Így ne! A szeméthegyek újjászületésének semmi köze a normális kerületi élethez...
A COVID 4. hullámának „hivatalos” tetőzése előtt tartja ülését ma délután öt órakor az önkormányzat képviselő-testülete. Ráadásul utána, nem tudni pontosan hány órára, közmeghallgatást is meghirdettek, ugyanabba helyiségbe, a Polgármesteri Hivatal Nagytanácstermébe.
A közmeghallgatás időpontja azért is bizonytalan, mert, többek között két rendelet-tervezet is a testület elé kerül, ez pedig egyre későbbi időpontra tolhatja a közmeghallgatás megkezdését. A szerda déli meghívó szerint egyébként 11 napirendet javasolt a polgármester, ami, eddigi ismereteink szerint még további javaslatokkal is kiegészülhet. Szerda délben azonban a polgármester visszavonta az eredetileg tervezett 1. sz. napirendet, a
Rendelettervezet Budapest XXI. Kerület Csepel Önkormányzata Képviselő-testületének a helyi adókról szóló 28/2017. (XII. 01.) önkormányzati rendelet módosításáról című előterjesztését. Vajon miért? Valaki szólt neki, hogy 5-6 hónappal a választások előtt ezt ezért még sem kéne? Kíváncsian várjuk Borbély Lénárd indoklását a mai testületi ülésen.
A fontosabb előterjesztésekkel kapcsolatos megjegyzéseink, kérdéseink, amelyekre, reméljük, választ is kapunk a testületi ülésen a következők:
Napirend-tervezet 1. pontja: (186. sz. előterjesztés)
Rendelettervezet a Budapest Főváros XXI. Kerület Csepeli Polgármesteri Hivatalánál és Budapest XXI. Kerület Csepel Önkormányzata Közterület-felügyeleténél közszolgálati jogviszonyban állók illetményalapjának emelésére
Előterjesztő: Borbély Lénárd polgármester
A közelgő választás eredményétől való félelem is indokolhatta a köztisztviselői illetményalap 30 százalékos emelését. A kormány ebben a helyzetben pénzt osztogat, a kerület köztisztviselői illetményalapot emel.
Az egyébként alacsony, 2008 óta érvényes 38.650-os illetményalapot hat évvel ezelőtt emelte a testület, de a köztisztviselők átlagbére még most sem fogja elérni a versenyszférában dolgozók átlagbérét. Arról nem is beszélve, hogy az egyre erősödő infláció is csökkenti az emelés értékét. Tudjuk azonban, hogy a hat év alatt a rendre túltervezett „Személyi juttatás” c. költségvetési rovatban szereplő tételekből és az ezek után fizetendő járulékokból, az évenkénti emelések elmaradása és a létszámcsökkenések miatt, több száz millió felhalmozódhatott, így az emelés pénzügyi forrásai biztosítottak. Sőt...
Kérdéseink:
1) A tervezet szerint nem egyeztettek a hivatalban működő érdekvédelmi szervezettel. Miért nem?
2) Hogyan alakul az emelés után a vezetők és a dolgozók átlagbére, mennyiben tér el a kerületi közalkalmazottak átlagbérétől? A kérdés közalkalmazottakra vonatkozó része azért is indokolt, mert a napirendek között a közalkalmazotti pótlékok szinten tartás szerepel csak. Miért?
Napirend-tervezet 2. pontja: (188. sz. előterjesztés)
Rendelettervezet Budapest XXI. Kerület Csepel Önkormányzata Képviselő-testületének a közösségi együttélés alapvető szabályairól és ezek megsértésének jogkövetkezményeiről szóló önkormányzati rendeletéről
Előterjesztő: Borbély Lénárd polgármester
Kérdéseink:
1) A képviselő-testületi tagok már többször kérték a rendeletmódosítások kapcsán a két rendelet oldalainak egymás melletti, egy oldalon való megjelenítését, ami lehetővé teszi a változtatások egyértelmű nyomon követését. Mi az oka, hogy ez most is elmaradt?
2) A rendelet előkészítése folyamán történt-e társadalmi véleményezés, amit a Szervezeti és Működési Szabályzat egyébként előír, illetve kikérték-e a kerületben működő pártok véleményét?
V.-a.