A csepeliek átvágása a szalagvágás után következett: 11 éve tart a gerinctelenség a Gerincút folytatásának megépítése helyett
A Tesco Lakihegyen tartott lakossági fórumot a Szigetszentmiklóson épülő hatalmas országos raktárbázisának építése ügyében. A beruházást megalapozó tanulmányterv alapján naponta 6500 jármű, ebből 1500 teherautó, kamion „zúdul a Szigetszentmiklós környéki, amúgy is
roppant forgalmas utakra. https://budapestkornyeke.hu/szigetszentmikloson-epul-a-tesco-uj-orszagos-raktarbazisa-gigadugotol-rettegnek-a-helyiek-a-rengeteg-kamiontol-teljesen-beallhat-a-csepeli-agglomeracio/
A téma a csepeli képviselő-testületi ülésen is felvetődött, s mint kiderült, Borbélyt Lénárd nem kapott semmilyen értesítést Szigetszentmiklós polgármesterétől. A várható forgalomnövekedés valószínűleg, éppen a csepeli Tesco miatt is érinti a II. Rákóczi Ferenc út déli szakaszát, ami tovább növelheti a kerület közlekedési gondjait, szükségessé teszi a csepeli gerincút (Teller Ede út) évek óta
tervezett II. szakaszának megvalósítását.
A testületi ülésen felvetett kérdésre adott polgármesteri válaszból azt is megtudhattuk, hogy a II. szakasz tervezése során változhat a II. Rákóczi Ferenc útra való rácsatlakozás helyszíne, ami várhatóan még későbbi időszakra tolja ki a beruházás megkezdését.
Tizenegy évvel a gerincút első szakaszának átadása óta még mindig a II. szakasz tervezésénél tartunk, s ráadásul nincs anyagi forrás a megvalósításra: Lázár úr mindent leállított, a kormány meg sok milliárdot vont el Budapesttől. A csepeli vezetés meg csendben szemlélte/szemléli a folyamatokat és az érdekérvényesítés ebben az ügyben sem működött. Még egy közmeghallgatásra sem tellett, ahol tájékoztathatták volna a csepelieket a helyzetről.
Mi, csepeliek isszuk meg mindennek a levét. Lehet, hogy a Tesco beruházás végén se ki, se be Csepelről!?
H.-R.