CSEPELIEK ÚJSÁGA

Hírek, tudósítások, tények, vélemények

A csepeli Gubacsi híd-csata a híd másik végéről, Pesterzsébetről nézve

2017. május 16. 05:59 - csú

gubacsi_hid-2017.PNGValójában a Metrans csepeli terminálját köti majd össze a Budapest-Belgrád vasútvonallal, ahonnan a kínai áruk dömpingjében reménykedik a kormány és üzlettársai...Aktív kerékpárosként mindig elcsodálkozom milyen állapotban van a híd, statikus barátom pedig mindig a fejét csóválja és sietősebbeket lép ha a takarítóakcióink közben a híd alatt kell elsétálnia. Ideje már a felújításnak...

Borbély Lénárd csepeli polgármester és hivatásos propagandistái a hosszú csönd után most nagy átverést produkálnak a Gubacsi híd ügyében. Teljes felújításról és már három hídról vizionálnak...Ami tény: a közeli jövőben CSAK a vasúti sínpályát újítják fel, bármennyire  ígérgeti a fideszes vezérkar a keskeny autóút kiglancolását is. Marad a zsúfoltság, sőt a sínpálya építése miatt ideig-óráig még fokozódik is. Borbély és lakájmédiája azt hiszi, ha a csepelieket "megetette", akkor már minden rendben. Arról eddig egy szó sem hangzott el, hogy - micsoda meglepetés! - a Gubacsi hídnak van egy másik vége is. Pesterzsébeten. Ott a Budapest-Belgrád között tervezett vasútvonallal együtt a Gubacsi híd helyzetéről és a Metrans szerepéről is markáns véleményt alakított ki Mach Péter, a XX. kerületi önkormányzat képviselője. Íme:

Csipkerózsika-álom után felgyorsultak az események: megszavazták a parlamentben, így már idén elindulhat a Budapest-Belgrád vasútvonal kínai tehervagonok számára történő kibővítése - írja a Világgazdaság. Azt, hogy komolyan gondolják a dolgot, már áprilisban le lehetett szűrni abból, hogy a Metrans kínai áruk dömpingjére tervezett csepeli terminálját kiszolgáló Gubacsi vasúti-híd felújítása is megkezdődik.

De mit is jelent ez nekünk Pesterzsébetieknek:

Egyrészt:

  • kényelmesebb és biztonságosabb kerékpáros hidat,
  • stabil és biztonságos vasúti hidat.
  • megújuló megállót, fedett padokat.

Másrészt:

  • növekedő teherforgalmat a vasúti hídon, ami várhatóan komolyabb dugókat okozhat majd a közúti forgalomban is.
  • növekedő zajterhelést, zajszennyezést, zajvédelemre a beruházó pedig nem hajlandó költeni, - a pesterzsébeti kéréseinket - legalábbis lesöpörte az asztalról.
  • a személyforgalom további leépítését, ha az itt élők nem fognak össze.

De nézzük meg külön is a két fejlesztést!

Közel 10 milliárd forintból újítják fel (gyakorlatilag építik újra) ugyanis a Gubacsi-híd vasúti vágányokat és a kerékpárútat tartalmazó részét. A híd felújítása valójában a Metrans csepeli terminálját köti majd össze a Budapest-Belgrád vasútvonallal, ahonnan a kínai áruk dömpingjében reménykedik a kormány és üzlettársai. A beruházók a vasúti teherforgalom növekedésével számolnak, már ma is egyre gyakrabban találkozhatunk esténként tehervonattal a Gubacsi vasúti hídon, a kormány elképzelései szerint viszont ennek sokszorosa jelenik majd meg, ha elkészül a Belgrád-Budapest vasútvonal fejlesztése. Aktív kerékpárosként mindig elcsodálkozom milyen állapotban van a híd, statikus barátom pedig mindig a fejét csóválja és sietősebbeket lép ha a takarítóakcióink közben a híd alatt kell elsétálnia. Ideje volt tehát a felújításnak és külön öröm, hogy gyakorlatilag teljesen elkülönülő kerékpáros-híd is újjáépül a vasúti híd felújtásával egy időben. Azt, hogy miért közpénzen és EU-s forrásból biztosítjuk Metrans profitját és a kínai áruk dömpingjét a brüsszeli bürokaták persze nehezen fogják megérteni, de a Nemzeti Együttműködés és Szabadrablás Rendszerében ez törvényszerűnek és logikusnak mondható.

A Budapest-Belgrád vasútvonal fejlesztésével Orbán és Putyin újabb álmát valósíthatjuk meg: kínai áruk dömpingjét segíteni az európai piacra, a görögországi pireuszi kikötőből Nyugat-Európába. Bár nem minden habostorta és az elemzők szerint valójában csupán akkora sikert hoz ez is, mint az Európa legkisebb kisvasútja címre törő felcsúti kisvasút. A kínai gazdasági kapcsolatok fétise olyannyira erős a kormányzati körökben, hogy a személyforgalom leépítésén és nem fejlesztésén dolgoznak. A 150-es vonalon közlekedő elővárosi vasútvonalat ugyanis láthatóan nem szeretnék továbbfejleszteni és nem érdekel senkit, hogy a térség egyik fontos közösségi közlekedési vonalává fejlődhetne.

A fejlesztés ugyanis akkor lenne rentábilis, ha nincs alternatívája, de az adriai kikötők használatával kikerülhetőek vagyunk és így a projekt megtérülése is kétséges. Az erre felvett hitel kamataival együtt a beruházás végösszege elérheti a 750 milliárd forintot. A Figyelő korábbi elemzése szerint évi legfeljebb 1600, vagyis napi 4,4 vonattal lehet majd számolni, ami a vonalon 1,6 millió tonnával nagyobb áruforgalmat jelent. Ezek alapján a beruházás megtérülése 2400 évre tehető. Nem meglepő módon a projekt megvalósíthatósági tanulmányát gyorsan titkosította is a kormány.

Mi tehetnek az itt élők ebben a helyzetben?

Próbáljuk meg kihozni a helyzetből a legtöbbet:

Javaslatomra tavaly a Környezetvédelmi és Városfejlesztési Bizottság úgy döntött, hogy felkéri a Polgármestert, hogy kezdeményezzen egyeztetéseket a MÁV illetékes szerveivel és a fővárossal, hogy a Budapest- Kunszentmiklós-Tass menetrend szerinti, ingázókat szállító elővárosi vasútvonal a mostani Kőbánya-Kispest végállomás helyett a Keleti Pályaudvarra érkezzen, az ügy sikeres kezelése esetén pedig járjon el a hivatal a BKK felé a 119-es busz vasúti menetrendhez való igazításával kapcsolatban.

Sajnos a MÁV nem volt nyitott a kezdeményezésre és elutasította a kérést, azonban hivatalos tájékoztatások alapján idén nyáron megkezdődhet az M3-as metró déli szakaszának felújítása.

Ami újabb lehetőséget nyújt arra, hogy az elővárosi vasutat felélesszük. A metró pótlása az elmúlt 10 év legnagyobb közlekedésszervezési kihívása, hiszen ilyen sok utast közel lehetetlen a felszínen elszállítani, a pótlóbuszok térségében pedig beláthatatlan mértékű torlódások prognosztizálhatóak, melyek természetesen nem csak az autóval, hanem az autóbuszokkal közlekedőkre is jelentős negatív hatással lennének. A vasútvonalak pótlásba való bevonása nélkül a lakosságnak csak két rossz választása marad: a tömött metrópótlók használata, illetve dugóban álló autókban való üldögélés.

Ráadásul komoly szakmai segítséget is kapott Dél-Pest: javaslatcsomagot egy fiatal, ambiciózus, a fenntartható közösségi közlekedésért dolgozó szakemberekből álló csapattól.

Úgyhogy folytatjuk, nem adjuk fel és megpróbáljuk elérni, hogy ha a MÁV nem is, de a fővárosi önkormányzat komolyan vegye a dél-pestiek kérését. A fejleményekkel még jelentkezem.

Addig is írd alá a petíciónkat! :-) 

Forrás: MACH PÉTER Organikus káosz című blogja

 

 

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://csepeliek.blog.hu/api/trackback/id/tr5512500885

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tarjányi László 2017.05.16. 23:18:02

Ezek szerint Orbán, illetve a Fidesz 2400 évig akar hatalmon maradni, addig amíg megtérül a Budapest-Belgrád-Pireusz vasúti fejlesztés!

Ezek szerint Orbán megdönteni igyekszik II. Pepi fáraó 94 éves uralkodási idejét!

Tarjányi László 2017.05.16. 23:39:03

Gyöngyszemek Ábel Attila Csepelinfójából:

"Álhíroldal a 24.hu: ezt nem teszik ki az ablakba

Soros György szervezetei cenzúrázzák a netet
A gyakorlat ugyanis mást mutat. Az androidos telefonokon elérhető Google Play Újságos például kiemelt “hírforrásként” kezeli a 24.hu-n megjelenő tartalmat. Ugyanezt látjuk a Google számítógépekre optimalizált híroldalán. Ennek oka az lehet, hogy az álhírek elleni küzdelmet Soros György civil szervezetei irányítják. Gyanítható, hogy a Google Play Újságos és a News.google.hu is ezért tesznek kizárólag kormányellenes híreket a kiemelt tartalomba. Így már nem számít a tartalom hitelessége, csak az, hogy balliberális vélemény, az Index, a 24.hu, a 444 és a HVG tartalma legyen a kiemelt hír."

csepel.info/?p=58970#comment-300404
Lovas szerint:
2017. május 16., kedd - 19:15
Gondolom el is hiszik, hogy a robotok élvezik a szexet. Te is robottal nyomod Tomi?

csepel.info/?p=58970#comment-300448
“Álhíroldal a 24.hu: ezt nem teszik ki az ablakba”
Tarjányi László szerint:
A hozzászólás rendszer-moderációra várakozik.
2017. május 16., kedd - 23:32
Lovas, a szexuális orientáció védett személyes adat, légy szíves tartózkodni az ilyen megjegyzésektől!
Admin! Légy szíves moderáld Lovas hozzászólását!
Ami meg a cenzúrát illeti, a Csepelinfónak nem kellene ezt mások szemére vetni, hiszen élen jár a cenzúra alkalmazásában, például az én hozzászólásom is “A hozzászólás rendszer-moderációra várakozik.” megjegyzéssel fog megjelenni!
Akármit tesztek is, a hozzászóló részére a hozzászólás ezzel a megjegyzéssel olvasható marad, hát még ha a hozzászólást más weblapra át is másolja!

Tarjányi László 2017.05.16. 23:43:32

Remélem, Ábel Attila nem sokáig lesz már kommunikációért felelős alpolgármester, mint hogy a Csepelinfó tulajdonosaként mások személyiségi jogait folytatólagosan megsérti! Amint ezért elmarasztalja a bíróság, várhatóan Borbély Lénárd polgármester fel fogja állítani a székéből!
süti beállítások módosítása