CSEPELIEK ÚJSÁGA

Hírek, tudósítások, tények, vélemények

A félrevezető csepeli vezetők a lakosság elől bujkálnak Metrans ügyben

2016. augusztus 11. 05:59 - csú

abel-borbely-777.pngAmikor ezt az írást papírra vetem, éppen a METRANS épülő nagy Duna parti konténerátrakójának építési területéről a szakorvosi rendelőig hallható légkalapács monoton zaja uralja a légkört. Az emberek fejüket rázva bosszankodnak Csepelen, és Budafok belvárosában egyaránt. Többségük csak a zajt konstatálja, de nem tudja, hogy mi, miért hallható. (Budafokon még jobban tudják, - mert látják - mint Csepelen.) Csepel vezetői nem fordítottak figyelmet arra, hogy megértessék a lakossággal, hogy mi épül a környezetükben, ezért szánt szándékkal látens feszültséget generálnak a lakosságban. Nem jóslat, hanem törvényszerű következmény, hogy a beruházás hatásainak érvényesülésével ez a feszültség a lakosság körében exponenciálisan nőni fog.

Ennek a kezelése nem megoldható a kommunikáció félrevezető manővereivel, ez a helyi politika stratégiai kérdése lenne. A mai vezetőknek viszont nincs a kerület fejlesztésére kidolgozott, és a lakókkal egyeztetett elképzelése!
Önző bezárkózottság és a környezetük érdekének szűklátókörű figyelmen kívül hagyása jellemző cselekedeteikre. A döntések spontán jellegűek, és úgy működnek, mintha

kiragadott enklávé lenne birodalmuk és nem a nagyobb szervezetek (főváros, agglomeráció, ország) része. Fellengzős döntéseik a mindenkori Fidesz hatalmasságok (érdekeinek) szolgálatát, és nem a helyi érdek széles körének kiszolgálását jelentik.

A Fidesz pártszócsöveként működő Csepeli Hírmondó, pedig a rossz döntések magyarázatát, ezzel a lakosság becsapását végzi, mert nem kapott lehetőséget arra, hogy a törvényszerűségek, és lehetőségek összességével ismertesse meg olvasóit. Nem tájékoztat, hanem félre magyaráz!

A kerületi önkormányzati újság egyik írása arról tudósít, hogy az MSZP Csepeli Szervezete mégis támogatja a METRANS beruházást. Alig leplezett örömmel jelzik, hogy megtalálták az éket, amivel szétfeszíthetik az ellenzék egységét. Azt sugallják, mintha a baloldal kerületi egysége a beruházás megítélésében megbomlott volna és a szocialisták új, a többitől eltérő álláspontot alakítottak volna ki. Pedig erről szó sincs!

Arról van szó, hogy sem az önkormányzat mostani vezetői, sem az igen tisztelt CsH szerkesztőség nem képes felfogni azokat az érveket, amik ezzel az üggyel kapcsolatban az ellenzék részéről felmerültek. Az ellenzéki pártok (és a Jobbik is) ugyanis a beruházás folyamatát kritizálták. Azt, hogy az előkészítés a képviselő-testület, az itteni lakók, és a környező települések háta mögött (mutyiban) történt. Akkor került a KT-ben a beruházás napirendre, mikor a kiviteli tervek és az engedély birtokában a METRANS beruházás már kb. 50%-os készültségben volt. A lakosság fórumokon és kiadványokon nem értesülhetett arról, hogy milyen terheket kívánnak rá testálni, és ezeknek milyen pozitív és negatív következményei lesznek a számára. Csepel ugyanis (minden ellenkező híreszteléssel szemben) nem Németh Szilárd, és főleg nem Borbély Lénárd hitbizománya! Ez a kerület azé a népé, aki itt lakik!

Ezért nekik törvényben előirt joguk, hogy tudhassanak arról, ami a környezetükben történik, és maguk dönthessenek róla, hogy mit, hogyan, és milyen feltételek között vállalnak, vagy nem vállalnak! Ezt tagadta meg tőlük a kerület autoriter Fideszes vezetése, ezzel követett el törvénysértést, és ezt nem akarja megérteni az őket szolgáló sajtójuk sem! A beruházó pedig szerényen hallgat, és gőzerővel dolgozik. Érthető célja, hogy mielőbb birtokba vehesse, hasznot hozó jószággá alakítsa, és ezzel visszafordíthatatlanná tehesse, létesítménye helyzetét. Lehet, hogy jogi oldalról elfogadható, ha eljátsza  Pilátus szerepét és kezeit mosva ártatlanságát bizonygatja, de cselekedete sem erkölcsi, sem anyagi oldalról nem elfogadható. Ezzel a magatartásával azt kockáztatja, hogy a későbbiekben kérdőjeleződhet meg a beruházás legitimitása! A demokratikus szabályok laza kezelésével, és a kerületi autoriter vezetéssel való csendes (zártkörű) paktálásával hosszútávon nagy bajt hozhat a saját fejére a beruházó. Érthetetlen, hogy egy hosszú távra berendezkedni kívánó multinacionális vállalat hogyan nem látja ezt a rá leselkedő veszélyt?

Csepel iparterületén, ipari beruházásoknak helye van! Ezt a területet másra használni nem is nagyon lehet. Azt azonban szem előtt kellett volna tartani, hogy a beruházás milyen többlet terhelést ró a csepeli utakra, hidakra, vasutakra, kereszteződésekre, és ezt a terhelést bírják-e a létesítmények? És ezeket a terheket bírják-e Csepel és a környezete lakói? Az ide tartozó állami és helyhatósági infrastrukturális beruházásoknak már üzemelniük kéne, hogy az októberi átadásnál zökkenőket ne okozhassanak. A valóság meg az, hogy a tervezésük sem került ez idáig napirendre! A kialakuló lakossági hátrányokból táplálkozó elégedetlenség pedig óhatatlanul a beruházóra szál, és olyan feszültséget generál, ami megmérgezi a jövőbeni kapcsolatot. ( A mostani politikai vezetés ugyanis hamarosan távozik és döntéseikkel az újak nem vállalhatnak kontinuitást!)

Na, ez az, ami miatt a DK, az MSZP és a PM (de, még a Jobbik is) kiabál, és arról beszél, hogy az önkormányzat rövidlátó, harácsoló és szerviens egoizmusa lehetetlenné teszi mind a csepeli lakosok, mind az agglomeráció, mind Budafok életét. De nagy biztonsággal az újonnan települt beruházó folyamatos munkáját is.

HORVÁTH GYULA

Forrás: a szerző Facebook oldala

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://csepeliek.blog.hu/api/trackback/id/tr329639202

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása