A Fidesz helyi vezérei döntötték el, ki nyithat trafikot - Trafikos-buktával szembesült Orbán - Bejött a trafikpályázat a miskolci fideszesek családtagjainak - Ha trafik akkor Continentál - Busásan kifizetődő dolog a Fidesz és Lázár János barátjának lenni - Megszületett a Nemzeti trafikos osztály - Lázárék mindent visznek a trafikmutyival - A régi trafikosoknál kilincselnek a tendergyőztesek - Dőlnek a netről a trafikmutyi-történetek - Győri mutyi, rakamazi mutyi, tiszaszigeti mutyi, miskolci mutyi, dömsödi mutyi - Új fogalom született Magyarországon: Tarfik-károsultak - Már intézi Lázár a busás hasznot - Egyre több részlet lát napvilágot arról, hogy melyik helyi potentáthoz, üzleti körhöz, családhoz voltak közel, és hogy szereztek meg trafiknyitási jogosultságokat...
A fentiek az utóbbi napok sajtóban, interneten ( hvg.hu, index.hu, origo.hu, stop.hu, Népszava, nol.hu) megjelent írások címei. Trafikmutyi trafikmutyi hátán. Hol a vége, mi lesz ebből?
Néhány konkrétabb, a Népszava által összegyűjtött sok trafikmutyi közül:
- „Felsődobsza fideszes polgármestere Luterán András, a helyi pályázatot nyerte Luterán Aliz”;
- „Kalocsa fideszes jegyzőjének öccse, Bedics Tamás nyerte a pályázatot”;
- „Fót alpolgármestere, Pozderka Gábor (Fidesz 6. sz. választókörzet) két nyertes pályázatot készített”;
- „Győrben az a Sragner László nyert 5 helyet, aki az önkormányzat legfontosabb bizottságának (gazdasági és tulajdonosi bizottság) fideszes delegált tagja”;
- „Pétervására fideszes polgármestere is szerepel a listán”.
Az index.hu információi szerint „egy vidéki mezővárosban…egy ismert fideszes politikus több pályázót is megkeresett, és felajánlotta, hogy megfelelő pénzügyi támogatás fejében segíti a jelentkezők sikerét. Találtunk olyan Békés megyei várost is, ahol a párt helyi elnöke maga is beszállt a dohányüzletbe: a békési Rácz Attila 2011 tavaszán lett a városi szervezet vezetője, és most tíz trafikból kettőnek is elnyerte az üzemeltetési jogát”
És végül a döntési módszerekről egy példa a hvg.hu-ból: „Városunkban a trafikok bérleti jogáról egy frakcióülésen döntöttünk, írta a hvg.hu szerkesztőségébe eljuttatott levelében az egyik megyeszékhely fideszes önkormányzati képviselője” stb., stb. Még hosszasan folytathatnám a sort.
Trafikmutyi világa lett Magyarország. Az a Magyarország, amely állítólag jól teljesít. Talán a trafikmutyi is kellett a jó teljesítményhez? Ezek szerint igen. Akkor azok az ezrek, akik most a trafikmutyi károsultjai lettek, azok az út szélén maradnak. Hiába. Nem fértek bele ebbe a mesés tündérországba, ahol a Fidesz kétharmados zsebében teremnek a trafikokhoz értő miniszterelnökségi államtitkárok, fideszesek, Fidesz-barátok, fideszes családtagok, rokonok, szeretők. Egyébként meg maguknak köszönhetik. Nem léptek be a Fideszbe.
Most már csak azt nem értem, hogy mitől teljesít jól az ország. Ha még jön valamilyen új mutyi, és ez a közelgő választások miatt egyre valószínűbb, akkor még több ember marad az út szélén. Ráadásul most olvastam, hogy „történelmi csúcson a magyar munkanélküliségi ráta”. A 11,8 % ugyanannyi, mint három évvel ezelőtt volt, amikor a Kedves Vezér épp azt hirdette, hogy győzelme esetén négy év alatt egy millió új munkahelyet teremt. A teremtés ezek szerint elmaradt, a több mint ötszázezer munkanélküli meg nem lépett be a Fideszbe.
De trafikmutyiban jók vagyunk. Legalábbis a Fidesz.
V O X