CSEPELIEK ÚJSÁGA

Hírek, tudósítások, tények, vélemények

Hitegetés, halogatás - Mi lett Borbély Lénárd öt évvel ezelőtti 26 ígéretével? – Második rész

2024. május 09. 00:21 - csú

metrans_szerelveny_corvin-csomopont_3.jpgRészlet a mai polgármester 2019-es kampányígéreteiből: „… Folytatjuk a gerincút kiépítését a teljes szakaszon, jövő májusra (2020-ra) elkészülnek a kivitelezési tervek. Kétszíntűvé alakítjuk a Corvin csomópontot…” Az egyszintű valóságot a Corvin-csomópontnál készült lehangoló kép mutatja

    Borbély Lénárd a 2019-es önkormányzati választások előtt 26 pontban foglalta össze választási ígéreteit. Az akkor kiadott kampányfüzetben az ígéretek a Biztonságos fejlődés programja cím alatt lettek megfogalmazva. Az első fejezet a Közlekedés és parkolás címet kapta, amelynek öt pontjában új utakat és járdákat; közlekedésfejlesztést; a parkolási gondok megoldását; a HÉV korszerűsítését és a kerékpárút-hálózat bővítését ígérte a csepeli választóknak:

> „…leaszfaltozzuk a földes utakat, kiépítjük a hiányzó csapadékvíz-csatornákat.” – írta. Kétségtelen, sok km út, járda épült meg öt év alatt kerületben, de még ~ 18-20 km hátra van és sok utcában hiányoznak a csapadékvíz-elvezető csatornák, ami időnkét megkeseríti az ott élő csepeliek életét. A legnagyobb gond: Háros belső részein gyakorlatilag sehol sincs a fejlesztés, ami a messzi jövőbe teszi a terület belterületbe vonását, pedig Háros későbbi fejlesztése enélkül megvalósíthatatlan.

> „…Folytatjuk a gerincút kiépítését a teljes szakaszon, jövő májusra elkészülnek a kivitelezési tervek. Kétszíntűvé alakítjuk a Corvin csomópontot és felújítjuk a Gubacsi hidat. A kormány támogatásával új Duna-híd is épül Észak-Csepelen.” Ígéreteknek kiváló, mozgósító hatású javaslatcsomag, az egyes konkrét témák megvalósításának feltételei viszont teljesen hiányoztak, és a választási programba ilyen módon beépített, irreális megfogalmazása a polgármester felelőtlen vállalása volt. Nem is lett belőlük semmi. Még a gerincút II. szakasza tervezett nyomvonalán lévő ingatlanok évekig elhúzódható kisajátítása sem kezdődött el. Ráadásul a kormány közben elállt a fejlesztésektől, leálltak a tervezési folyamatok, miközben az egyes feladatok (gerincút, Corvin csomópont, Gubacsi híd felújítása) megoldását már 10-15 éve ígéri Németh-Borbély duó. Az idő múlásával, a feltételek megváltozása miatt, valószínűleg a tervek is elavulnak, ezért megvalósításuk, azonnali pozitív döntés esetén is, csak a messzi jövőben várható. 

> „…A kerület lakóinak akarata szerint megoldjuk Csepel belvárosának parkolási gondjait.” – ígérte Borbély. Annak ellenére, hogy az ígéret mellett a polgármester meg is szavazta a Fővárosi Közgyűlésben a fizető parkolási rendszer bevezetését a kerületben, nem történt semmi a javaslat megvalósítása érdekében, a kerület belvárosában időnként már parkolni sem lehet. Borbély felelőssége egyértelmű. Valószínű, hogy választási megfontolások miatt nem merte felvállalni az azóta is egyre növekvő parkolási feszültségek megoldását.    

> „Korszerűsítjük a HÉV-et.” A kormány döntése miatt ismét kitolódott a több mint 10 éves ígéret megvalósítása, ráadásul Borbély tiltakozni sem mert. Ímmel-ámmal merte csak kérni, a környék fideszes polgármesterei fellépése ismeretében, hozzájuk csatlakozva, a döntés felülvizsgálatát. Pedig az atlétikai stadion megépítése, amely miatt hónapokig tartott a HÉV útvonalának csökkentése, az utasok buszoztatása, okot adott volna a Csepel-szigeti és környéki polgármesterekkel együtt, a kerület lakosságának, különböző politikai erőinek összefogására, a közös fellépésre is. A felelősségvállalás hiányát nem menti, inkább felerősíti az öt éve tartó Borbély-Németh féle politikai hatalmi harc, amely komoly gátja volt az egységes fellépésnek, a kerületi érdekérvényesítésnek is.

> Kerékpáros-gyalogos híddal kötik össze Csepelt és Soroksárt” adta hírül a magyarepitok.hu még 2021. március 10-én. A híd része lett volna egy 23 kilométer hosszú zöldfolyosónak, amely a főváros déli kerületeit kötötte volna össze. Ennek a tervnek a korábbi előkészületei adhatták az alapot a polgármester 2019. évi, a kerékpárút hálózat bővítését ígérő választási programpontjának. Az uniós pénzből tervezett beruházásból, így a polgármesteri ígéretből azonban nem lett semmi. 

    A fenti öt ígéret majdnem teljes kudarc, amelyek megvalósításukra sem sok esély volt. Borbély mégis felvállalta mindegyiket. Politikai hiba volt. Most nem ismert semmilyen konkrét kampányprogramja, csak annyi, folytassuk közösen. Mit? Miért volt ez biztonságos? Ezen ígéretek nagy része, talán biztonsággal kimondható, ebben a ciklusban sem valósulhat meg. Akkor miért folytassuk közösen?  

VOX

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://csepeliek.blog.hu/api/trackback/id/tr7018399753

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása