CSEPELIEK ÚJSÁGA

Hírek, tudósítások, tények, vélemények

Horváth Gyula: Repülni muszáj...

2020. szeptember 26. 00:02 - csú

zaj-del-pest.jpgGyakran fellángol Csepelen a vita, hogy a felettünk elszálló repülőgépek száma elviselhető-e, vagy sem. A megítélés, és a válasz szubjektív! Mivel azonban a lakosság nagy többségét érintő kérdésről van szó, természetes módon belekapcsolódik a politika is. A politika legitimálását, a politikus döntési helyzetbe hozását a nép biztosítja. Ezért a politikusok nem csak odafigyelnek, hanem alkalmazkodnak is a tömegek elvárásához.

A repülés az emberiség egyik legjelentősebb vívmánya. Az emberi elme, és lelemény egyik legnagyobb teljesítménye. Az ebben lévő lehetőségek kiaknázása igen hasznosan befolyásolhatja az emberi fejlődést, és növelheti az élet minőségét és hatékonyságát. Természetesen a repülés előnyös tulajdonságai mellett van szép számmal hátrányos is. Az egyik legégetőbb az, amivel ma is küzd a világ; a járványok terjedésében való tevékeny szerep. De ide tartozik az is, ami ezt az írást is motiválta: a lég-, és hangszennyezések.

Elhamarkodott az a következtetés és

megvalósíthatatlan az a rögtönzött vágy, hogy a hátrányos tulajdonságok miatt felszámoljuk, megszüntetjük, a világból kiűzzük a repülést!

A mai ember már nem létezhet repülés nélkül! A XXI. század emberének azonban nagyon kell vigyáznia a természet értékeire, földünk állapotára is. A repülésnél sem a tiltás, hanem észszerű mérték megtalálása lehet a cél. A kontinensen élő embertársaim nagy tömegével együtt magam is úgy vélem, mintha Európában a szükségesnél nagyobbra nőtt volna a légi közlekedés. Ennek ellenére eszembe sincs beállni azok közé, akik azon lamentálnak, hogy vajon Csepel felett nőt, vagy csökkent az elhaladó gépek száma, - mert ez zsákutca! (Eljátszotta ezt Németh Szilárd az egyik választási kampányában, láthatjuk hova jutott!)

Felelős vezetőnek az a feladata, hogy keressen megoldást arra, hogy a társadalom megtalálhassa a kompromisszumos lehetőséget. Azt, ami a fejlődést is megőrzi, és a káros hatásokat is csökkenti. Meggyőződésem, hogy Európában a nagy sebességű vasúti hálózat tervszerű és egységes kiépítésével nagymértékben közelítenénk a probléma megoldásának gyökereihez! Csökkentené a repülési igényeket, ha Európa nagyvárosai között jól kiépített, és kényelmes utazást biztosító, környezet barát, nagy sebességű vasúti hálózat üzemelne. (Egységes szervezésben, és üzemeltetésben). A vasút elektromos meghajtásának energiáit lehet a megújuló, és a nukleáris erőművek zéró kibocsátású erőműveiből táplálni. Ez a légszennyezés, és a hangterhelés nagymértékű csökkenését hozná.

A vasúti utasok ki-, be-, és átszállása, biztonsága, egyszerűbben, könnyebben, olcsóbban, és gyorsabban megszervezhető, mint a ma alkalmazott légi utas vizsgálat. Ebből adódóan – a még mindig a gyorsabb repülők sebessége miatt - a bruttó utazási idő, nagymértékű közelítését tenné lehetővé. Ilyen szervezéssel 1000 km intervallumban, - időben, pénzben, energiában - versenyképes lehetne a nagy sebességű vasút. Környezetkímélésben pedig bizonyosan győzne! Európa nagyvárosaiban jól kiépített tradicionális vasúti infrastruktúra áll rendelkezésre, a települések központjában, ami a belvárosba való utazás, és más felesleges zavaró körülmények elhagyását is lehetővé tennék.

A korszerűen gondolkodó embernek nem mindig a faék egyszerűségű tiltásokban, és más adminisztratív szankciókban, hanem észszerű, előrelátó megoldásokban érdemesebb gondolkodnia. Buenos Aires-be. Los Angelesbe, Torontóba, Szidnibe, (egyeseknek Balira) Pekingbe és Tokióba Repülővel, de az EU nagyvárosaiba nagy sebességű vonattal kélne utazni!

Forrás: Horváth Gyula Facebook oldala

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://csepeliek.blog.hu/api/trackback/id/tr1416210202

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása