Nincs elég tornaterem az iskolákban, a jogalkotás pedig erre nincsen tekintettel, ezért állhat elő olyan paradox helyzet, mint az elméleti testnevelés óra. Mivel korábban megszigorították azoknak az egyesületben sportoló tanulók lehetőségeit, ezért őket is visszaterelték a testnevelés órákba. Ugyanakkor a tornatermek alacsony száma nem újdonság, a pedagógusok eddig sok esetben "elméleti testnevelés órát" tartottak.
"A kollégáim között nagyon sokan olimpiai történetből írattak dolgozatot testnevelésórán, mert nem volt tantermük; kézilabda-mérkőzést vagy focimeccset néztek, mert másra nem volt lehetőségük" – emlékeztetett Totyik Tamás.
Nem az értelmetlen heti öt testnevelésórát kellett volna erőltetni, hanem
kihasználni a lehetőséget a délutáni tömegsportra – mondta a Pedagógusok Szakszervezetének elnöke.
"Ráadásul, ha azt is figyelembe vesszük, hogy az elmúlt 12 évben vezették be ezt a heti öt testnevelés órát és a 12 év alatt nem hogy javult volna a tanulók fittségi eredménye, hanem jelentős romlás is tapasztalható, akkor mindent elmond a rendszernek a működéséről".
Azokban az iskolákban, ahol a tornatermek szűkössége vagy hiánya miatt nem lehet szakszerűen megtartani a heti öt testnevelés órát, legyenek elméleti tanórák, például tanítsanak a diákoknak sporttörténetet – ezt javasolta az oktatásirányítás az érintett intézményeknek.
A teljes beszélgetést Totyik tamással, a Pedagógusok Szakszervezetének elnökével ITT hallgathatják meg
Forrás: Klubrádió