Cinikus hozsannázás öt év után. A csepelieket erről sem kérdezték meg, hogy akarják vagy nem akarják
A kerületvezetők a közpénzből fenntartott médiájukban alaposan megünnepeltették, hogy öt éve van Csepelen a Metrans. Önmagában, persze, örülhetünk a cég fejlődésének.
A kérdés azonban, hogy mit hozott a kerületnek a nemzetközi szállítással foglalkozó cég befogadása. Pár száz milliós anyagi támogatást, az iparűzési és építményadóban sok száz milliót, bár ennek nagy részét már elvitte/elviszi az állami központosítás és az önkormányzati költségvetési források tudatos elvonása, a cinikusan szolidaritásinak nevezett adó bevezetése.
A csepeliek foglalkoztatásáról azonban eddig konkrét számokat nem közöltek.
A gazdasági társaság csepeli telephelye jelentősen súlyosbította a
csepeli közlekedési viszonyokat, a fő közlekedési útvonalak állapotát, a levegő szennyezettségét és mindezek eredményeként a kerületi környezetvédelem esélyeit. Ezek a negatív hatások rontották a kerület külső megítélését, összességében pedig az itt élő emberek lakhatási, közlekedési, környezeti feltételrendszerét. Az ezzel okozott károk milliárdokban nem kifejezhetők, hatásuk még évekig/évtizedekig nehezítik Csepel jövőbeni fejlődési lehetőségeit.
Az önkormányzat ezzel azonban nem foglalkozik, amit bizonyít, hogy a gyár területén lévő Központi út, még 2010-ben megígért, a kerület és ezáltal a Metrans közlekedési viszonyait javító teljes felújítását sem valósították meg. Vajon mikor meri a kerületvezetés, de legalább a markukban tartott helyi média minderről megkérdezni a másik oldalt, a közlekedési, környezetvédelmi szakembereket, civil szervezeteket, vagy a leginkább érintetteket, a csepelieket?
e.-s.