A csepeliek nem kérték, de megkapják a Galváni hidat, amely a kerület északi részén, egy lakatlan területen érinti majd Csepelt és halad tovább egy ma még szintén lakatlan területre, hogy aztán a IX. kerületiek és a kispestiek idegeit borzolja.
Falra hányt borsónak bizonyult minden értelmes érvelő szó, amely Csepel és az egész sziget közlekedésének zsúfoltságát csökkentő, évtizedek óta várt Albertfalvai híd megépítését szorgalmazta.
Most a „rendezők” a Galváni híd tervezéséhez várnak véleményeket, de már az invitálás is sérti a csepelieket, mert napnál világosabban kiderül belőle, hogy Csepelnek nem osztottak lapot. Még világosabban: a hatalom nem kíváncsi a csepeliek véleményére. A kormánypárt árnyékába került index.hu Szavazzon ön is a dél-pesti körút nyomvonaláról, különben baj lesz! címmel közölt egy sajátos felhívást. Ebben elmondják, hogy
Grandiózus terveket publikált a Budapesti Fejlesztési Központ a főváros déli Duna-hídjának, a tervezett Galvani hídnak dél-pesti meghosszabbításáról. Év végéig döntésre kell jutni.
Nem kevesebb mint hat útvonaltervet mutatott be a
Vitézy Dávid által vezetett BKF Dél-Pest közlekedésfejlesztésével összefüggésben.
ARRÓL MÁR FEBRUÁRBAN DÖNTÉS SZÜLETETT, HOGY A GALVANI HÍD A SOROKSÁRI ÚT FÖLÖTT ÁTVEZETVE A GUBACSI ÚTNÁL ÉR VÉGET, INNENTŐL KEZDVE AZONBAN AZ ÚTVONAL FOLYTATÁSA NYITOTT KÉRDÉS.
A fejlesztés projektgazdája elsősorban az érintett Aszódi úti lakótelepen és környékén, a József Attila-lakótelepen, illetve a Wekerle telepen élők véleményére számít.
A Budapest új körútja webcímen bemutatott műszakiterv-tanulmányok a lehetséges változatokat forgalmi, zöldterületi, levegőminőségi hatások, valamint zaj és rezgés, kivitelezési idő és nem utolsósorban bekerülési költség alapján állították egymás mellé. A körút megvalósításának első üteme a Gubacsi út–Illatos úttól az Üllői útig terjedő szakaszt jelenti.
A legolcsóbb változat mindössze 20,5 milliárdba kerülne, itt a Határ út felszínén 2 × 2 sávos út, plusz gyalogos- és kerékpáros nyomvonal is helyet kaphatna. Ebben az esetben a régi Határ út forgalma majdnem 100 százalékkal is csökkenne, de jóval kevesebb autós választaná a József Attila-lakótelep és a Wekerle telep útvonalát is. A helyiek idegeit ez a változat tépázná a legrövidebb ideig, a kivitelezési munkálatok zaja 1,5–2,5 évig tartana.
A felkínált hat változat kiválasztásánál egyszerre játszanak gazdasági, környezetvédelmi és a helyben lakók számára életminőségi szempontok. Ezek mérlegelésével kell dönteni.
a Fővárosi Közfejlesztések Tanácsa is külön felhívja a figyelmet, a hat nyomvonalváltozat ügyében ez év december 31-ig dűlőre kell jutni, különben a Kelenföldet Csepelen át Külső-Ferencvárossal összekötő Gubacsi híd végpontja az Illatos út–Gubacsi úti csomópont lesz. Ennek pedig a közelben élők nagyon nem örülnének. Ez esetben ugyanis ők növekvő zajterhelésre és számottevő forgalomnövekedésre számíthatnak, de a dél-pesti körút megépítése nélkül a belváros sem tehermentesíthető a gépjárműforgalomtól.
A közlemény kiadóival ellentétben mi úgy gondoljuk, hogy akkor lesz baj, ha a Csepelt érintő hídról, a csepeliek feje felett döntenek egészében és részleteiben is. Káros, tízezreket sértő, felháborító és ártalmas az a nyomvonal, amin a kormányszervek járnak...
anzágo