CSEPELIEK ÚJSÁGA

Hírek, tudósítások, tények, vélemények

Volt egyszer egy futófolyosó, lehetne újra?

2012. december 05. 00:03 - csú

Futófolyosó.JPGOlvasónk, Verdade írja: Kölyök voltam még, amikor a Csepelben sportoltam. Büszke voltam a csepeli piros-kék mezemre. Olyannyira, hogy még az ország túl végére is elvittem magammal azért, hogy büszkén mutathassam meg a vidéki barátoknak. A napokban a Csepel pálya mellett sétáltam. Elnéztem a srácokat, ahogyan boldogan rúgják a bőrt, és büszkék arra, hogy van hova tartozniuk. Jó nekik. A Völgy utca felőli oldalon ácsorogtam, amikor eszembe ötlöttek a régi dolgok:

Biztosan van Önök között olyan, aki emlékszik a fedett futófolyosóra. Hatalmas ötlet volt, és remek kivitelezés.Emlékeznek még a dalocskára? „Esőben-hóban vígan baktatok, remélem csizmát ti is kaptatok…” Nos hogy a csizma hogy jön ide? Azt én sem tudom. Azt viszont igen, hogy esőben, hóban is vígan futottunk a sátor alatt. Nagyon sok hosszat. Hosszú kilométereket. Kérdem Én. Ha már (el)úszik az uszi, és a közterületeken sem lehet igazán jókat csámpázni. Miért nem jut valakinek az eszébe, hogy fabrikálni lehetne egy ilyen futó alkalmatosságot? (miért kellett lebontani?) Ahova télen az iskolás srácokat lehetne vinni? Mert ugyebár valljuk meg igazán, a mostani sulitorna futás ügyileg nem igazán van a toppon. (kivéve persze azt pár isit ahol adott a lehetőség) Mert hol is lenne?

Úszni lehet. De futni? A 12 perces futást (alias Cooper teszt) gondolom, ismeri mindenki. Aki nem ismerné, annak itt egy kis segítség.( http://www.harmonet.hu/szepseg-wellness/3311-mit-arul-el-a-cooper-teszt?.html  ) Tehát futás. Ősi, a legősibb sport. Na ez az, ami alig szerepel a gyerekek étrendjén. Pedig ez minden sport alapja. És akinek szorít a kalapja, annak nem jó az alapja. Vagyis futni kell. Embertelen erőfeszítéseket tesznek mindenütt az egészség megőrzéséért. Elhízás, cukorbaj, és még sok minden. Ezek megelőzése érdekében kevés egy évben egyszer lefutni a Csepel futóversenyt. .

El lehetne gondolkodni azon, hogy hogyan lehetne a sok acsarkodás közepette végre a gyerekeket is előtérbe helyezni. A hely adott. Már a Marst vizsgáljuk, és a Mariana-árok alján vájkálunk. Lefotóztuk a DNS-t is. És van Betmenünk. Nosza. Üssünk össze egy gumi alagutat, hogy legyen hol futni télen, ill. ősztől tavaszig. Olyan nagy kérés lenne? Higgyék el, a Hála, ami a srácoktól jönne, megrengetné a Szigetünket. De megérné. Én szívesen árulok majd limonádét… Ingyen.

VERDADE

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://csepeliek.blog.hu/api/trackback/id/tr974947224

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása