Csepelen sok kisgyermekes szülő tanácstalan. Nem tudja mit tegyen, ha úgy gondolja, hogy hat éves óvodás gyereke még nem elég érett arra, hogy jövő szeptemberben megkezdje a tanulást az általános iskola első osztályában. Bár nem vigasztaló, de tény: a csepeli édesanyák és édesapák nincsenek egyedül aggodalmukkal.
Napok óta növekszik a felháborodás az oktatási kormányzat gyermekellenes rendelkezése miatt. A kormány döntése értelmében ugyanis annak a gyereknek, aki adott év augusztus 31-ig betölti a hatodik életévét, szeptemberben kötelező iskolába mennie. További változás, hogy míg korábban a gyermeket ismerő óvoda felelősségébe tartozott az iskolaérettség megítélése, az új törvénnyel ez az Oktatási Hivatalhoz kerül át. A felmentést azon év január közepéig kérheti a szülő, amikor a gyereke betölti a hatot.
A lélektelen kormánydöntés módosítása, visszavonása érdekében egy pedagógus, a kispesti szakszolgálatnál dolgozó Molnár Anikó saját tapasztalatait tette közzé egy kezdeményezéssel együtt. Most ezt ismertetjük. Molnár Anikó ezt írja közösségi oldalán:
Manapság egy átlagos nap, egy pedagógiai szakszolgálatnál....��♀️�
Állok a csoportszoba közepén...körülöttem öt-hat, 5-5,5 éves gyerek. Átlagban alig érik el a 105-110 cm-t. Vannak koraszülöttek...fejlődési hátránnyal indultak...
Csöppek, törékenyek, a legtöbbje nem éri fel az iskolás méretű asztalt, párnát kell tenni a feneke alá. Némelyik édesanyja lábát szorítja, van, aki sír, vagy a kutyusát, cápáját öleli.
❗️Rájuk a kormány azt mondja, szeptemberben iskolát kell kezdjen! Mert beérik..persze, h. most nem iskolaérett, majd szeptemberre az lesz!⁉️
Ezért végzünk most iskolaérettségi előrehozott vizsgálatokat... a normál tavaszi helyett! ☝� Eddig ez az óvodavezető, óvónő-szülő kompetenciája volt, karöltve! Eddig...
27 éves tapasztalattal a hátam mögött sem értem mindig a beszédjüket, annyira torz artikulációval kommunikálnak, anyanyelvünket helytelenül használva. Mozgásuk koordinálatlan, ceruzafogásuk jórészt helytelen. Nem tudnak kivárni, viselkedésüket legátolni, egy helyben maradni, ...stb.. Csak igazi gyerekek...nem kellően kész idegrendszeri struktúrával az iskolakezdésre. ��♀️
Állok..és csodálkozva nézek...� de teszem a dolgom....nyugtatok, feladathelyzetet koordinálok, figyelmet elterelek, mosolyogtatok...és elképedek. � Végzem lelkiismeretesen a munkám, egy egyre rosszabbul működő rendszerben! �
Teszem ezt ahelyett, h. mondjuk velük lennék terápiás helyzetben, és segíteném őket játékos feladatokkal felkészülni az iskolára....fejlesztéssel. De erre most nincs idő, mert értelmetlen dolgot kell csinálni...papírt gyártani, és "gyermeket menteni"!! �
Tesszük ezt 2,5 hétig, napi 14-18 gyereket vizsgálva, délután is... körülöttük nyugalmat teremtve, megértő figyelemmel ���
Mit csinálok én itt?? Mi ennek az értelme?? Te Jóságos Isten!! Ez ma hazánkban történik, 2019-ben, a gyermekekért?? Az átgondolatlan, bürokratikus rendszer miatt!! Hová tették emberek az eszüket?? �A szívükről nem is beszélve?? �
Ekkora gyerekekkel "iskolaérettségi vizsgálatot" csinálni? Miért? Mit teszünk, és miért tesszük? ❓
Báb vagyok....de nem az a báb, aki átalakulni képes, és utána szép szitakötő, vagy pillangó válik belőle...hanem a bólogatós fajta, a marionett � És ez nem tetszik!!
Aztán lehiggadok...szólít a szívem ❤ ... rájuk nézek....a riadt tekintetekre, a pajkos mosolyokra, a huncut szemekbe.....mert lehet, h. nincs sok értelme, és felesleges papírgyártás, meg adminisztráció, és némely gyermeknek akár stressz is...de ŐK ITT VANNAK ❤
És ők ezt nem értik, h. mi történik..jobb is....ők játszani jönnek. �
És igyekszem enyhíteni, nevettetni, játszani, és oldani a feszültséget. A szülőket nyugtatni, tanáccsal ellátni...egyéni mérlegelés mellett, az emberség maximális figyelembevételével, indokolt esetben "megadni azt a bizonyos felmentést" még egy évre, h. óvodában nevelkedhessen, fejlődhessen, és boldog gyerek lehessen, terhek nélkül. És van akit “iskolába engedünk”, mert nincs szüksége a plusz egy évre, megnyugtatva a szülőt, h helyt fog állni, hisz az óvodapedagógus is ezt jelezte.... tesszük ezt kollégáimmal együtt ebben az agyament helyzetben.
2019.11.21-én megjelent a nyári köznevelési törvény módosításának végrehajtási rendelete...amit annyira vártunk..h.majd...az segít, vagy csak rossz álom ez az egész!! Háát nem segít, s nem álom..rémálom!!...nehezen értelmezhető, betarthatatlan határidőrendszer, még inkább megnehezíti, és ellehetetleníti a minőségi munkát ��
Kiszúrták megint a szemünket a semmivel, és hülyének néznek minket!!!
Hiába minden igyekezet..szervezkedés..nyílt levél..ennyit érünk????
ELÉG!! Elkeseredett, csalódott és kiégett vagyok....Hová lett az emberség, a tisztelet?? Tőlünk elvárják, és mi nem kapjuk a döntéshozóktól?? ��
...és nem tudom, hova tovább... � �
De még itt vagyok!! A szívem visz előre, és a hivatástudat, h tudok segíteni, adni, szolgálni, szeretni
Egy szakszolgálati elhivatott gyógypedagógus, Molnár Anikó
❗️❗️✍�✍�Aki még nem tette, írja alá a petíciót ✍���
❗️❗️❗️A petíció végén, a “kampány oldala”-án a gyógypedagógus-fejlesztő szakemberek aláírása gyűlik ❗️✍����Köszönöm
��
https://szabad.ahang.hu/…/tamogasd-te-is-a-fejlesztopedagog…
Ezt az egy sort, egy nappal a fentebbi gondolat kifejezése után írom... elképedtem �... 24 óra alatt 4800 feletti megosztás, a petíciót így 4000-en írták alá ezzel egyidőben!! Pedig először be sem csatoltam, hisz nem erről szólt a ventilációm Álmomban sem gondoltam volna ezt.. én csak kiírtam magamból! Köszönöm a bizalmat! Hálás vagyok ��És hajrá... elérjük a kritikus tömeget, és változni fog minden! Fogjunk össze!!!!
Forrás: Molnár Anikó Facebook oldala