CSEPELIEK ÚJSÁGA

Hírek, tudósítások, tények, vélemények

Csepel városvezetőinek szégyene: szentmiklósi fórum a csepeli HÉV-ről

2016. május 06. 05:59 - csú

lovasut_lakotelepi_hatterrel-retusalva_2.pngMI LESZ A CSEPELI HÉV-VEL, HA A MÁV-HOZ CSATOLJÁK?

Elfogtunk egy választ. Köszönet a  Buckai Szövetségnek. Majd mindjárt kiderül, hogy miért...

Elöljáróban azt javasolnánk Csepel fideszes városvezetőinek, hogy szégyelljék magukat! A csepeliek elé hónapok óta nem mernek kiállni, hogy elmondják, mi lesz a csepeli HÉV jövője. Szomszédunknak, Szigetszentmiklósnak szintén fideszes városvezetése van, de ott legalább közmeghallgatást tartottak, amelynek egyik témája a csepeli HÉV volt. A fórumon mások mellett dr. Fónagy János, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium államtitkára válaszolt a szigetszentmiklósiak kérdésére. Természetesen szomszédainkat is élénken foglalkoztatja a kérdés: mi lesz a csepeli HÉV-vel? A Buckai Szövetség blogja részletes tudósítást adott az elhangzottakról. Információikat most megosztjuk a csepeliekkel:

2016.04.29-én Szigetszentmiklós történt Közmeghallgatás két fő témával jelentkezett:

1. Agglomerációs közlekedés

2. Egyebek

A legfőbb téma, tehát az agglomerációs közlekedés volt ezen a napon, melyre a meghívott legfőbb vendégek:

-         Dr. Fónagy János a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium parlamenti államtitkára

-         Kameniczky Ákos a Volánbusz Zrt Forgalmi igazgatója

-         Bóna Zoltán Országgyűlési képviselő 

Dr. Fónagy János államtitkár Úr nyitányként elmondta, hogy a BKK által eddig üzemeltetett agglomerációs közlekedés kérdése hosszú vita és tanácskozás tárgya volt mindeddig az állam és a Főváros között. Olyan közlekedést szeretnének kialakítani, amelyben nem változik, de legfőképpen nem romlik a közlekedés minősége és a közlekedés jegyárai se! Beszélt arról, hogy a HÉV vonalakat idővel MÁV veszi át olyan formában, hogy először elkülönítik ezeket a részegységeket, melyre külön céget hoznak létre, tehát nem rúgnak ki senkit sem! És majd ez az új cég fog beleintegrálódni a MÁV-ba az elkövetkező időszakban.

A témával kapcsolatban a lakossági kérdések közül az első az az volt, hogy a váltásnak köszönhetően fejlődnek-e a vonalak? Igazak-e azok a hírek, hogy STADLER Trail vonatokra cserélik le a jelenlegi szerelvényeket, amelyek modernek és korszerűek? Biztosítanak-e ezentúl illemhelységeket? Kicserélik-e a Dunaharasztit Szigetszentmiklóssal összekötő vasúti hídat kétvágányosra? Merthogy elfér és gyorsabb, nagyobb kapacitású közlekedést biztosítana. 

Az államtitkár válaszában kifejtette, hogy törekszenek az általunk kérdezett színvonalak elhozatalára, így az alacsony padlós színvonalra is, de Magyarországi vagy Magyarországon összeszerelt szerelvényeket helyeznének előtérbe pályáztatás útján! Konkrét márkát nem ígért, de utalt a Szolnoki műszaki központra és, hogy valóban a STADLER vonatok gyártójával jó a kapcsolatuk!

A lakosság további kérdésében a Csepeli HÉV-re is kitért, merthogy mind a Sziegtszentmiklósiak, mind a Buckaiak erre is közlekednek! A Csepeli HÉV sorsa és alakulása így nekünk egyáltalán nem mindegy! A Csepeli villamosok például nem működnek! Se a 2-es, se a 24-es, se az 1-es és semelyik további vonalon se! Sajnálatunkat fejeztük ki annak kapcsán, hogy a Csepeli Önkormányzattól nem hívtak senkit sem, hiszen annyira össze-vissza kommunikáció volt például részükről ebben a kérdésben. Megkérdeztük, hogy mi lesz ezentúl az Észak-Déli Regionális Gyorsvasút kérdésével, melyet nem kérnénk azonnal, csak fokozatosan, mondjuk első ütemben a Ráckevei és a Csepeli HÉV-et Kálvin térig kellene összekapcsolni, amely például, ha lesz Olimpia (kik vagyunk mi, hogy megkérdőjelezzük, hogy lehet-e vagy se), akkor az eljutást megkönnyíti.

Az államtitkár válaszában a két déli HÉV vonal Kálvin térig való behozatalával maximálisan egyetértett, ugyanakkor kifejtette, hogy bár most átveszik a Csepeli HÉV-et, folyik annak vizsgálata, hogy lehet-e gyorsvillamos stb…. Tisztában vannak azzal, hogy a Csepeliek egy szűk torkolaton tömegközlekednek a Fővárosba, de semmiképen sem akarják rontani a közlekedési állapotokat! A Csepeli Hév kapcsán így semmi sem végleges még folynak a tárgyalások! A 3 HÉV vonalat viszont biztosan a már említett cégen keresztül integrálják be a MÁV-ba. Ez a három HÉV vonal, hogy mindenki értse: A Szentendrei, a Gödöllői és a Ráckevei, tehát és sajnos a Csepeli nincs benne! 

Itt jegyeznénk meg, hogy ez nekünk az az üzenet, hogy a Csepeli HÉV-ért folytatott küzdelmet nem szabad feladni! A Csepeli HÉV még e szerint véglegesen nem menekült meg, így a vele kapcsolatos dolgokra a továbbiakban is oda kell figyelni! 

További kérdésként feltettük a Csepeli HÉV déli meghosszabbítását, azt kérdést, hogy támogatják-e, hogy elhozzák az Auchan szigetig, majd Lakihegyen és Halásztelken keresztül Gyártelepre! Utóbbiak pontosan azért fontosak, mert mind Lakihegynek, mint Halászteleknek csak a II. Rákóczi Ferenc út van a Főváros fele. Ha az bedugul, akkor annyi a közlekedésnek! Ha azonban lenne egy kötött pályás közlekedés elérhető lenne, hogy páran annak megbízhatósága és kiszámíthatósága miatt letegyék az autót, amely cél más településeken, például a Fővárosba! 

Erre semmilyen válasz sem érkezett!

Bóna Zoltán Országgyűlési képviselő ugyanakkor ebben a témában kifejtette, hogy az átvétel utáni felújítás során az összes HÉV vonal közül a Ráckevei Hév vonala legyen az első, mert hogy eddig erre a vonalra költötték a legkevesebbet! Ebben mindenki egyetértett! 

Csizek Csaba

Buckai Szövetség Egyesület

elnök

06-70-70-15-911

Szólj hozzá!
Címkék: ha a

A bejegyzés trackback címe:

https://csepeliek.blog.hu/api/trackback/id/tr798684202

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása