Rozsda marja...Az elmúlt években nem vették figyelembe a kerület közlekedésfejlesztési igényeit. Csak ígérik, de elmaradt a Gubacsi-híd felújítása, a csepeli gerincút újabb szakaszának és a kétszintű Corvin-csomópontnak a megépítése, belátható ideig nem lesz albertfalvai-hid és szigeti gerincút sem, nincs lehetőség kereszteződés nélküli felhajtásra az M0-ra...
Lakáspiaci szempontból egyes felmérések szerint Csepel a három legnépszerűtlenebb kerület között található. Ezt a Duna Hause ingatlanpiaci elemzése állapította meg.
Az elemzés Soroksárt, Csepelt és Budafok-Tétényt sorolja az érdeklődési ranglista végére. A budapesti lakáskeresők mindössze 2,6 százaléka nézett szét a csepeli ingatlanok körében, ezzel gyakorlatilag a 22. helyen vagyunk, míg a 23. helyen az 1,6 százaléknyi érdeklődőt „vonzó” Soroksár végzett. A Duna Hause szakértője szerint a lakáskeresők fontos szempontjai között szerepelt „a közlekedés és a munkahelyek léte és elérhetősége.”
Szerintünk érdemes lenne a kerületvezetőknek elgondolkodni azon, hogy
az elmúlt évek városfejlesztési – a vezetés által jelentősnek és vonzónak tartott –, „sikereit” mennyiben igazolja vissza pl. az ingatlanpiac, a lakáskeresők által kiemelt szempontok megléte vagy hiánya.
A helyzet a kerületfejlesztési stratégia, általunk korábban is szorgalmazott gyökeres módosítását igényli, amelynek persze csak hosszabb távon lehetnek eredményei. Ideje van tehát a gondolkodásnak, illetve a változtatásnak.
Csepel jövője egyre inkább megköveteli a csepeli érdekek hatékonyabb képviseletét helyben és országos szinten egyaránt. A közlekedés fejlesztése például az elmúlt években nem vette figyelembe a kerület közlekedésfejlesztési igényeit. (Gubacsi-híd felújításának elmaradása, vita a Galvani, illetve az albertfalvai-hidakról, közvetlen, kereszteződés nélküli felhajtás az M0-ra, a gerincút folytatása, a kétszintű Corvin csomópont stb.)
E.-S.