CSEPELIEK ÚJSÁGA

Hírek, tudósítások, tények, vélemények

Jön a Fidesz-bosszú? Csepelt bünteti a legjobban az Orbán-kormány?

2017. március 01. 05:59 - csú

borbely-nemeth-777-es.pngMegrémült az Orbán-kormány a népszavazást kikényszerítő kezdeményezés óriási sikere láttán, és hamarosan (várhatóan még ma) Tarlós István  főpolgármesterrel, a Fővárosi Közgyűléssel  visszavonattatja a  2024-es nyári olimpiára történt budapesti jelentkezést. A rettegést  a politikai szakértők szerint a bosszú követi. A Fidesz szemében - mint 1919. november 16-án Horthy Miklósnál - Budapest bűnös városnak számít, amelynek vezekelnie kell. Egyes információk szerint Csepel lehet a legnagyobb vesztes, hiába van a 21. kerületben csaknem hét éve fideszes városvezetés, hiába a Fidesz alelnökségig felbuktatott Németh Szilárd nagyhangú kommunistázása, hiába az ittas vezetés miatt tetten ért és elítélt Borbély Lénárd polgármester  süvöltő és alattomos baloldal ellenessége. Csak  (a rezsibiztos által favorizált) sport célú létesítmények épülhetnek meg. Az úthálózat régvárt fejlesztésétől, a közlekedés javításától és az infrastruktúra bővítésétől búcsút kell venni a csepelieknek. Részletek:

Miután Orbán Viktorék visszavonták a pályázatot, biztossá vált, hogy nem lesz olimpia 2024-ben Budapesten. Ez azt is jelenti, hogy teljesen átrendezik a fejlesztésre költendő pénzeket, Lázár János már be is lengette, hogy inkább vidékre költ a kormány. Most úgy néz ki, Budapest bukja a reptéri út felújítását, de velodrom, az lesz.

Lázár János Miniszterelnökséget vezető miniszter szombaton egy debreceni fórumon már utalt is rá, hogy a főváros búcsúzhat a forrásoktól:

Budapestnek nem kellett az olimpiára ezermilliárd forint fejlesztési forrás, így abból a vidék fejleszthető.

– mondta az MTI szerint.

A miniszter szavait hétfőn Tuzson Bence, kormányzati kommunikációért felelős államtitkár már úgy igazította ki, hogy még nem született döntés az olimpiai pályázattól való visszalépés után felszabadult pénzekről.

Ugyanakkor azt, hogy jelentős átcsoportosítás várható, már Tarlós István pénteki sajtótájékoztatóján lehetett sejteni. A főpolgármester újságírói kérdésre elmondta, hogy a Liszt Ferenc nemzetközi repülőtérre vezető gyorsforgalmi út felújítása biztosan elmarad. Ragaszkodni fog viszont négy uniós támogatású, de nem konkrétan az olimpiához kapcsolódó fejlesztéshez. 

A Tarlós-lista (ezeknek a fejlesztéseknek maradniuk kell):

  • 3-as metró felújítása
  • árvízvédelmi fejlesztések
  • P+R parkolók bővítése, építése
  • BKV-járműállománycsere

Vitézy Dávid, a BKK korábbi igazgatója Facebook-oldalán írt arról, óriási kár lenne, ha a fontos fővárosi infrastrukturális fejlesztések megfeneklenének. Még ha az olimpiai pályázat visszavonásából ez első ránézésre következhetne is, reméli, hogy nem így lesz.

A Vitézy-lista (ezeknek a fejlesztéseknek maradniuk kellene):

  • a budapesti nemzetközi reptér bekötése az országos vasúti hálózatba
  • a körvasút bevonása a város életébe a hiányzó megállók megépítésével és a kapacitás bővítésével
  • a csepeli, ráckevei hév, az elővárosi vonatok és a pesterzsébeti villamosok ma rémes belvárosi kapcsolatrendszerének fejlesztése

Bár egyelőre nincs kormányzati döntés róla, már most valószínűsíthető, hogy költségük és olimpiaspecifikusságuk miatt számos tervezett beruházás elmarad, vagy a bizonytalan távoli jövőbe csúszik.

A szinte biztos elmaradó fejlesztések listája:

  • Galvani híd (kétszer három sáv), kapcsolódó úthálózattal
  • híd a Soroksári Duna-ágon (a Galvani folytatása)
  • kerékpáros- és gyalogoshidak (Csepel szigetcsúcs, Margit-sziget, Óbudai-sziget)
  • a csepeli HÉV gyorsvillamossá alakítása, összekötése a 2-es villamossal
  • a ráckevei HÉV átalakítása (föld alá helyezése, egy részének kiváltása villamossal)
  • a kelebiai vasútvonal áthelyezése a Duna-partról (150-es számú vasútvonal korrekció)

Kissé reménytelibb azoknak a fejlesztéseknek a sorsa, amikről már korábban, az olimpia előtt is szó volt, valamint nem csak a fővárosnak hasznosak.

Bizonytalanná váló fejlesztések listája:

  • az 1-es villamos Etele térig történő meghosszabbítása,
  • a kisföldalatti felújítása, meghosszabbítása, járműcsere
  • a Déli összekötő vasúti híd bővítése (harmadik vágány), plusz új vasúti megállóhelyek a vonalon (S-Bahn-fejlesztés)
  • az M1-es autópálya kétszer háromsávossá bővítése Budapest és Győr között,
  • az M7-es autópálya kétszer háromsávossá bővítése Budapest és Balatonvilágos között

Azt gondolhatnánk, hogyha valami, akkor a megépítendő sportlétesítmények listája jelentősen megkurtul.

Csakhogy kormányhatározat született januárban arról, hogy a legtöbb létesítmény olimpia nélkül is megépül.

A Kemény Ferenc-lista (tehát ezek az olimpia nélkül is megépülnek):

  • Budapesti Xtrém Szabadidő Park, Csepel
  • Dunai Evezős Központ, Ráckevei Duna-ág, 8 ezres szlalompályával
  • Budapesti Atlétikai Stadion és szabadtéri edzőpályák, Ferencváros és Csepel, 55 ezer néző befogadására alkalmas, az olimpia után visszabontották volna kisebbre
  • fedett pályás atlétikai multifunkciós csarnok, Csepel, 12 500 fős befogadóképességgel
  • Új Budapesti Teniszközpont, Csepel, 16 teniszpálya
  • Új Budapesti Velodrom, Óbuda, a volt Fővárosi Gázgyár területén
  • Takács Károly Nemzeti Lövészeti Központ, a Nagytétényi lőtéren
  • Nemzeti Lovas Központ, az Üllői Tangazdaság területén
  • új jégcsarnok, uszoda és futókör, Zuglóban, a Budapesti Olimpiai Központban
  • BOK Sportcsarnok, új B csarnok, a Budapesti Olimpiai Központban
  • a Népliget most is sportolásra hasznosított területének fejlesztése

Mint arról beszámoltunk, a program egyik olvasata ugyan az lehet, hogy a kormány az olimpiától függetlenül is jelentős összeget szánna sportinfrastruktúrára. A másik lehetőség azonban az, hogy az új programmal a budapesti olimpia potenciális költségeit akarták csökkenteni papíron: ha így is, úgy is megvalósul a Kemény Ferenc Program 2022-ig, akkor lehet azzal érvelni, hogy a beruházások nem az olimpiához tartoznak. Éppen ezért többen úgy gondolják, hogy a Kemény-lista biztosan rövidülni fog hamarosan.

Nincs rajta a listán az új Puskás-stadion, amit jövőre kezdenek el építeni az olimpiától függetlenül, és a jelenlegi becslések szerint 190 milliárd forintba kerül majd.

Forrás: index.hu és CSÚ

 

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://csepeliek.blog.hu/api/trackback/id/tr6212300637

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tarjányi László 2017.03.01. 23:03:18

Legjobb ha semmi sem épül amíg a Fidesz kormányoz, mert minden pénz Mészáros Lőrincnél, Garancsi Istvánnál, Tiborcz Istvánnál és Vajna Andrásnál csapódik le!

Olimpiára semmi szükség, nagyzoló eseménnyé vált, én a riói olimpiából sem néztem meg egyetlen eseményt sem!

A fideszes oligarchák meg teljesen versenyképtelenek, minden megrendelést csak politikai kapcsolataiknak köszönhetnek! Károsak a közepes és kisebb magyar cégekre amelyek valódi piaci helyzetben kell hogy megmérkőzzenek a megrendelésekért! Azok valódi teljesítményt nyújtanak, s az állami megrendelések elszívása előlük visszaveti az innovációs fejlődésüket, amely szükséges lenne a külpiacokon való megmérettetéshez! A csókosok semmit nem tudnak, amivel külföldön labdába rúghatnának!

A rendszer fejét kell kiiktatni, mert nélküle Magyarország reménytelenül lemarad! Nemcsak a visegrádi országok, de hamarosan Románia is lehagy bennünket! Ezt köszönhetjük a rendszerváltó pártok klientúraépítő buzgalmának!
süti beállítások módosítása