Gogolák elvtársnő! Igen, Virág elvtárs! - Kurta! Ez a szoknya kurta! Hagyjuk a szexualitást a hanyatló nyugat ópiumának! Nincs nekünk erre szükségünk! Nem igaz, Pelikán elvtárs? (Részlet a Tanú című filmből)
Az ember már semmin nem csodálkozik.
Nem rég a közszolgálati M3 leadta Jancsó Miklós Omega, Omega, Omega című filmjét, amelyben, mint a rendező jó néhány más alkotásában, lenge öltözetű hölgyek láthatók. Pontosabban voltak, mert egy éber cenzor az intimebb testrészeket gondosan kiblőrözte, azaz láthatatlanná tette. T
ávol álljon tőlem, hogy tippeket adjak, de tömérdek munka vár még a köztévé buzgó erkölcscsőszeire, mire minden filmet megcsonkítanak, amelyben pucér női kebel villan fel.
Kezdjük mindjárt
Buñuel két remekével, az Andalúziai kutyával és A vágy titokzatos tárgyával. Aztán ott van Bergmantól a Csend és a Suttogások, sikolyok, Antonionitól a Nagyítás és a Zabriskie Point, Tarkovszkijtól a Nosztalgia és az Áldozathozatal, Fellini Amarcordja, Hopper Szelíd motorosokja.
A magyar klasszikusok közül a csaknem teljes Jancsó-életmű, Huszárik Szindbádja, Makktól az Egymásra nézve, Bacsó Te rongyos élete, Gothártól a Megáll az idő, Bódy Nárcisz és Psychéje, Enyeditől Az én XX. századom, a Testről és lélekről és így tovább, szinte a teljes filmtörténet. Csupa olyan mozgókép, amely iskolai-egyetemi tananyag... ki tudja, meddig.
Hogy is mondta Virág elvtárs A tanúban: „Hagyjuk az erotikát a hanyatló Nyugat ópiumának!”
A nemzetközi helyzet fokozódik, s vele az elvtársak ébersége is.
B. GY.
Forrás: es.hu