CSEPELIEK ÚJSÁGA

Hírek, tudósítások, tények, vélemények

Csepeliek kérdezték: Miért hagytuk, hogy így legyen?

2022. augusztus 31. 00:02 - csú

hegedusne_fabian_agnes_a_csepeli_kazinczy_iskola_volt_igazgato-helyettese.png"Kedves Kazinczys Iskolapolgárok! Kedves Gyerekek és Kollégák! Kedves Szülők! Búcsúzom. Nehezen írom e levelet, hiszen a Kazinczy Iskola otthonom volt 26 éven át, ahol alkotó voltam és boldog. Családtag...." - kezdte nyílt levelét Hegedűsné Fábián Ágnes. 

A közelgő szeptember elseje évszázadok óta az iskolai becsengetés, a kezdés időszaka. Örömet és reményt hozott sokáig sokaknak. Az utóbbi évtizedben azonban – a látványos felújítások, sok milliárdos presztízs beruházások ellenére ‑ valami nagyon elromlott az ország iskoláiban, s ez sajnos Csepelen is érzékelhető. A pedagógus társadalom lebecsülésének egyik szívszorító bizonyítéka Hegedűsné Fábián Ágnes, a csepeli Kazinczy Ferenc Értékközvetítő és Képességfejlesztő Általános Iskola volt igazgatóhelyettesének saját fb oldalán megjelent nyílt levele.

A levél a tavaly tavaszi intézményvezetői pályázata minisztériumi elutasításának szomorú utóhatása, amelyet a szerző volt munkatársainak, gyerekeknek, szülőknek írt, miután elhagyta az általa szeretett intézményt. A nagy visszhangot kiváltó sorokat változtatás nélkül közöljük:

Kedves Kazinczys Iskolapolgárok! Kedves Gyerekek és Kollégák! Kedves Szülők!

Búcsúzom.

Nehezen írom e levelet, hiszen a Kazinczy Iskola otthonom volt 26 éven át, ahol alkotó voltam és boldog. Családtag. 1996-ban kezdtem itt dolgozni és gyakorlatilag a családom bővült ki az iskola közösségével.

Mindig velem lesz az a sok szeretet, elfogadás, bátorítás, megértés, amit itt kaptam és adhattam.

Úgy képzeltem, innen megyek nyugdíjba és

majd visszajárok tanítani, napközizni, gyerekeket fejleszteni, szeretgetni, bátorítani, vagy bármit csinálni, amire éppen szükség van. Sajnos nem így történt.

Péter bácsi nyugdíjba vonulása után minden megváltozott. A változás után pedig a körülmények úgy alakultak, hogy számomra tarthatatlan lett a helyzet.

Igazán nagyon sajnálom, mert mi együtt tényleg jó csapat voltunk. Együttműködő, egymást tisztelő, elfogadó, bátorító, korszerű, magas szakmai színvonalat képviselő, alkotó.

Az elmúlt év tapasztalatai után sajnos eljutottam oda, hogy komolyan magamra kell figyelnem. Megkeresnem azt a helyet, ahol újból magamra találok, hasznosnak, hatékonynak, sikeresnek és boldognak érzem magam.

És igen, van olyan iskola, ahol számítanak rám, örülnek nekem. Ahol mosoly fakad és jövőkép alakul, lehetőségek nyílnak a tudásom és tapasztalataim nyomán, ahol szeretettel várnak és számítanak rám, a jelenlétemre, a munkámra, a figyelmemre, szeretetemre. Augusztus 15-étől ott dolgozom.

Mindemellett kazinczys iskolapolgárként minden iskolapolgár-társam számíthat rám, ha bármire szüksége van tőlem. Az ismert elérhetőségeimen megtalálható vagyok és továbbra is bármikor kiállok azért, aki ennek szükségét érzi. Keressetek tehát bátran, ha úgy érzitek, tudok tenni értetek, mert szívesen teszem. Örülnék, ha a kapcsolat nem szakadna meg közöttünk.

Köszönöm az elmúlt 26 évet mindnyájatoknak! Igazán boldog voltam Veletek, erre mindig emlékezni fogok, megőrzöm a szívemben ezeket az emlékeket. Nagyszerű kollégákat, barátokat kaptam a Kazinczytól, remek gyerekeket taníthattam és varázslatos szülőket ismerhettem meg. Együtt gondolkodhattunk arról, hogyan lehet gyereket nevelni, mit jelent tanárnak, szülőnek lenni. Ezek a beszélgetések nagyon sokat hozzátettek ahhoz, hogy a saját gyerekeimet is a nagy szeretet mellett, tudatossággal nevelhessem fel.

Hálás vagyok a kollégáimnak, akik mindig támogattak engem, pedig biztosan nem mindig értettek egyet velem.  Különösen az utolsó évben olyan meggyőződéssel és szeretettel álltak ki mellettem, ami az életet jelentette nekem. Ezt soha nem tudom eléggé megköszönni nektek! Nem hiszem, hogy egyedül álltam volna a sarat, ez csak nektek volt köszönhető.

Mindnyájan sokat gazdagítottatok engem, amiért hálás vagyok nektek. Nyitottak, őszinték lehettük egymáshoz, mert biztonság volt és ez pótolhatatlan tanulási terepet biztosított.

Rendkívülinek gondolom, ha egy ember 25 évig azt a munkát végezheti, amit szeret, azokkal a társakkal, akiket szeret. Nekem ebben volt részem. Köszönöm nektek és a Sorsnak!

Kívánok nektek minden jót, mindent, amit magatoknak kívántok!

Sok szeretettel: Hegedűs Ági (néni) ❤️

Forrás: Hegedűsné Fábián Ágnes közösségi oldala

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://csepeliek.blog.hu/api/trackback/id/tr7417918885

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása