják át a forgalomnak a XXI. kerületi beruházást. aztán megint változott a dátum. A legújabb határidővel most a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) rukkolt elő egy közleményben. Nagyon figyeljenek, mert trükkös a megközelítés. Idézzük: "A Csepeli Gerincút projekt kivitelezési munkái az ütemezés szerint teljes körűen 2012. október 31-ére fejeződnek majd be és ezt követően kezdődhet meg a műszaki átadás-átvételi, végül a forgalomba helyezési eljárás." Magyarán: az ördög tudja, hogy november 1-től meddig tart majd a az átadás-átvétel, mikor lesz végre a közlekedőké a várva várt Csepeli gerincút?!

Nem szeretnénk a határidő-tologatást a szövegkörnyezetéből kiragadni, ezért a BKK közleményét a maga eredetiségében, változtatás nélkül közöljük:

"Hamarosan befejeződik a Csepeli Gerincút projekt I. üteme

2012-07-20 12:21:32

A BKK közleménye: A Csepeli Gerincút megépítése a Budapesti Közlekedési Központ egyik kiemelt jelentőségű projektje. A Weiss Manfréd úttól kezdődő 2x2 sávos városi főút a Posztógyár utcáig tart, és azon keresztül tér vissza a II. Rákóczi Ferenc útra, így elkerüli Csepel sűrűn lakott központját. Az útépítéshez kapcsolódóan járdát és kerékpárutat alakítunk ki, teljes hosszban csatorna és közvilágítás épül, a meglévő HÉV hidat átépítjük, a lakóházak környezetében pedig gondoskodunk a zajvédelemről.

A projekt befejezését követően csökken majd az érintett belső lakóövezetekre nehezedő forgalmi terhelés, javulni fog a környező városrészek élhetősége, megújulnak a közművek. Az új zöldterületek és a fásítás révén pedig javulni fog a levegő minősége is.

A Csepeli Gerincút projekt I. ütemének keretében megvalósuló útszakasz 40 méter széles közterületen épül a Weiss Manfréd út Szállítók útjai csomópontjától a Posztógyár utcáig, 2,5 kilométer hosszban. Az első szakasz a Weiss Manfréd útból jobbra ágazik ki, a kiágazásnál szintbeni jelzőlámpás csomópont biztosítja majd a meglévő utakhoz történő csatlakozást (Weiss Manfréd utca, Corvin utca, Kossuth Lajos utca, Petróleum utca). A tervezett nyomvonalat külön szintben keresztezi a Csepeli HÉV pályája, a keresztezésnél új híd épült, amely átvezeti a HÉV vágányokat a Csepeli Gerincút és a megmaradó iparvágány felett. A híd után az út nyomvonala balra kanyarodik és közel párhuzamosan halad a Csőgyár utcával, a Gyepsor utcával, majd a Magyar utcával, majd a Posztógyár utcán keresztül csatlakozik a II. Rákóczi Ferenc utcára. A Csepel déli részéről érkező forgalom az átépülő Betű utca nyomvonalán csatlakozik a Gerincútba, Posztógyár utca - Betű utca egyirányú utcapárrá alakul, illetve ideiglenesen a főúthálózat részévé válik.

A Csepeli Gerincút projekt keretében az alábbiak valósulnak meg:

• 2,5 kilométer hosszan 2x2 forgalmi sávos főutat építünk, jelzőlámpás forgalomirányítású csomópontokkal;
• a meglévő HÉV hidat elbontjuk, új vasúti hidat építünk, a vágányok, a felsővezeték és a biztosító berendezés átépítésével;
• átépítünk 3 iparvágányt, a meglévő vasúti átjárókat és új átjárókat létesítünk a biztosító berendezés átalakításával, új rendszer kiépítésével;
• a Gerincút víztelenítését biztosító csatornát teljes hosszban kiépítjük, a Posztógyár utcai csatornát átépítjük;
• 1 kilométer hosszban új csapadékcsatornát építünk a Budafoki úton dunai bevezetéssel;
• árvízvédelmi zsilipműtárgyat építünk;
• teljes hosszban biztosítjuk a közvilágítást;
• jelentős közműkiváltásokat végzünk (víz, gáz, csatorna, 10 kV-os, 0,4 kV-os kábelek, távközlési kábelek, BKV kábelek, távfűtés);
• járdát és kerékpárutat építünk;
• nagy gondot fordítunk a környezetvédelemre - zajárnyékoló falak, passzív zajvédelem, a zöldterületek rendezés, több mint 2000 db fa ültetése.

Az útépítés és a hozzá kapcsolódó létesítmények építése mára 89%-os készültségi fokot ért el, a Budafoki úti csapadékvíz-csatorna megépült. A HÉV híd átépítése és a végleges HÉV forgalom ideiglenes üzembe helyezése már a tavalyi évben befejeződött. A Posztógyár és a Betű utcában, valamint a Gerincút HÉV híd és Posztógyár utca közötti szakaszán az útburkolat teljes egészében, a járda és kerékpárút burkolata 95%-ban elkészült. A közművek kiváltási munkálatainak készültsége 99%-os, a Gerincút teljes hosszában megépült mára a csapadékvíz csatorna. A Corvin úti csomópontban az iparvágányok átépítése, az új útátjárók kialakítása szintén befejeződött, az utolsó szakasz MÁV általi ideiglenes forgalomba helyezése is megtörtént, és az útburkolatok is elkészültek ebben a csomópontban 95%-ban (a kopóréteg nélkül). A faültetés szintén 95%-os, a füvesítés 90%-os készültségi fokon áll, a zajvédő falak és a Gerincút csomópontjaiban (Budafoki út, Vermes Miklós utca, Károli Gáspár utca, Karácsony Sándor utca, Betű utca, Posztógyár utca) a közúti jelzőberendezés teljes egészében elkészült.

Ami még hátra van, az a végleges forgalmi rendnek megfelelő forgalom bevezetése, a közúti forgalomirányító rendszer kiépítése és üzembe helyezése, a terelőszigetek beépítése (ez a jelenlegi terelt forgalom mellett nem lehetséges), majd a kopóréteg megépítése, illetve a végleges tereprendezés, fa- és cserjeültetés, füvesítés.

A Csepeli Gerincút projekt kivitelezési munkái az ütemezés szerint teljes körűen 2012. október 31-ére fejeződnek majd be és ezt követően kezdődhet meg a műszaki átadás-átvételi, végül a forgalomba helyezési eljárás. Bízunk benne, hogy a befejezést követően a projekt előnyeit nemcsak helyben, hanem a főváros környező kerületeiben is érzékelni lehet majd.

Budapest, 2012. július 20.
Budapesti Közlekedési Központ

Forrás: Obsever

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://csepeliek.blog.hu/api/trackback/id/tr914668829

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása