A HVG szerint a reklámadó bevezetése csak az első lépés a médiapiac felforgatásában. A lap több forrásból is úgy értesült, rövidesen újabb törvény kerülhet a parlament elé, amely a piac független szereplőit hozhatja súlyos helyzetbe.
Az új sarccal a reklámokat gyűjtő, azokat a tévékben, rádiókban, lapokban és portálokon kihelyező ügynökségeket „ütnék meg”. És micsoda meglepetés, akárcsak a reklámadó, ez a tervezet is főleg az RTL Klubot érintené, amelyik a két nagy kereskedelmi tévé közül a kevésbé barátságos a kormánypárttal szemben.
A reklámadó a Fidesz-közeli médiabirodalomnak is kellemetlen, ám az új törvényre forrásaink szerint már felkészültek a cégcsoport vezetői. Lázár közben a reklámadó ellen tiltakozókat, de közülük is legfőképpen az RTL-t támadta (és nem a Simicska-tulajdonban lévő, és szintén tiltakozó rádiót). Szerinte a csatorna megfenyegeti az országot, és megzsarolja a nézőket a népszerű sorozatok beszüntetésével.