Vitézy Dávid február 1-től lesz a Budapest Fejlesztési Központ (BFK) vezérigazgatója. Facebook bejegyzésében közlekedési szakemberként a szerinte esedékes közlekedési beruházásokról ír elsősorban, ezeken belül is főleg a vasút és a HÉV-vonalak fejlesztéséről
Blogunk elöljáróban csak emlékeztet: az idén lesz 45 éve annak, hogy az akkor (1975-ben) illetékes vezetők bejelentették: a csepeli HÉV egészen a Kálvin térig fog járni. Logikusnak, hihetőnek tűnt az ígéret, hiszen már beindult a metró a Déli pályaudvar és az Örs vezér tere között, és a láthatáron volt a 3-as metró Újpest valamint Kőbánya-Kispest között, benne a Kálvin téri állomással. Vezetők jöttek, mentek, évtizedek múltak, újabb és újabb generációk cseperedtek fel, rendszerek változtak, de az ígéret úgy 3-5 évente, különösen választások környékén újra és újra elhangzott. A csepeli HÉV végállomása 2020-ban is Boráros téren van...
Most nincs választás csak egy új szervezet és egy új, szakmailag igen jól felkészült vezető lép a színre.
Vitézy Dávidot, a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) korábbi vezérigazgatóját kérte fel Fürjes Balázs, Budapest fejlesztéséért felelős államtitkár a most létrejövő Budapest Fejlesztési Központ (BFK) vezetőjének. Vitézy elfogadta a feladatot, és egy hosszú Facebook-posztban írt arról, milyen fejlesztéseket tart a legfontosabbnak a fővárosban. Természetesen közlekedési szakemberként elsősorban a szerinte esedékes közlekedési beruházásokról ír elsősorban, ezeken belül is főleg a vasút és a HÉV-vonalak fejlesztéséről.
„Milyen fejlesztéseket jelent ez konkrétan? A vasút bekapcsolását Budapest vérkeringésébe, a
fejpályaudvarok fejlesztését, a Dunán átívelő új vasúti összeköttetés előkészítését, a Körvasút fejlesztését, új vasúti megállók létesítését, a Liszt Ferenc repülőtér 2-es és leendő 3-as termináljának bekapcsolását a vasúti hálózatba, a hév-vonalak fejlesztését és felújítását, új hév-vonatok beszerzését, a H6/H7 (ráckevei és csepeli) vonalak meghosszabbítását a Kálvin térre és távlatban összekapcsolásukat a szentendrei H5-ös hévvel a föld alatt, illetve első lépésként a szentendrei hév-vonal felújítását, akadálymentesítését, új P+R parkolók építését, a regionális koordináció javítását a budapesti és az elővárosi tömegközlekedés között. Ezek mind a Budapest Fejlesztési Központ feladatát képezik majd, együttműködve az érintett minisztériumokkal, a MÁV-val, a MÁV-HÉV-vel, a Volánbusszal, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztővel, a Fővárosi Önkormányzattal és a BKK-val, illetve a további érintett önkormányzatokkal. Nem kis feladat és tudjuk jól: ekkora közlekedési beruházásoknál a döntés és a megvalósulás között sok idő, néha még akár 7-10 év is eltelhet.”
Vitézy emellett a Népliget felújításáról és a belváros forgalomcsillapításáról is ír.
A BFK egyébként, ahogyan a neve is mutatja, Budapest fejlesztését irányítja, és a feladata, hogy a kormánnyal és a Fővárosi Önkormányzattal is együttműködjön.
A BFK egyébként, ahogyan a neve is mutatja, Budapest fejlesztését irányítja, és a feladata, hogy a kormánnyal és a Fővárosi Önkormányzattal is együttműködjön.
anzágo
Forrás: 444.hu és Vitézy Dávid Facebokk-bejegyzése