Megnyílt az M0 autóút M6-51. sz. főút közötti 11 km hosszú, Szeged felé tartó félpályája. Csökkenhetnek a dugók a csepeli szakasznál.
Az M0 útgyűrű déli szektorán, a régió második legforgalmasabb autópályáján forgalmi sávonként mintegy 25 ezer jármű halad át naponta. Az M0 déli szektorának betonburkolata Magyarországon korábban még nem alkalmazott technológiával épül, amely nagyobb teherbírása miatt a legalkalmasabb a jelentős kamionforgalom viselésére. Felületképzése révén a járművek okozta zajhatás is alacsonyabb.
Loppert Dániel, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kommunikációs vezetője elmondta: „Az új szakasz megnyitásával a jobb pályán megszűnnek a torlódások, így a közlekedés biztonságosabbá és gyorsabbá válik. A kivitelező kiszélesítette a sávokat, összesen 25 km zajvédő falat telepített. A pályaszakaszhoz két új Duna híd is tartozik, a hárosi Deák Ferenc- és a soroksári Dunaág híd.
Völner Pál kifejtette: „Már a befejező munkálatokat végzik az M0 déli szektor bővítésének további részén, az 51. számú főút - M5 autópálya között is. A szakasz átadása augusztus végén várható. A bővítés befejeztével szeptembertől az autóút az M7 és M5 autópályák között mindkét irányban 3 forgalmi sávossá válik, egy-egy leállósávval.”
Az autóút fejlesztéséről szóló korábbi Népszabadság-cikket itt olvashatja.
A Hír forrása: MTI és nol.hu