Az eddigi titkolózásból is tudni lehetett, hogy nagy a baj a Csepel déli határánál épült, Deák Ferencről elnevezett, Duna híddal. A Napi.hu „Baj van a Hárosi Duna-híddal - megnevezték a felelőst” című írásában felfedi a problémákat. A rosszul méretezett „saruk törése” azt jelentheti, hogy mindegyiket cserélni szükséges. Ez nem kis összeg, de még jelentősebb javítási (lezárási) idő.
Schanda Tamás államtitkár tájékoztatója szerint a hidat újra le kell zárni. A nem kevés csepeli, aki műszaki ismeretekkel rendelkezik, tudja, hogy aztán újra, és újra ez lehet a módszer! Hosszú hónapokra, a felére /vagy még annál is kevesebbre/ kell majd csökkenteni a forgalmat a hídon.
Igazak voltak, hát a pletykák, az elfuserált híd elhúzódó javítása miatti bajokról. Átmeneti volt a kerületünk fellélegzése, az elviselhetetlen forgalmi dugóktól. Újabb lezárás jött a Deák Hídon. Ez azt jelenti, hogy újra végeláthatatlan dugók várhatók a Csepelről ki-, és bevezető utakon! A híd egyik részére - a Napi.hu alábbiakban idézett írása szerint - megint nem lehet majd ráhajtani. Csepel környezetterhelése, a helyben veszteglő, és kipufogógázzal szennyező autók miatt megint az égbe szökik. Nem baj - mondhatják az illetékesek - majd épül egy új híd a Galvani útnál. Lehet, hogy ez valaha igaz lesz, de annyit segít Csepelen mint
halottnak a szenteltvíz! 2020.11.01. HGy
„Az osztrák Strabag vezette STR M0 Konzorcium nem az elvárható gondossággal járt el a Deák Ferencről elnevezett Hárosi Duna-híd kialakításánál, a beépített saruk alulméretezés miatt folyamatosan tönkremennek, ami a forgalom már többedszeri leállításához vezet - mondta az MTI szerint Schanda Tamás, az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) parlamenti államtitkára vasárnap a hídnál tartott sajtótájékoztatóján.
Szepesi Anita, 2020. november 1. vasárnap, 13:38
A saruk állapotát szeptembertől folyamatos helyszíni szemlékkel és újonnan kiépített monitoring rendszerrel is ellenőrzik, mióta korábban már eltörött egy. E hét szerdán egy másik saru is eltört, bár a károsodás mértéke nem indokolta a híd azonnali lezárását, de sürgős és sokaknak nehézségeket okozó intézkedések kellenek - közölte az államtitkár.
Schanda Tamás szerint a konzorciumvezető Strabag és a hídszerkezeti munkákkal megbízott alvállalkozója, az A-Híd nyilvánvaló módon felelőtlenül járt el, hibázott a sarutípus kiválasztásánál.
A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. hétfőtől előreláthatóan vasárnapig forgalomterelést vezet be, a bal pálya hidat az M1 felé ismételten le kell zárni. Ez az ára annak, hogy az autósok biztonságban legyenek - véli az államtitkár.
A terelés 2+2 forgalmi sávos ideiglenes kiépítést jelent a jobb pálya hídon a halászteleki csomópont felhajtás lezárásával.”
Forrás: Horváth Gyula FB oldala