CSEPELIEK ÚJSÁGA

Hírek, tudósítások, tények, vélemények

Elégtétel ByeAlexnek

2013. május 20. 04:24 - csú

ByeAlex.jpg"Nagyon ideges voltam, de sikerült, és ez fantasztikus. Érzek némi elégtételt, hiszen néhány hónapja egy civil voltam, aki számokat írogatott, aztán megnyertem A Dalt, utána szétszedtek, azt mondták, mennyire rossz, hogy én győztem, majd most Malmőben magyarul énekeltem, és bejutottam a döntőbe" – fejtette ki előadása után ByeAlex.

ByeAlex tizedik helye igazi eufória. 58. alkalommal rendezték meg idén az Eurovíziós Dalfesztivált, ezúttal Malmőben. Emmelie De Forest győzelme után jövőre Dániában lesz a dalverseny.

Nem hittük, hogy izgulni fogunk, de már csütörtök este a második elődöntő eredményhirdetésén elkezdett hevesebben dobogni a szívünk.

A hvg.hu percről-percre követte az eseményeket Malmőben, ahol Dánia vitte el a pálmát.

Nem sokáig kellett várnunk: elsőként jelentették be a magyar továbbjutását a döntőbe, ezzel pedig sokkal nagyobb meglepetést okozott, mint az utóbbi két év magyar versenyzői, akik ugyancsak döntősök voltak. Bejött tehát ByeAlex különcsége, amiben senki sem hitt. Ő maga kissé önelégülten nyilatkozott a szerepléséről, és nem tagadta, hogy elégtételt érzett a sok fikázás után: 

"Nagyon ideges voltam, de sikerült, és ez fantasztikus. Érzek némi elégtételt, hiszen néhány hónapja egy civil voltam, aki számokat írogatott, aztán megnyertem A Dalt, utána szétszedtek, azt mondták, mennyire rossz, hogy én győztem, majd most Malmőben magyarul énekeltem, és bejutottam a döntőbe" – fejtette ki előadása után ByeAlex.

Még a külföldi bloggerek is azt jósolták, hogy kiesik ByeAlex.

Ezek után azonban jött a következő akadály: az utóbbi évek hátsó soraiból előrébb kapaszkodni. 1994-ben Friderika 4. helye már nagyon távolinak tűnik, a nagyreményű Wolf Kati csak a 22. helyig jutott, a Compact Disco pedig az utolsó előtti helyen végzett. A cél az volt, hogy bekerüljünk az első tízbe.

A 26 dal végighallgatása, és a szavazatok összegzése után az első pontozók egekbe repítették a magyarokat, hisz mindegyike adott pontot Magyarországnak, aztán a másodikról a nyolcadik, majd a 11. helyre kerültünk félidőben.

A szomszédainktól, Ausztriától és Romániától például nem kaptunk egyáltalán szavazatot, Finnország viszont szokásosan magas pontszámmal jutalmazott minket. Németország okozta a legnagyobb meglepetést, mert 12 pontot adott ByeAlexnek. A svájciaktól kapott 10 pont végül elég volt ahhoz, hogy a 10. helyre kerüljünk.

ByeAlex kilógott az eurovíziós mezőnyből: nem voltak háttértáncosai, csillámos nagyestélyije vagy hangja. Tökéletesen idegen volt az europopos közegben, ezt pedig az eseményt nyomonkövető több mint százmillió ember jelentékeny százaléka szimpatikusnak találta. Állítólag az is nyerő volt, hogy magyarul énekelt, de hogy ez lenne a recept továbbiakban? Nem biztos: a 9. helyezett Rúzsa Magdi angolul adta elő blues-át, Friderika viszont magyarul énekelt, Wolf Kati kétnyelven nyomta, a Compact Disco pedig angolul.

Most viszont öröm van és boldogság! És hogy lesz-e valaha ennél jobb, akár újra első öt, netán győzelem? Bármi lehet.

HVG.HU

A dal:

ByeAlexet utolérte az, ami csak a legismertebb celebek kiváltsága: néhány hét után már az Irigy Hónaljmirigy készített a dalból paródiát Az én hentesem címmel:

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://csepeliek.blog.hu/api/trackback/id/tr415306753

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása