Még, még, még, ennyi nem elég! Csepel déli részén, a Kis-Duna-parton, a Hollandi útnál már van egy monstrum, most majd Észak-Csepelre érkezik az újabb. A fedettpályás edzőcsarnok létrehozása már sínen van, ellentétben tíz éve ígérgetett új HÉV-szerelvényekkel...Ennyi lett az elmúlt száz év legnagyobb ívűnek ígért csepeli közlekedésfejlesztési tervéből?”
Újabb csepeli és kormányzati ígéretről derült ki, hogy megvalósítása csak a távoli jövőben lehetséges – tudtuk meg a Népszava január 5-i számában megjelent „A választásokig már nem írják ki a HÉV új járműtenderét” című írásból.
https://nepszava.hu/3142456_a-valasztasokig-mar-nem-irjak-ki-a-hev-uj-jarmutenderet
A cikk szerint hiába fogadta el tavaly év végén a kormány a budapesti HÉV-vonalak fejlesztésével kapcsolatos budapesti vasúti stratégiát, a kormány december végi határozatában a „kelet-nyugati távolsági személyforgalom, illetve a Budapesten áthaladó teherforgalom szűk kapacitásának megszüntetése került előtérbe.” A határozat az előkészítést 2023-ra ígéri, „míg a kivitelezés tervezett időpontja 2030.” Mivel gondok vannak, a cikk szerint nem is kevés, a pénzügyi fedezettel is, ráadásul „az ígért tendereket sem írták ki”, könnyen lehet, hogy ez a határidő is csúszni fog.
Csepel felelős vezetője, Borbély Lénárd polgármester a csepel.hu-n leadatta Fürjes Balázs államtitkár és Vitézy Dávid, a Budapest Fejlesztési Központ vezérigazgató 2020 februári bejelentését, miszerint „Nyílt európai uniós közbeszerzéssel, 2021-ben indul a csepeli és dél-pesti HÉV-közlekedés teljes megújítása és bővítése….”
https://www.csepel.hu/hireink/fejlesztesek/item/12665-teljesen-megujul-metro-lesz-a-csepeli-hev-bol Még hozzá is tette, hogy ez: „az elmúlt száz év legnagyobb ívű közlekedésfejlesztési terve”. Amely szerint
2027-ig az alábbiak valósultak volna meg:
„ a H6-os (ráckevei) és a H7-es (csepeli) HÉV teljes felújítása, megállóinak akadálymentesítése, az utastájékoztatás megújítása, az állomások környezetének rendezése, P+R parkolók létesítése, a vonalon a sebességkorlátozások megszüntetése és a sebesség emelése, Csepelen vonalhosszabbítási tervek készítése az Erdősor útig.”
Sajnos, a kormányhatározat után, mindez a távolabbi jövőbe vész, a csepeliek még sokáig szenvedik meg a fideszes kormány gazdaságpolitikáját, felelőtlen ígéreteit, az ezeket kritika és realitásérzék nélkül folyamatosan szajkózó csepeli fideszes nacsalnyikok pártérdekeket képviselő politikáját. Azt a politikát, amely hónapok óta hallgat pl. kerület elfogadhatatlan egyéb közlekedési feszültségeiről, azok okairól: a gerincút második szakaszának, a Gubacsi híd felújításának és a Corvin csomópont kétszintessé tételének elmaradásáról, stb.
……….
Arra viszont lesz pénz, a 444.hu szerdai cikke szerint, hogy fedettpályás atlétikai edzőcsarnok épüljön a készülő atlétikai stadion mellé, Csepel északi részén.
https://444.hu/2022/01/05/fedetpalyas-edzocsarnok-is-epul-az-atletiaki-stadion-melle
A cikk szerint a csarnok, amelyet már korábban beharangoztak, majd csak az atlétikai VB után(!) fog elkészülni. A tervek elkészítése ~ bruttó 620 millióba fog kerülni. Az ajánlatkérő kormányszerv megrendelésére lesz benne:
„….hatsávos, 200 méteres, a Nemzetközi Atlétikai Szövetség előírásoknak megfelelő futópálya és az ehhez kapcsolódó, dobó és ugró létesítmény. A tervezőnek egy 100 méteres, 6 sávos egyenes futópályát is el kell helyeznie a létesítményben. A lelátón 1 200 ülőhelyet kell biztosítani, jó rálátással a futópályára.” https://www.napi.hu/magyar-vallalatok/atletikai-edzocsarnok-is-epul-a-stadion-melle.743450.html A kivitelezés költsége még nem ismert, megvalósításához valószínűleg sok milliárd forintra lesz szüksége az akkori kormánynak.
Ami azért is érthetetlen, mert Németh Szilárd képviselő – kormányzati támogatással –, fejleszteni akarja az öt milliárdért megvásárolt Csepel SC Alapítvány ingatlanjait, amelyen 400 méteres atlétikai pálya is van jelenleg. Minek két atlétikai pálya Csepelre? Ki fogja mindezt fenntartani? A mélyülő gazdasági válság ellenére a pénzszórás folytatódik, a sportra pedig mindig találnak néhány milliárdot. A kerület, Csepel lakossága meg oldja meg belső közlekedési gondjait saját maga, s ha nincs pénz, akkor várjon sorára. Majd lesz. De azért addig is jól kell viselkednünk. Érthető? Nem. Egyetértünk?! Reméljük nem….
……….
Csütörtöktől Németh Szilárd megszentelt helyen (+20+C+M+B+22+) dolgozik. Fantasztikus. Micsoda öröm lehet számára. Ha már nem tartozik azok sorába, akiket még életükben szentté lehetne avatni, legalább az irodája legyen felszentelt hely, mint a Kedves Vezetőé – vélte az államtitkár, rögtön Orbán Viktor munkahelyének megszentelése után.
Hogy miért éppen Orbán irodájának megszentelése
https://hvg.hu/itthon/20220106_szenteles_orban_viktor_munkahely
indította el a nagy rezsiharcosban a tisztulási folyamatot, amelynek végeredményeként megvilágosodott: neki is ugyanaz kell? Nem tudni. Egyébként meg az ő dolga, hogy melyik urat hogyan szolgálja. Lehet, hogy azoknak van igazuk, akik szerint Németh úgy dolgozik, hogy lássa, azonnal érezze mindenki, aki betér hozzá: felszentelt területre lépett, ahol Németh minden nap a nagy Viktort szolgálja, vakhittel, alázattal és felülmúlhatatlan buzgalmával, hűségével.
Lelke rajta. Mi úgy véljük, az állami és helyi vezetők az őket megválasztó embereket szolgálják, s nem az emberek szolgái.
Németh, pártkatonaként, most az egyház kegyeit keresve, azt az Orbánt „szolgálja”, azzal az Orbán Viktorral próbál teljesen „azonosulni”, aki a Fidesz 1992-es pécsi kongresszusán még azt mondta:
„Az egyházakban politikai szövetségest kereső pártok olyan elkorhadt, régi világot képviselnek, amely soha többé nem fog visszatérni Magyarországra.”
https://tenytar.blog.hu/2016/04/20/igy_lett_az_egyhaz_a_fidesz_egyik_legnagyobb_szekertoloja_809
Németh meg 2017-ben a Mandiner.hu-ban azt mondta: „Fidesz-alelnökként szerintem nekem jó katonaként kell dolgoznom.” https://mandiner.hu/cikk/20170313_nemeth_szilard_kezdtek_tolem_tartani_interju
……….
Németh Szilárd január 5-én – jó pártkatonaként –, kétfrontos harcot hirdetett közösségi oldalán:
„Egyrészről: a rezsicsökkentés megvédése; határvédelem és az Európába özönlő migránsok megállítása; népszavazás a óvodáinkba, iskoláinkba behatolni akaró agresszív LMBTQ propagandáról.
Másrészről: oltási program a járvány ellen; adócsökkentés, fizetés- és nyugdíjemelés; fegyverpénz; teljes 13. havi nyugdíj, a gyermeket nevelők adóvisszatérítése, a 25 év alattiak adómentessége.”
Néhány megjegyzés a fentiekhez:
Egyrészről: a rezsicsökkentés megvédésének legjobb eszköze lenne annak a magyar gazdaságnak a fejlődési pályára állítása és rohamos fejlesztése, amelyet 12 év alatt sem sikerült fejleszteni. A gyakorlatilag megbukott gazdaságpolitika mellett a gazdaság egyik sírásója éppen a végiggondolatlan rezsicsökkentés volt, amely „elvette” a fejlesztés lehetőségét az érintett állami tulajdonú vállalatok jelentős részétől. Nem véletlen például, hogy az állami tulajdonos képviselője, december 30-án 208 milliárd forinttal meg kellett, hogy emelje az MVM alaptőkéjét. Közérthetőbben: az államnak kompenzálnia kellett a cég veszteségeit! (Népszava, 2022. január 3.)
A rezsicsökkentés megvédése mögött sejthető az a most nem felhozott fideszes érv, amelyt eddig Németh is rendre használt: az ellenzék meg akarja szüntetni a rezsicsökkentést. Hazugság. Márky-Zay Péter az ellenzék közös miniszterelnök-jelöltje immár sokadszor cáfolta, s legutóbb a Népszava kérdéseire válaszolva jelentette ki: „.. a rezsicsökkentés marad.”! (Népszava, 2022. január 7.)
Másrészről: a Németh által felsorolt programok (oltási program, fizetés- és nyugdíjemelés, 13. havi nyugdíj stb) mindegyikének hatékonysága ellen komoly érvek sorakoztathatók fel. Pl.: a tavalyi infláció gyakorlatilag semmissé tette a béremelést. Ráadásul „a teljes munkaidős alkalmazottak fele legalább 62 ezer forinttal kevesebbet vitt haza októberben a hivatalos átlagbérnél.” (Népszava, 2022. január 5.) Arról nem is beszélve, hogy az élelmiszer infláció hazánkban októberben ~ 26 % körül mozgott, amiben Európában „vezettünk”, s az előrejelzések szerint idén sem lesz könnyebb a helyzet.
V.-a.