Corvin-csomópont. A környék változott, a helyzet változatlan. Még a METRANS csepeli betelepítése előtt írtuk: „rendkívül hiányosak a beruházás közúti, vasúti és a kikötői feltételei. A tervezett fejlesztések kellő időben történő megvalósulása pedig eléggé kétséges.” És ma mi a helyzet? Öt éve már ennek. Az akkor hiányosnak ítélt közúti, vasúti és kikötői feltételek, ma változatlanul hiányoznak. A kerület közlekedési gondjai még nagyobbak lettek.
A jelenlegi csepeli polgármester saját fb oldalán tette közzé, hogy az ügyvezető meghívására látogatást tett a METRANS-csoport csepeli telephelyén. Miként önök, úgy mi sem kaptunk meghívást az útra. Ezért beértük Borbély Lénárd szűkszavú beszámolójával. Furcsa dolgokat találtunk benne, ezért felidéztük öt évvel ezelőtti kétségeinket.
Blogunk még 2016-ban, amikor a képviselő-testület jóváhagyta a cég csepeli betelepedését, többször is foglakozott a METRANS Kft-vel, nem értve egyet egy ekkora szállítmányozási vállalat „befogadásával”. Legutoljára 2016. június 22-én, a május 25-i testületi ülést követően. https://csepeliek.blog.hu/2016/06/22/mar_megint_az_ital_elkepeszto_bejelenteseket_tett_a_metrans-beruhazasrol_csepel_polgarmestere
Akkori írásunkban, többek között az alábbi mondatok olvashatók:
„A kerület jövője szempontjából mindezeken túl, stratégiai hiba is a Metrans beruházásának támogatása, hiszen jelenleg rendkívül hiányosak a beruházás közúti, vasúti és a kikötői feltételei. A tervezett fejlesztések
kellő időben történő megvalósulása pedig eléggé kétséges.”
Azóta öt év telt el, az akkor hiányosnak vélt feltételek (közúti, vasúti és kikötői) feltételek, ma változatlanul hiányoznak. Sőt. A kerület közlekedési gondjai, a cégnek „köszönhetően” is, romlottak. Közben a polgármester a látogatás kapcsán arról ír, hogy a cég „2017 óta rengeteg csepelinek ad munkát.” Az a „rengeteg” maximum 100 fő lehet, ami persze nem kevés, de sem ez, sem az úthálózat fejlesztéséhez való céges hozzájárulás sem ellensúlyozhatja a kerületnek okozott környezetszennyezést, a légszennyezettség növekedését, a kerületi úthálózat folyamatos rongálását.
A jó kapcsolat sem kevés, de a cég telephelyével összefüggő engedélyezés, szerintünk, stratégiai hibának bizonyult: még sokáig kivédhetetlen, rendezhetetlen lesz a cég által okozott kár.
A felelősség az önkormányzati vezetésé. A pillanatnyi pluszért, az iparűzési- és építményadó növekedéséért sokat rontottak az itt élő csepeliek körülményei és Csepel külső megítélése pozitív változásának lehetőségein, arról nem is beszélve, hogy a kormány a befizetett adó jelentős részét, a veszélyhelyzetre hivatkozva elvonta.
E.-S.