CSEPELIEK ÚJSÁGA

Hírek, tudósítások, tények, vélemények

Hogyan riasztják el Csepelen a szerdai Metrans-közmeghallgatásról a csepelieket?

2024. július 09. 00:05 - csú

metrans_szerelveny_corvin-csomopont_4.jpgBorbély Lénárd még 2016-ban ígérte meg: a Metrans teherforgalma nem fogja akadályozni a reggeli és délutáni csúcsforgalomban a személy- és tehergépkocsik áthaladását a Corvin csomóponton. A holnapi Szent Imre téri közmeghallgatáson akár a nyolcéves ígéret megvalósulásának tapasztalatairól is lehetne beszélni. 40 fokban, délután kettőkor, amikor a legtöbben még dolgoznak vagy már nyaralnak…

A csepel.hu Közérdekű rovatának oldalán jelent meg a múlt héten a Metrans Kft. – Biztonsági jelentés c. pár soros tájékoztató, amelyben közlik, a cég Biztonsági jelentése és Lakossági tájékoztatója, véleménynyilvánítása céljából, 2024. július 9-én 10 óráig megismerhető.

A Biztonsági jelentés nyilvános változat címoldalán 2017-es dátum olvasható, míg a jelentés 23. oldaláról kiderült, a kft. idei felülvizsgálatát ugyanaz a cég végezte, mint hét éve. A cég mostani, 9 oldalas jelentése is a veszélyes anyagok kezelésének témájára koncentrál, megállapítása szerint minden rendben van. Reméljük, mindez igaz is, mert a terület ~ egynegyede beleesik a Fővárosi Vízművek ivóvízbázis-védőterületébe, ami 2016-ban komoly vitát váltott ki a szakemberek körében is. A jelentés szerint azonban megnyugodhatunk(?). 

    Nekünk azonban a cég önkormányzati támogatásával volt és van gondunk. Az önkormányzat képviselő-testülete, Borbély Lénárd javaslatát, miszerint

az önkormányzat kössön a Metrans-szal együttműködési megállapodást, 2016. május 25-én tárgyalta. Annak ellenére, hogy a cég 500 milliót ajánlott fel a kerület fejlesztésére, és polgármester együttműködési megállapodásban rögzítette annak konkrét céljait, s mellékelte a kerület 2014-ben elfogadott településfejlesztési koncepcióját a 2030-ig tartó időszakra, de az ellenzék nem fogadta el a javaslatot. Az előterjesztés csak a fideszes többség támogatásával ment át. Borbély akkor a következőkkel érvelt: 

> A cég teherforgalma, megígérték, nem fogja akadályozni a reggeli és délutáni csúcsforgalomban a személy– és tehergépkocsik áthaladását a Corvin csomóponton. 

> A társaság 200 új munkahelyet teremt, amelyet jelentős számú csepeli munkaerővel kívánnak feltölteni.

> 500 milliós közérdekű felajánlásával segíti a kerület további fejlődését. 

    A megállapodással pedig az önkormányzat vállalta, hogy a felajánlott összeg felével a kerületi gazdaság további fejlődését segíti elő, míg a másik felét „…elsősorban Csepel közlekedési körülményeit és elérhetőségét javító közlekedés-fejlesztéssel kapcsolatos tervezési feladatok finanszírozását szolgáló projektekre használhatja. Ilyen kulcsprojektek: 

> a Corvin csomópont kétszintű, a vasúti és közúti forgalmat külön szintre helyező kiépítése.

> A Gubacsi vasúti híd felújítása, átépítése.

> A csepeli teherforgalmi tehermentesítő közút megépítése. 

    Már korábban is, de nyolc év után, mindenképpen illene elszámolni a megállapodásban foglaltak végrehajtásáról is. Mert a cég jövője érdekében is fontos, a kerület közlekedési gondjai megoldása szempontjából pedig meghatározó fejlesztési tervekből semmi sem valósult meg.

A cég ugyan jól járt, hiszen az önkormányzat sok tízmilliárdos fejlesztések elindítását vállalta fel, az eltelt évek alatt a kerület közlekedési helyzete viszont, a Metrans teherforgalom miatt is, jelentősen romlott. Egyre több a lakossági kritika a cég kamionforgalmára az érintett útvonalakon lakók részéről, vagy pl. a Corvin csomópont miatt, a Gubacsi vasúti híd pedig már csak kéthavi felülvizsgálatokkal működhet tovább stb. (https://csepeliek.blog.hu/2024/07/01/a_gubacsi_hid_kegyelmet_es_ujabb_uzemengedelyt_kapott_rendkivuli_szigoritasokkal#more18437955)  A teherforgalmi tehermentesítő fejlesztése meg el sem kezdődött. 

    A közlekedési viszonyok alakulásáról lásd tavaly novemberi cikkünket a csepeli momentumosok II. Rákóczi Ferenc út és a Tejút u. kereszteződésében készült forgalomszámlálásról:

https://csepeliek.blog.hu/2023/11/22/12_oras_tenyek_az_elviselhetetlen_csepeli_kozlekedesi_helyzetrol Az akkori felmérés szerint reggel 7 és 19 óra között a kereszteződésen 18.161 jármű haladt át, amelyből 3.537 (~ 20 %), óránként 147! volt a nagy nyerges vontató, illetve teherautó

    Mindez jelentős környezeti szennyeződést, egészségkárosodást okozott és okoz a kerületben, rontja a kerületben élők létfeltételeit, Csepel megítélését. Borbély úr akkori javaslatai felelőtlen ígéretek voltak, s ha a tervek vagy egy részük el is készült, gyakorlatilag elévültek, s kezdhetjük elölről az egészet. Csepel közlekedési helyzete pedig mára már gyakorlatilag kezelhetetlen, komoly hátrányokat jelent a kerület további fejlődése szempontjából. 

    Borbély úrnak viszont a csepel.hu-n közzé tett pár soros közleményről egyelőre nem volt véleménye. Nem az ő ügye, vállalati felelősség mondta korábban, több téma kapcsán elhangzott lakossásági panaszokra, válaszul. (Lásd pl. a Cirmos sétányi 153 lakásos társasház építése.)  

    A csepel.hu fb oldalán csütörtökön 14:40–kor jelent meg a polgármester meghívója a hivatal Nagytanácstermében július 10-én 14.00 órára tervezett közmeghallgatásra. Reméljük, Borbély úr most jelen lesz, s az érdeklődők végre megismerhetik véleményét nem csak a veszélyes hulladékkal kapcsolatos vizsgálatról, de a 2016-ban létrejött együttműködési megállapodás eredményeiről is.

E.-S.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://csepeliek.blog.hu/api/trackback/id/tr9718442157

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása