Hétfőtől egy Desiro-szerelvény segíti a Ráckevei HÉV forgalmát, hogy onnan vihessenek át járműveket a csepeli vonalra.
A fővárosi és környéki HÉV-hálózaton eddig nem segített, hogy előbb leválasztották a BKV-ról, majd a MÁV-hoz csatolták. A rossz állapotú járművek és pályák tovább rongálják egymást. Az elmúlt hetekben kerékabroncs-repedések miatt annyi szerelvényt kellett leállítani, hogy a csepeli vonalon már a menetrendet is ritkították, növelve a zsúfoltságot a csúcsidőben.
Az iho.hu csütörtökön írta meg, hogy az égető járműhiányon a MÁV-HÉV déli hálózatán úgy segítenek, hogy a Ráckevei HÉV-en két Desiro-motorvonat beállításával tartanák fenn a forgalmat.
A MÁV kommunikációja azonnal közleményt adott ki arról, hogy
a H6-os vonalon Desiro-tesztüzem folyik. A szövegben az is benne volt, hogy:
„Egyelőre nincs tervben, hogy a – főként a lajosmizsei, az észak-balatoni és (a villamosítás előtt) az esztergomi vonalon megszokott – dízelmotorvonatok rendszeresen utasokat szállítsanak a HÉV-vonalakon.”
Péntek este újabb közleményt adtak ki:
Június 4-től Desiro motorvonatok segítik a HÉV-közlekedést a H6-os (ráckevei) vonalon
Az amúgy természetesen villamosított ráckevei HÉV-en tehát dízelvonat is jár majd. (A nagyvasútról villamos motorvonatot nem irányíthatnak át, hiszen teljesen eltérő paraméterű elektromos energiával működik a két rendszer.)
A H6-os HÉV menetrendjében az indulási időpontok nem változnak. A jegyek érvényesítésére az ideiglenesen felszerelt, a HÉV-eken alkalmazott jegyérvényesítő készülékek használhatók. A piros színű vonatokon az ajtó nyitása az ajtónyitó gomb megnyomásával lehetséges, a le-, illetve felszállási szándékot megálláskor kell jelezni.
A próbamenet tehát sikeresen lezajlott. A szakemberek a szükséges műszaki és biztonsági ellenőrzések mellett az utastájékoztatás feltételeit is tesztelték, kipróbálták a hangos és vizuális berendezések működését.
Forrás: vs.hu