CSEPELIEK ÚJSÁGA

Hírek, tudósítások, tények, vélemények

Önfényezésre Csepelen van (köz)pénz, paripa, fegyver

2022. július 25. 00:02 - csú

penzcsapbol_csepelen_omlik_a_penz-777_9.pngElfolyik, de minek és kinek? Sokan, sokat és sok közpénzért dolgoznak a kerületvezető népszerűsítésén

Mennyibe kerülhet Borbély Lénárd önfényezése a csepelieknek – jutott eszembe a kérdés, amikor elolvastam a csepeliek.blog.hu július17-i írásában, hogy a polgármester „saját fb oldalán önkormányzati rendezvényeket reklámoz, önfényező propaganda videófelvételekkel kampányol, nem törődve a csepelieket is sújtó gazdasági válsággal, az egyre több csepelit érintő megélhetési gondokkal”.https://csepeliek.blog.hu/2022/07/17/egy_het_csepelen_a_rezsi_es_a_kata_mindent_visz_a_keruletvezetok_megnemultak_stadionra_van_penz_kite#more17884459 Szerintem sokba, legalábbis többe, mint illene. Ezért van néhány kiegészítésem a témához: 

> A polgármester és a mögötte álló kommunikációs csapat, már hosszabb ideje tudatosan felépített kampányt folytat melynek középpontjába a kerületért, a csepeli családokért, a gyerekekért, a sporttért dolgozó, polgármester képét állították. Az önkormányzat a csepel.hu és a Csepeli Hírmondó sok tízmilliós kiadásain túl is milliókat költ a

polgármester közösségi oldalára, Borbély Lénárd népszerűsítésére, folyamatos kampányára, önreklámozására.

Csepel polgármesterének hivatalos oldalát valószínűleg hivatali munkatársai, a Polgármesteri Kabinet sajtó csoportja, illetve a csoport vezetője, a sajtófőnök működteti, a Csepeli Városkép Kft illetékes munkatársai és mások bevonásával. Sokan dolgoznak tehát a polgármester népszerűsítésében egyre inkább meghatározóvá váló fb oldal naprakész működéséért. Munkájuk anyagi elismerése, megbecsülése az önkormányzat költségvetésében biztosított, minden valószínűség szerint átlag feletti színvonalon.

A személyi juttatások nagysága azonban nem ismert. Az viszont igen, hogy tavalyhoz képest, idén a vezetés a polgármesteri hivatalban sokak szerint teljesen irreális nagyságú, 20 százalékos létszámnövekedést(!) tervezett, amelyhez 47,4 százalékkal(!) több bérköltséget kíván felhasználni. 

> Már többször is foglalkoztam az önkormányzat és a Comet-marketing Média Szolgáltató és Korlátolt Felelősségű Társaság között három éve létrejött szerződéssel, amelyet júniusban újra aláírt a két fél. A szerződés célja teret biztosítani Borbély Lénárdnak a TV2-ben és az általa gründolt szatellit csatornákon.  A társaság a „TV2 Média Csoport Zrt megbízásából – »KONSTRUKTÍVA – AZ ÉPÍTŐ MŰSOR« munkacímű tévéműsort készíti”, amelyen belül 4x4 perces felvételeket/epizódokat, riportokat gyárt a polgármesterrel, a TV2-ben való megjelenés céljából. Mindezért „csak” 600.000 .-Ft+27 % Áfa szolgáltatási díjat, azaz összesen 3.048.000 forintot kérnek. Borbély úr viszont a felvételt saját fb oldalán is rendszeresen leadatja munkatársaival. Tulajdonképpen közpénzből fényezi/fényezteti magát.

> Néhány hónapja, általában a hó első dekádjában ~ 4 perces „kisvideó” készült a polgármester közösségi oldalára, bizonyára a Városkép Kft tévés munkatársai közreműködésével, amelyen Borbély mutatja be az előző hónap legfontosabb eseményeit, munkájának számára fontosabb állomásait, történéseit. A videófelvételek költségeit feltehetően a cég éves költségelszámolásai között kellene keresnünk, azonban ezek a költségvetési beszámolókból nem „fejthetők” meg. 

> A Polgármesteri Kabinet egy-egy tagja vagy a Városkép Kft munkatársai, rendszeresen „elkísérik” a polgármestert kerületi programjaira, külföldi útjaira és képekkel, videó klipekkel dokumentálják a történteket. Ezek az „anyagok” elsősorban Borbély Lénárd közösségi oldalán jelentek meg, ritkábban a csepel.hu és a Csepeli Hírmondó is közli a fontosabbnak minősített eseményekről szóló tudósításokat. 

> A fentieken kívül több közösségi oldalt működtet még az önkormányzat, amelyek a csepel.hu fb oldalán megjelölt „Az oldal által kedvelt más oldalak” -rovatban olvashatóak: Csepeli Szurkolói Aréna, Csepeli Jégpark, Rákóczi kert – Családok Parkja, Csepel új utakon stb. Ezek a közösségi oldalak az önkormányzati programok népszerűsítése mellett rendszeresen átveszik polgármesteri fb oldal, illetve az alpolgármester, Ábel Attila jobboldali hírportáljának anyagait és további lehetőségeket teremtenek a polgármester egyes rétegek körében való népszerűsítésére is. 

> A kommunikációs stratégia része azoknak az önkormányzati rendezvényeknek a bővítése, ahol a polgármester beszédet, köszöntőt, megemlékezést mondhat vagy csak találkozhat, beszélgethet, kezet foghat a csepeliekkel, megsimogathatja a gyerekek buksiját stb. Ez lehet az oka, hogy a Várokép Kft által szervezett rendezvények költségeit tavalyhoz képest 275,1 százalékkal(!) megemelték, azaz több mint 141 millió forintot(!) akarnak Borbély imázsának további javítására fordítani.

Összegezve: sokba kerül tehát a csepelieknek a polgármester saját közösségi oldalán folyó folyamatos kampánya, önreklámozása. Látszik, hogy Borbély és kommunikációs csapata komolyan vette és veszi a facebook adta lehetőségek kihasználását is.  Megteremtették hozzá az anyagi, szellemi és technikai feltételeket. Egyértelmű: a polgármester a 2024-es választásokon is nyerni szeretne. A pénz, paripa, fegyver a kezében van. A kérdés csak az, mit szól mindehhez az ellenzék? 

vox

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://csepeliek.blog.hu/api/trackback/id/tr4617888807

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása