A XXI. kerületi falkaforradalmi fideszes városvezetés a vesztét érzi, pedig még csak a választási ciklus félidejénél tartanak. Két éve kerültek hatalomra, de fogy a levegő körülöttük. Sok mindent tehetnének a népszerűség-csökkenés megállításáért, mindenek előtt hozzáfoghatnának Csepel fejlesztéséhez. A handabandázó, nyilas Nyirőző gárdának ez fárasztó. Tehetsége, akarata sincs hozzá. A közpénzből azonban még van néhány forint, amit nem herdáltak el, s ez csábítja őket. Mit tesznek ilyenkor?
A Csepel újság értesülése szerint Németh Szilárd fideszes polgármester és állandó tettestársainak megrendelése alapján közvélemény-kutatás folyik Csepelen az önkormányzat képviselő-testületének felhatalmazása és a lakosság előzetes tájékoztatása nélkül. Olvasóink e-mail-ben (csepelujsag45@gmail.com) közölték: telefonon kérdezőbiztosok érdeklődnek tőlük. Eleinte semleges témákról, majd pedig a csatornázásról folyik a diskurzus. A feltett kérdések szerint a csatorna-beruházás 2012-ben kezdődött, szó sincs a 2010 előtti, a szocialisták által sikerre vitt, sok éves előkészítésről.
Miután a kérdezettek pártsemlegesen kifejthették, hogy – meglepő módon – örülnek a csatornázásnak, a kérdések abban is segítenek nekik, hogy megválaszolják: kinek legyenek hálásak ezért. A szocialisták nem szerepelnek a választható válaszok között.
Az olvasói jelzések után a Csepel újság szerkesztősége oknyomozásba fogott, és kiderítette: a közvéleménykutatást a DOUBLE DECKER PR & CONSULTING kft végzi. A cég így ajánlja magát a megrendelői figyelmébe: „A Double Decker a márkaépítést, a fogyasztói bizalmat és a piaci sikert szolgáló, mérhető eredményekkel járó kommunikációs és üzleti megoldásokat kínál magyar illetve nemzetközi vállalatok és vezetőik számára.” A kínált szolgáltatások között szerepel a kampányok szervezése is. Napnál világosabb: a falkaforradalmárokat a kampányszerű „márkaépítés” lehetősége ajzotta fel. Gyors örömök: kis ötlet, nagy félrevezetés…
A cég másfél évtizede van a piacon, ezért valószínűtlen, hogy saját tekintélyét kockáztatná. Nem is teszi. A referenciák között sem szerepelteti a Fideszt vagy a falkaforradalmi XXI. kerületi titkosító városvezetést. Megértjük! Mi sem lennénk büszkék rá. Mint megtudtuk, a cég a Németh Szilárd és állandó tettestársai fényezését szolgáló – egy irányba mutató – kérdéseket a fényezést áhító falkaforradalmi vezérkartól kapta. Biztosaik ezeket teszik fel a sokszor gyanútlan, ám nem ritkán gyanúperrel élő csepelieknek.
Nekünk csak három kérdésünk van. 1.) Miért kell ezt a kampányt titokban tartani? Mennyibe kerül ez a fideszes reklámhadjárat a csepelieknek? 3.) Miért kell már megint átverni a csepelieket a falkaforradalmi handabandázással?
Olvasóink szerint volt egy olyan óvatlan kampány-kérdés is, amely azt firtatta, hogy a felhívottak szerint mit kellene tennie a (fideszes) városvezetőknek a jövőben Csepel érdekében? Az alternatív lehetőségeken kívüli felelet a válaszadóktól így hangzott.
- Húzzanak el, de gyorsan! Minél előbb, annál jobb! (CSÚ-anzágo)