Ma már a Boráros térnek is örülünk! Ötven éve azonban ezt ígérték: "A Kálvin tér forgalmi jelentősége a közeli években meghatványozódik. Ennek előjelei rövidesen már a külszínen is láthatók lesznek. (...) Itt fog átfutni az észak-déli, a zuglói, a dél-budai metró vonala, és itt lesz a csepeli gyorsvasút és a ráckevei HÉV meghosszabbított vonalának végállomása..."
A csepelieknek nincsenek új ígéretek, csak újszülöttek és újabb generációk vannak a kerületben. Íme egy példa.
- november 11-én a Magyar Nemzet című napilap a következőket írta:
„A Kálvin tér forgalmi jelentősége a közeli években meghatványozódik. Ennek előjelei rövidesen már a külszínen is láthatók lesznek. (...) Itt fog átfutni az észak-déli, a zuglói, a dél-budai metró vonala, és itt lesz a csepeli gyorsvasút és a ráckevei HÉV meghosszabbított vonalának végállomása. Nagyméretű forgalom bonyolódik majd le a Kálvin tér szintje alatt és ezt növeli a hatalmas térségnek ugyancsak a szint alatt átvezetendő sűrű gyalogos közlekedése.
A tervezési feladatokat az UVATERV kapta.
(...) Az észak-déli metró vonalán szélesebb pályaudvarokat alakítanak majd ki, mint a
kelet-nyugati, elsőnek elkészült metrónál. Szélesebbek lesznek a peronok és főleg a Kálvin téri állomást tervezik lényegesen tágasabbra, tekintettel az itt lebonyolódó nagy átszálló forgalomra. Erre való figyelemmel ennél az állomásnál négy mozgólépcsős lejárórendszert létesítenek. Az alagutak átmérője 6,30 méter lesz, és a Kálvin téri állomásba öt ilyen alagút torkollik be. Az átszállásokat egyik metróvonalról a másikra, illetve a HÉV-re a föld mélyén végzik az utasok.
A Kálvin téri földalatti állomás kétszintes lesz. A felső szinten a gyalogosok kelnek át a tér egyik oldaláról a másikra, az alsó szinten pedig az utasok áramlanak a különböző irányból érkező vonatok felé. Méreteiben is hatalmas lesz a Kálvin téri állomás. A felső csarnok nagysága 1500 négyzetméterre van tervezve. Belmagassága is mind a felső, mind az alsó csarnoknak jóval magasabb lesz, mint az első földalatti metróvonal pályaudvarainak magassága. A felső szint galériaszerűen helyezkedik el az alsó szint felett.
Miután a felső csarnok hét méter mélyen épül, már ide is mozgólépcsőkön juthat el a közönség. A nagy csarnok oldalait üzlethelyiségek és automatasorok foglalják majd el. Most döntenek arról, milyen profilú üzletek nyílnak majd a csarnokban, hogy oldják meg az üzletek áruellátását, a hulladékok elszállítását. Az állomás felső szintjét három hatalmas méretű és szilárdságú vasbetonoszlopra építik. A felső csarnokot hamar akarják megépíteni, hogy a Kálvin tér terepszintjén gyorsan megindulhasson a forgalom. (...)
A jelenlegi körforgalom helyett lámpajelzésekkel irányítják majd a járművek közlekedését. Köztudomású, hogy az Üllői út és a Baross utca között, a Kálvin térhez közeleső egész házsort lebontják. Az épületeket már nagyrészt ki is ürítették. Egy megmaradó háztömb mögött széles összekötő utcát nyitnak az Üllői út és a Baross utca között. A Nagyvárad tér felől érkező forgalom ennek az összekötő utcának az érintésével és a Baross utcán folytatódva torkollik majd a Kálvin térbe. A házak bontása tavasszal megkezdődik és a közműveket is áthelyezik, illetve átépítik. 1972 közepén már nagyobb tempóban folytatódik az észak-déli metró építése. (Magyar Nemzet - 1971. november 11.)
Találta és tálalta: anzágo a fővárosi blog alapján